Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kraakend geuid bij PG58

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kraakend geuid bij PG58

ik gebruik nu enige tijd de PGX PG58 van SHURE

nu valt mij de laatste tijd op dat als ik er wat harder in spreek met mijn mond dicht op de mic(niet er tegen) dat hij kraakt! ik wordt zelfs soort van gedwongen om hem (de hand held) op -10db te zetten anders kraakt hij bij elke zucht en scheet(en indicatie led spring steeds van groen op rood)
    waardoor ik dus mijn gain erg hoog moet zetten

Hier onder lijstje van apparatuur aan gesloten op mic: op volgorde

Pg58(-10db)
    "snake"
    Behringer xenyx 1222fx
    "snake"
    Phonic amp
    2x.1,5mm dap speaker kabel
    Electro voice 100s

het rare is juist dat als ik een audiotechnica mic gebruik of de senheiser free port ik hier helemaal geen last van heb!

heb de shure ook al meerdere malen op andere frequenties in gescand, maar ook dit helpt nix zelfs nieuwe batterijen is geen oplossing

Je microfoon kraakt omdat je een overstuurt signaal krijgt op de mixer. Ik weet niet wat voor pgx ontvanger je hebt maar onze hebben een jack en een xlr uitgang. De xlr heb je nodig als je de mic gebruikt.
    Last edited by ronennieshow; Thursday-22-12-2011, 00:10.

Comment

dat doe ik ook, ik ga van xlr naar mijn snake en dan in mijn mixer en van de mixer naar de amp ook via de snake (xlr)
      ik heb nu 3 draadlose mics aan gesloten via xlr en alleen de pg58 kraakt

Comment

Weet niet of je probleem als is opgelost.

Je krijgt inderdaad oversturing. Maar dit kan ook zijn in je ontvanger. Misschien kan je proberen in je ontvanger de sensitivity nog lager zetten. T blijft wel een raar probleem. Want zoals ik lees staat hij al op -10.

BTW je gain erg hoog zetten is ook niet goed, want dan trek je ook je ruisvloer mee. Signaal ruis verhouding

Comment

als ik normaal in de mic praat (-10)
          dan is er geen probleem, maar zodra ik wat harder spreek springt het signaal lampje op de PGX 4 van groen/oranje naar rood en krijg ik dus een krakend signaal

bij de mic op gain 0 is het zelfs bij normale spraak dat hij op rood springt!

Comment

Gezien je hier niet altijd last van hebt gehad, en die pg best wel een redelijke uithaal moet kunnen hebben, vermoed ik er iets defect is.

Comment

Working...
            X