Announcement

Collapse
No announcement yet.

Monitoren voor thuisgebruik

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Monitoren voor thuisgebruik

Hallo

Ik ben op zoek naar Dj/studio monitoren voor thuisgebruik. Mijn budget hiervoor is max. 150 euro. Ik heb al eens rondgekeken op Bax-shop en ik ben de volgende tegengekomen:

- Reloop ADM-5
    - M-Audio Studiophile AV40 MKII
    - Samson MediaONE 4A
    - Behringer MS40

Zijn er monitoren die jullie aan- of afraden? Indien jullie zelf nog een voorstel willen doen, doe maar gerust.

Ligt er grotendeels aan wat je er mee gaat doen, is het voor multimediagebruik of voor DJ-gebruik?

Het ADM-5 setje van Reloop is meer gemaakt voor thuis-DJ gebruik (kun je ook eenvoudig de bass wat van bijschroeven), terwijl een setje als de AV-40 meer geschikt is voor multimedia en lichte producingwerkzaamheden. ;)

Comment

Het is grotendeels voor DJ toepassingen. :)

Comment

Dan zou mijn persoonlijke voorkeur uitgaan naar de Reloop set. Heeft de grootste woofers (dus sowieso al ietsje beter in bassreproductie), plus je kunt de bass iets bijschroeven indien nodig.

Comment

Heel erg bedankt :)

Comment

Hey ,

Kijk ook eens naar een tweedehands setje rokit 8 van KRK.
            is misschien iets duurder maar dan heb je wel een goede set voor bij je dj set.

Comment

Ga luisteren!

Comment

Hallo,

Ik zoek hetzelfde en heb hetzelfde budget, vandaar dat ik deze thread even leen Ni3ls ;)

Ben eigenlijk dezelfde tegen gekomen plus nog de Hercules XPS 2.0 80 DJ-monitorset.

Voor mij is het meer bedoelt voor producen. Dat doe ik nu al een krappe 2 jaar en heb het tot nu toe steeds met mijn (goede) koptelefoon gedaan. De speakers die ik nu heb zijn 20 euro mediamarkt kwaliteit om het zo maar even te zeggen en wil nu eigenlijk toch iets beters hebben.

Wat is eigenlijk het verschil tussen dj en producer monitors? Waar moet ik op letten? En wat raden jullie mij aan?

Bij voorbaat dank,

Comment

Wat is eigenlijk het verschil tussen dj en producer monitors?
                  DJ monitoren hebben vaak een iets betere bassweergave. Producing monitoren zijn er op gemaakt om zo eerlijk mogelijk te klinken. Bijvoorbeeld; Maak jij een track en is de bass daarvan echt supergoed op je hoofdtelefoon, dan zou het zomaar kunnen dat de bass op een HiFi setje een beetje matig is.

Het is echter wel zo dat voor DJ-gebruik ook vaak producing (referentie) monitoren gebruikt worden. Setjes KRK's komen we vaak tegen in studio's, maar ook bij DJ-booths in thuisopstellingen en zelfs als 'computerboxjes'. ;)

Wat we kunnen aanraden, is afhankelijk van je budget. Ik wil je best een setje Dynaudio monitoren verkopen á 2000 euro per stuk, maar dat is waarschijnlijk iets te veel van het goede. :)

Comment

Bedankt voor de reactie en de uitleg!

Tjaa als ik als student het geld zou hebben... :) Liever geef ik niet veel meer uit dan 150 euro. 200 kan ook nog wel.

Ja de KRK serie heb ik eens gehoord en er staan ook ontzettend veel goede berichten over. Is het ook nog een overweging om slechts één KRK RP 5/6 G2 te kopen? Dan heb ik wel goede kwaliteit om het geheel te masteren en te beluisteren en het stereo hou ik dan bij mijn koptelefoon. Of raden jullie iets anders aan?

Comment

Hoe ga je een eerlijk geluid (dus ook een eerlijk stereobeeld ;)) krijgen zonder dat je 2 speakers hebt?

Zou ik persoonlijk niet snel doen.

Met jouw budget zou ik eens kijken naar een setje M-audio BX5 D2 monitoren. Heb zelf de voorloper staan, BX5A en die klinken erg lekker. Ik raad dan ook gelijk een setje Mopads aan, isolatie waardoor trillingen niet zorgen voor gerammel van je bureau of dingen die er op liggen, plus je kunt je monitoren beter richten (zo staan ze bij mij schuin omhoog gericht).

Komt ook redelijk wat bass uit voor een 5 inch woofertje, maar eventueel kun je dan in de toekomst nog een studio subwoofer aanschaffen. :)

Oh, en denk ook eens aan een goede audio-interface. Het verschil tussen de geluidskaart van je laptop en een interface zoals de Lexicon Alpha is enorm. Spreek uit ervaring. Dat komt vooral omdat de geluidskaart van je laptop nogal wat headroom mist en niet zo goed met dynamiek om kan gaan, het klinkt nogal vlak. Als je er eenmaal een externe audio interface aan gehangen hebt, merk je het verschil direct. Misschien een slecht verkoopargument maar heb die Lexicon zelf ook. :mrgreen:

Comment

Ja dat bedacht ik me ook nadat ik het verstuurd had :P

Bedankt voor de tips! Hier kan ik wel wat mee :) Jullie kunnen binnenkort een bestelling verwachten ;)

Comment

Ik heb ongeveer dezelfde vraag, maar wat kan ik het beste kiezen voor 200-250 euro. Het is voor producing doeleinden, alvast bedankt! ;D

Comment

Dan zou ik eenzelfde setup aanraden zoals hierboven gepost is. Naar mijn idee heb je dan de beste value for money. Al zijn er natuurlijk ook nog andere sets monitoren, maar dat is een kwestie van smaak. :)

Comment

Welke kabels heb ik nodig om alles met elkaar te verbinden? :$

Comment

Working...
                              X