Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bedroom DJ zoekt speakers-advies

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bedroom DJ zoekt speakers-advies

Goedenavond allen,

Ik ben sinds een jaartje geleden begonnen met DJ'en en heb hiervoor een Reloop Digital Jockey 2 Interface Edition aangeschaft. Deze heb ik altijd aangesloten op mijn pc en voor het geluid via mijn computer's speakerset. De headphone is een Reloop RHP-10 (wat een geweldig geluid overigens).
    Deze speakerset is de Z-5500 van Logitech.

Ik draai eigenlijk altijd alleen op mijn kamer maar als er een verjaardag is hier in huis zou ik wel graag de speakers willen kunnen gebruiken (wat ik nu dus met de Z-5500 set doe die zo'n beetje het hele huis op zijn kop weet te zetten op minder dan de helft van de kracht dankzij o.a. die subwoofer).

De Z-5500 is echter een digitale 5.1 THX surround sound set en met DJ'en wil je eigenlijk gewoon stereo + het feit dat de Z-5500 een ramp is om te verplaatsen in het geval van een feestje.
    Ook loopt mijn geluid vanuit de Reloop DDJ2I dus eerst via RCA kabels naar een RCA-Minijack verloopje en dan pas de Z-5500 in. Ik krijg het niet voor elkaar om het gevoel te onderdrukken dat ik hiermee de geluidskwaliteit niet tot zijn recht laat komen. De andere aansluitmogelijkheden in de Z-5500 zijn COAX en Toslink welke allebij weer niet op de DDJ2I zitten natuurlijk.

De Z-5500 heeft echter wel van zichzelf een heerlijk geluid dus een eventuele vervanger voor het DJ'en (alleen het DJ'en, voor gamen en filmkijken etc blijft de Z-5500 waar hij is) moet dit wel minstens evenaren anders ga ik er alleen maar op achteruit.

Ik zat daarom nu dus te spelen met het idee van dj monitor speakers met o.a. RCA aansluitmogelijkheden.
    Ik heb geen losse versterker (de versterker van mijn z-5500 set is ook niet los te koppelen) dus de speakers moeten dit zelf doen, actief dus.

Speakers die ik allemaal al langs heb zien komen in mijn zoektocht zijn onder andere, maar niet gelimiteerd tot, de;
    - Reloop ADM5 Actieve DJ Monitors
    - Hercules XPS 2.0 80
    - Samson MediaOne 5a
    - Samson Resolv A5
    - Behringer TRUTH B1031A
    - Behringer TRUTH B1030A

Nu was ik zoals te zien is al flink aan het zoeken gegaan maar ik zie door de bomen het bos niet meer.Wat voor speakers raden jullie mij aan met een gering budget, ben namelijk nog een beginner.?
    Tevens vergeet ik bijna te melden wat voor muziek ik het meest draai als ik lekker zit te DJ'en. De Genre's zijn House, Dirty House, Hardstyle, Drum n Bass en Dubstep. Ben dus wel afhankelijk van goede low's en tegelijk goede High's.
    Ik wil nog extra kwijt dat ik bij het vergelijken van de specs wel heb bevonden dat de Reloop speakers de enige zijn die in de frequentierange onder de 40hz weet te komen (35hz). Maar sommige anderen kwamen dan in de top wel weer boven reloop's 20khz al weet ik niet zeker of enig hoger dan 20khz wel zin heeft. De Reloop RHP10 heeft mij een goede ervaring met Reloop gegeven en die andere merken heb ik nooit mee gewerkt dus daarom kom ik nu hier voor advies.

Ik zie namelijk dus door de bomen het bos niet meer. Wat raden jullie mij aan?

Alvast reuze bedankt,

DataBass

ps. Klein soort van ongerelateerd vraagje: Ik heb begrepen dat de DDJ2 tegenwoordig met Traktor2 overlay geleverd wordt maar dat deze overlay ook los te verkrijgen zou moeten zijn. Kan deze echter nergens vinden. Enig idee wanneer dit in nederland verkrijgbaar wordt of wellicht zocht ik gewoon niet goed genoeg?
    Last edited by DataBass; Sunday-18-12-2011, 22:14. Reason: Muziekgenre melden

Wat is je budget voor een set monitoren?

Comment

300 max voor de hele set maar hou het liever rond de 200.

