Announcement

Collapse
No announcement yet.

4x krk rp5 aansluiten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 4x krk rp5 aansluiten

Hoi,

Op dit moment heb ik 2 KRK RP5's aangesloten op een KRK RP10 subwoofer. Nu wil ik graag een setje RP5's erbij kopen zodat ik de ene set kan gebruiken voor mijn DJ set en de andere set voor bij mijn pc. Ik kan het geluid dan beter verdelen op mijn kamer.

Nu is mijn vraag; hoe kan ik het beste 4 speakers aansluiten op de RP10? Wat ik ook heb overwogen is om het 2e setje speakers op de booth aansluiting van mijn DJM800 aan te sluiten, alleen kan ik dan geen gebruik maken van de subwoofer.

Heeft iemand een goed idee om dit juist aan te sluiten?

Alvast bedankt!

In mijn ogen is de enige oplossing heel wat verloopjes en verdelertjes, of een extra subwoofer!

Comment

Zou er dan niet teveel signaal verlies zijn als ik de output van de subwoofer split naar 2x links en 2x rechts ipv normaal allebei 1x?

Comment

Dat is dan wel een minuscuul getalletje hoor. Het jammerige is dan dat je geen stereo geluid meer hebt!

Comment

Originally posted by JanPetersen View Post
          Het jammerige is dan dat je geen stereo geluid meer hebt!
          Waarom zou je dan niet meer stereo hebben?

Je hebt dan toch gewoon een stereo links en rechts bij de pc en stereo links en rechts bij je dj setje.

Maar wil je dan telkens of de stereo bij je dj set aan / uit zetten of de stereo set bij je pc weer aan / uit zetten. Je blijft natuurlijk houden dat je maar 1x naar de sub gaat. Verder weet ik niet waar je sub staat. Als deze niet echt gunstig voor of je pc of je dj set staat zou ik zo ie zo gaan denken om een extra subje erbij te nemen. Dan wel nieuw of 2de hands.

Comment

Sorry, lette effe niet op. Ik dacht dat hij het zo bedoelde: DJM-800 in de linkeringang, en PC in de rechter. RP5 worden daarna doorgelust!

Comment

Het is inderdaad zo dat ik wil 'schakelen' tussen de 2 setups.
              De indeling is eigenlijk alsvolgt: langs de lange zijde van de kamer staat de dj set, aangrenzend aan de korte zijde de pc.

Zoiets:
              Code:
              -------dj set-------
                                   |
                                   |
                                   | pc
                                   |
              De sub staat dan in de hoek.

Comment

Dan raad ik je aan het als volgt te doen:
                Je koopt een klein miertje, die gewoon 0db uitstuurd en geen eq veranderingen. Daar sluit je je PC en je DJM 800 op aan. De uitgang stuur je naar je subwoofer. En je sub lus je door naar de RP5's.

Een vraag, wat is je budget voor alle kabels, en eventueel mixer?

Comment

Waarom nog een mixer. Kunt ook 1 signaal kabel van de pc naar de al aanwezige mixer leggen. Ik zie hier dan totaal niet het nut van de extra mixer. Je hoeft dan alleen bij de dj set de pc open te zetten en de speakers bij de pc aan en van de dj set uit.

Comment

Working...
                  X