Announcement

Collapse
No announcement yet.

Werkt dit setje?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Jawel hoor.

Als je er het maximale uit zou willen halen zou de amp zelf nog iets zwaarder mogen zijn en er een goede speaker management erop. Maar zo kan het ook prima.

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
      Dan de dap k115. Die dingen klinken meer dan acceptabel voor het geld en zijn daarbij nagenoeg onverwoestbaar. Voor zover ik weet ken ik niemand die er ook maar ooit een slechte ervaring mee heeft gehad. Degelijke redelijk goed klinkende ( voor het geld klinken ze meer dan netjes ) kasten. Enig nadeel is dat ze nogal groot zijn maar ja dat zijn alle 15 inch toppen dan ook wel.
      Heb ze ook gekocht de K115 zijn meer dan zijn geld waard ben er zeer tevreden over heb ze aan een American Audio de V3001-plus hangen prima geluid.
      Groetjes,
      Jules

Comment

Kunnen ze ook op een standaard/statief staat btw?

Comment

Ik sluit me aan bij degenen die ook de DAP K-115 hebben (net als ikzelf 2x), dit is een geweldige speaker voor het geld. Beter vind je bijna niet.

Comment

Originally posted by lemco View Post
            Kunnen ze ook op een standaard/statief staat btw?
            Ja kunnen gewoon op een standaard speaker statief staan. Er zit zelfs een bout achterin zodat als je deze bout aandraaid de speaker niet meer zomaar weg gedraaid kan worden.

Comment

De X-15 vindt ik toch wel nog iets beter presteren dan een K115.
              Nadeel is wel dat daar eigenlijk een iets zwaardere amp op moet om er het max uit te halen (500 - 600 watt RMS @ 8ohm ) Maar dan heb je wel echt leuk geluid.

Comment

Stel: als ik wel de X-15 aansluit op onze versterker, wat gebeurt er dan?
                Maar volgens mij kan de x-15 niet op een statief of wel?

misschien ook een optie: Kan onze versterker de JBL JRX 125 aan?
                Last edited by lemco; Sunday-25-12-2011, 18:55.

Comment

Je kan niet het optimale uit je speaker halen, waarschijnlijk zal het dan wel beter klinken. Wil je later een andere versterker kopen, dan is het beter om voor een X-15 te gaan dan een K-115. Ga je niet voor een andere versterker is het eigenlijk zonde van het geld.

Comment

En mijn andere vraag: Kan onze versterker de JBL JRX 125 aan?

Comment

Ik heb De JRX 125 gehoord, de X-15 en ook de K-115, maar de JRX zou ik niet nemen, ik vind persoonlijk de X-15 het best klinken en het is kwestie van smaak welke je anders zou kiezen, de JRX of de K-115. Mijn smaak hing richting de K-115, dus ben ik voor die gegaan.
                      Nu terugkomend op je vraag: Het kan gewoon werken, maar de versterker is veel te licht voor de speakers, je benut niet de volledige "kracht" van de speakers.

Comment

Het is niet zo dat een versterker speakers aan kan, maar om een speaker een bepaald versterker vermogen aan kan.

kort samengevat zonder rekening te houden met ingewikkelde omstandigheden.
                        - versterker is lichter dan speaker (<1x): werkt, maar niet optimale uit je speakers
                        - versterker even zwaar als speaker( 1 - 1,5x): werkt goed
                        - versterker veel zwaarder dan speaker (>1,5): werk, met kans op defecte speaker.

Comment

Working...
                        X