Comment

Met een monitorsetje ga je nooit het geluid van je Logitech systeem kunnen evenaren qua diepgang in je lage frequenties, puur omdat je een extra subje mist. Daar zul je met je huidige budget sowieso op moeten inleveren. De vraag is dan, hoe erg vind je dat?

Daarnaast, hoe graag wil je het systeem kunnen verplaatsen? Want als je op feestjes wilt gaan draaien, zou ik bijna denken aan een zeer compact 2.1 PA systeempje.

Comment

Dat zou wel erg jammer zijn, ook gezien het genre muziek waar ik het meeste mee draai.
          Ik was ooit ook een beetje met producen begonnen (maar inmiddels weer mee gestopt omdat het allemaal veel te druk werd op me studie) en toen kwam ik erachter dat het geluid ook niet eerlijk is dat eruit komt. De kickbass klonk door mijn z-5500 heerlijk maar toen ik het via een ipod aan vrienden wilde laten horen kon ik wel door de grond zakken want heel de kickbass was zowat weg. De speakers hadden er dus een hoop zelf bij verzonnen. Is dat met draaien een probleem? Het klinkt namelijk wel mooi door die speakers maar ik hoor dus nooit de 'echte' kickbass. De speakers maken er zelf iets warmers van. Klinkt heel mooi daar niet van. Maar het is dus niet de echte.

Over de feestjes, het gaat dan enkel om de verjaardagfeestjes hier in huis dus ze hoeven niet ver te reizen. De z-5500 is alleen een ramp om te verplaatsen vanwege een hoop zaken. Het zijn in de eerste plaats 5 speakers, een subwoofer en een controle station. De subwoofer is best groot en het controle station kan er niet los van dus die moet je tegelijk versjouwen. De 5 speakers hebben allemaal een gigantische kabel van een meter of 5-10 en dit zijn dan ook nog eens kabels met aan het uiteinde koper ipv plugjes waardoor je ze dus vast moet klemmen bij installatie ipv inpluggen. Als ik het goed herinner heten die volgens mij stereokabels? Dat is dus allemaal best vervelend verplaatsen, vooral gezien het feit dat de surround feature helemaal niet wordt benut bij het draaien wat het allemaal extra overbodig gedoe maakt. Het geluid hoeft dus ook niet ver te dragen want het zijn gewoon feestjes hier in huis en tevens gebruik ik ze dus 99% van de tijd gewoon op mijn kamer.

Een PA systeem lijkt me daarom dan weer overkill omdat dat naar mijn inziens weer veel te veel power voor op mijn kamer is. Of heb ik dat eigenlijk gewoon nodig volgens jou gezien mijn hele verhaal. Zo ja, welk systeempje zou je mij aanraden? Ik zat zo ontzettend in de monitors verdiept dat ik niet een onderzoek in de PA systemen ben gestart. Wederom geldt natuurlijk de reden dat hij minstens mijn z-5500 set moet evenaren en eigenlijk liever beter moet zijn omdat ik anders erop achteruitga :)

Ik dacht eigenlijk dat die Reloop monitors wel dezelfde bas zou kunnen geven vanwege de lage min in de frequentierange van de specs maar dat heb ik dan dus mis?

ps. mijn kleine extra ongerelateerde vraagje staat ook nog betreffende de traktor2 overlay voor de reloop ddj2 :)

Comment

Ik kom er even snel tussendoor:

Een iPod heeft natuurlijk ook niet echt een sub(je) erin zitten....

Comment

Originally posted by DJ Lars View Post
              Ik kom er even snel tussendoor:

Een iPod heeft natuurlijk ook niet echt een sub(je) erin zitten....
              Ik weet het maar ik deed het dan ook niet via de ipod speakertjes maar via de oortjes in de ipod en de oordopjes in die ipod hadden wel een bassbooster. Ik ging er al van uit dat er minder bass te horen zou zijn maar dit was wel een erg groot verschil.

