Announcement

Collapse
No announcement yet.

Werkt dit setje?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Werkt dit setje?

In bezit:
    Versterker: JB-Systems ctwo 450

wil ik aankopen:
    Speakers:2x JBL JRX-112M
    Sub:2x Behringer B1800X Pro Eurolive

Mooi setje samen? Is de versterker hier goed genoeg voor?

Alvast bedankt

Ja, het gaat werken. Maar het is verre van optimaal. Je versterker is veel te licht om een dergelijke speakerset te kunnen voorzien van vermogen, dus je zult heeeel snel in de clip zitten.

Het beste is om met twee aparte versterkers te werken, met een crossover om het signaal tussen hoog en laag te scheiden. Dan wordt je versterkervermogen ook optimaal benut en heb je voldoende vermogen achter de hand zodat je versterker niet continu keihard hoeft te zwoegen om het vermogen er uit te krijgen. :)

Comment

Hoe moet je dan 2 versterkers aansluiten?
      Moet ik dan ook extra kabels trekken?

Comment

Vanuit je mixer ga je naar de crossover.

Vanuit je crossover, wordt het signaal gesplitst. Je krijgt één signaal (L+R) voor het hoog (topkasten), plus een signaal (L+R) voor het laag (subwoofers).

Het signaal voor het hoog gaat naar de versterker voor je topkasten, het signaal voor het laag gaat naar de versterker voor je subwoofers.

Afhankelijk van wat je momenteel hebt staan als mixer plus wat je wilt gaan aanschaffen (en wat je budget is) kunnen we hier in adviseren.

Comment

Kunnen we niet een betere versterker nemen? dan klinkt het maar een klein beetje minder, 2 versterkers is geen optie.

Comment

Waarom zijn 2 versterkers geen optie?

Comment

We hebben de mixer, computer en versterker in een kast gemonteerd, daar past niet nog 1 bij.

Comment

Je zou kunnen overwegen twee digitale 1HE versterkers te nemen. Maar dat is afhankelijk van je beschikbare budget.

Hoeveel ruimte heb je over en wat heb je uit te geven?

Comment

Ook bij 2 versterkers van 1He heb je dan al geen plaats meer voor een crosover of processor.

Ik vindt het overigens vreemd dat er eerst een kast wordt gemaakt met versterker erbij en er dan pas gekeken wordt naar een speaker set en hoe dit aangesloten moet worden.

Andere optie is versterker weg doen en een actief setje aanschaffen.

Comment

Dit is gewoon een upgrade, we hebben nou JB TSX luidsprekers luidsprekers.

Comment

Ik heb besloten om Alleen voor 2 speakers te gaan nou heb ik de volgende uitgezocht:

JBL JRX 115
                      DAP K-115
                      B-Systems Vibe-15 MKII
                      Behringer Eurolive B1520 PRO
                      DAP X-15 Speaker
                      Gemini GVX-15

Kan iemand mij pls helpen om hier een geschikte kandidaat uit te kiezen...
                      Ze moeten natuurlijk leuk klinken, maar een belangrijk punt is, welke heeft de mooiste bass..

En is mijn versterker sterk genoeg voor deze speaker?(Ctwo 450:
                      Power stereo 4 ohm:2x 450Wrms
                      Power stereo 8 ohm:2x 300Wrms
                      Power bridge 8 ohm:1x 800Wrms)

Alvast bedankt

Comment

Kan iemand mij pls helpen om hier een geschikte kandidaat uit te kiezen...
                        Ze moeten natuurlijk leuk klinken, maar een belangrijk punt is, welke heeft de mooiste bass..
                        We kunnen nu allemaal wel gaan posten welke wij het beste vinden, maar het beste advies is toch dat je gaat luisteren en koopt wat jij het beste vindt klinken. Jij werkt er immers het vaakst mee en het zou zonde zijn als je naar een set luistert die je niets vindt. Maar hier wel de meeste stemmen had...

Comment

Nou daar gok ik maar op, het is ook niet alleen voor mij bedoeld, ze komen in de buurthuis te hangen.

Of waar waar in de buurt van groningen - assen hebben ze die speakers? ik kan het niet zo 123 vinden.
                          Last edited by lemco; Saturday-24-12-2011, 21:52.

Comment

Originally posted by lemco View Post
                            Nou daar gok ik maar op, het is ook niet alleen voor mij bedoeld, ze komen in de buurthuis te hangen.

Dan de dap k115. Die dingen klinken meer dan acceptabel voor het geld en zijn daarbij nagenoeg onverwoestbaar. Voor zover ik weet ken ik niemand die er ook maar ooit een slechte ervaring mee heeft gehad. Degelijke redelijk goed klinkende ( voor het geld klinken ze meer dan netjes ) kasten. Enig nadeel is dat ze nogal groot zijn maar ja dat zijn alle 15 inch toppen dan ook wel.

Comment

Passen ze op onze huidige versterker?

Comment

Working...
                              X