Het forum is niet langer in gebruik. De informatie op het forum blijft beschikbaar, maar het is niet langer mogelijk om te reageren. Voor het laatste nieuws, achtergronden en advies verwijzen we je graag door naar onze website, blog en het keuzehulp-overzicht.
Er is nog een DAP-versie, maar die moet je op je bureau schroeven. En naarmate de prijs daalt, daalt ook de stevigheid van je statief. Lijkt me persoonlijk niet zo handig dat tijdens je uitzending de arm van het statief opeens begint in te zakken. ;)
Je kunt hem eenvoudig van je wegduwen doordat de armen inklappen, om het zo maar uit te drukken. En als je hem weer nodig hebt trek je hem naar je toe.
De C01USB moet je er op schroeven, met de speciale houder. Tenzij je een shockmount gebruikt, dan moet je de microfoon in de shockmount hangen en schroef je de shockmount aan de arm.
Bevestigen doe je aan de rand van je bureau, voor-, zij- of achterkant is afhankelijk van hoe jij vindt dat hij het makkelijkste en beste gepositioneerd is. Voor de meeste vrijheid is de achterkant het meest ideaal.
Ah oke, ik ga 't met een Shockmount bevestigen, als je het er alleen op hoeft te schoreven lukt dat wel!
Verder heb ik alles wel gevraagd wat ik wou vragen!
Heel erg bedankt voor al je hulp!
En als ik nog es iets moet weten, PB ik je wel :)
In jouw plaats zou ik eerder kijken voor een studio hoofdtelefoon.
In de dj hoofdtelefoons worden regelmatig de lage tonen enorm geboost en dat is iets dat je niet wil in een studio omgeving.
De Sennheiser HD 518 is bijvoorbeeld een zeer mooie studio hoofdtelefoon.
Klank is gewoon heel mooi te noemen en qua degelijkheid is dit ook zeker geen slechte keuze.
Als je meer in de prijsklasse van de JB wil, kan je altijd eens kijken naar de Roland RH-5.
Voor de prijs is dit zeer zeker een heel mooie studio hoofdtelefoon.
Klank is goed zuiver, geen scherpe tonen in het hoog gebied en een mooie weergave van het mid en midlaag.
Houd er trouwens rekening mee (zoals eerder vermeld) dat je misschien een USB verlengkabel nodig hebt, en de 'ingebouwde' XLR kabel in het statief niet kunt gebruiken.
@showtechnics Die hoofdtelefoon is erg mooi, maar ik vind 'm nogal duur, ik koop voor nogal wat geld hier, en wil dan niet het meeste geld kwijt zijn aan een hoofdtelefoon.
Zijn er geen goede kwaliteit hoofdtelefoons te vinden voor een goedkoper prijsje (€30-€35)
@DJ Lars Over die extra kabel vertelde Rick ook al wat, ik snap het niet echt;
Bij de microfoon zit toch al een USB kabel, die ook gewoon word meegeleverd in het microfoon pakket?
En een ''ingebouwde XLR kabel''???????
De XLR kabel zit ingebouwd in de microfoonarm, daar zou je een normale microfoon op kunnen aansluiten. Jij hebt echter een USB-microfoon, dus dan kun je die XLR-microfoonkabel niet gebruiken.
Zoals ik ook al in de PM had verteld, mogelijk heb je een USB-verlengkabel nodig om de afstand van je microfoonarm tot je computer/laptop te overbruggen, vaak wordt er een kabeltje tussen 50 en 100 cm meegeleverd.
Comment