Comment

Originally posted by DataBass View Post
                Ik weet het maar ik deed het dan ook niet via de ipod speakertjes maar via de oortjes in de ipod en de oordopjes in die ipod hadden wel een bassbooster. Ik ging er al van uit dat er minder bass te horen zou zijn maar dit was wel een erg groot verschil.
                Oké, als je wilt zou ik hem op mijn speakers kunnen uitproberen,
                Dit zijn:
                - een simpel pc speaker setje
                - een zeer uitgebreide dure en goede kwaliteit set.
                Beide 2.1

Comment

Originally posted by DJ Lars View Post
                  Oké, als je wilt zou ik hem op mijn speakers kunnen uitproberen,
                  Dit zijn:
                  - een simpel pc speaker setje
                  - een zeer uitgebreide dure en goede kwaliteit set.
                  Beide 2.1
                  Het was een oud project van een jaar of 2 geleden en in die tussentijd is de hardeschijf waar het op stond naar de haaien gegaan. Sindsdien maak ik regelmatig backups maar dat mocht uiteraard voor dit project niet meer baten. En omdat de kickbass naar mijn mening dus niet waargetrouw durfde ik ook niet meer iets nieuws te maken dus ik vrees dat ik niks meer heb om te laten testen. Maar ik dank je wel hartelijk voor het aanbod. Wellicht had ik destijds om een test bij derden moeten vragen toen ik mijn speakers begon te verdenken van het aandikken van de kickbass.

Comment

Uiteraard is een Logitech systeem niet eerlijk, zeker niet als er al een extra subwoofer bij zit. Want bij dat soort systemen wordt het volume voor de subwoofer ook bij lage volumes al vrij hoog opgeschroefd, waardoor je geluid voller wordt weergegeven.

Hetzelfde geldt voor veel HiFi systemen, die klinken ook niet eerlijk, maar vaak wel warm.

Het meest ideale voor jouw toepassing zou een 2.1 set studiomonitoren zijn, dan heb je een eerlijke, volle weergave van je geluid, maar zonder dat bepaalde klanken te weinig of juist te veel worden weergegeven. Je zult dan wel meer in de buidel moeten tasten. ;)

Wat je ook kunt doen is nu gaan voor een setje studiomonitoren die je later uitbreidt met een subwoofer, als je weer geldt hebt.

Maar het grote punt is vooral, wat wil je er aan uitgeven om te hebben wat je eigenlijk wilt? Want ofwel zul je op het budget moeten inperken, of op je eisen. ;)

Comment

Ja dat zou waarschijnlijk dan inderdaad het beste zijn.
                      Waarschijnlijk wordt het dan optie 3, nog even wachten tot het budget iets groter is zodat ik een goede 2.1 monitor set kan aanschaffen (welke zou dat goed zijn overigens? Ik zie bij die monitors steeds 2.0 maar bij de KRK monitors wordt wel een optionele subwoofer uitbereiding genoemd alleen kan ik volgens mij de KRK niet aansluiten op mijn DDJ2IE). Want ik zie het al helemaal gebeuren dat ik met monitors zonder subwoofer toch steeds weer de z-5500 in zal pluggen voor de bass en hetzelfde zie ik gebeuren als ik de eisen verlaag waardoor de z-5500 wederom weer meer ingeplugd gaat worden maar dan nu voor de algemene kwaliteit van geluid. Dat moeten we niet hebben natuurlijk want dat is op korte termijn in beide gevallen een beetje zonde :) Dus even doorsparen dan ;)

Hartstikke bedankt voor de hulp :D

Dan nog mijn kleine extra vraagje over de reloop DDJ2 overlay voor traktor 2. Ik gebruik traktor 2 dus ben zeer geïnteresseerd in die overlay. Ik kan hem nergens vinden in Nederland dus nu is de vraag. Wanneer komt die uit voor losse verkoop of heb ik gewoon niet goed gekeken?

Comment

Monitorset kun je eenvoudig aansluiten op je controller, al dan niet via verloopkabeltjes.

Voor een setje KRK monitoren (5 of 6 inch), kun je de KRK 10S nemen.

Je zou eventueel ook nog kunnen kijken naar andere merken, bijvoorbeeld M-Audio.

Dan nog mijn kleine extra vraagje over de reloop DDJ2 overlay voor traktor 2. Ik gebruik traktor 2 dus ben zeer geïnteresseerd in die overlay. Ik kan hem nergens vinden in Nederland dus nu is de vraag. Wanneer komt die uit voor losse verkoop of heb ik gewoon niet goed gekeken?
                        Zou ik eventjes bij de helpdesk neerleggen, weet ik helaas niets van.

Comment

Hartstikke bedankt :D

Comment

Working...
                          X