Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe geluidset kopen maar welke??

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuwe geluidset kopen maar welke??

Halloo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe geluidsset die voor 500 of meer mensen kan draaien. Het gaat hierbij meer om DJen maar ook om musicals. Moet dus flink wat vermogen hebben en ook moet het perfect klinken...

mijn budget is tot de 6000 euro

iemand tips?..??

Een eventueel flexsys gala systeem van db zou in de buurt komen voor dj werk. Maar voor musical werk heb je meestal niet zo overdreven veel laag nodig. Dan zou je weer eerder extra toppen nodig hebben.

Kwa kwaliteit van het product zit je wel goed. Degelijke bouw en klinkt voor dit prijs segment zeer netjes.

Comment

En het spul van JBL? En ik zag ergens ook nog electro voice en HK audio... Wil het graag zo goedkoop mogelijk houden en toch zeer goede kwaliteit leveren...

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
        Een eventueel flexsys gala systeem van db zou in de buurt komen voor dj werk. Maar voor musical werk heb je meestal niet zo overdreven veel laag nodig. Dan zou je weer eerder extra toppen nodig hebben.

Kwa kwaliteit van het product zit je wel goed. Degelijke bouw en klinkt voor dit prijs segment zeer netjes.
        Heb trouwens nu Mackie thumpf 15A. Maar ben op zoek naar wat groters...

Comment

Ja er is ook nog jbl, hk, electrovoice, rcf, ad-systems en nog vele merken meer.

Echter is onze ervaring ( wij hebben sinds een klein jaar een overstap gemaakt naar db ) dat db-technologie's als 1 van de beste een zo natuur getrouw geluid weer geeft. Teminste voor het geld. Er zijn natuurlijk altijd betere / duurdere systemen.

Zo vind ik bij veel hk modellen dat er niet genoeg laag aanwezig is naar mijn idee. De jbl vind ik dan weer vrij snel agressief in het hoog. Electro voice vind ik gewoon lompe kasten. Die hebben voor zover ik weet ( een klein jaar geleden dus ) niet echt lekkere lichte compacte speakers die toch actief zijn en flink wat vermogen leveren.

Zo hebben we heel veel merken en modellen geluisterd en toch kwamen we telkens weer in nagenoeg elk segment weer terug bij db. Vandaar dat ik er nogal een fan van ben. Het klinkt gewoon super, is voor de eigenschappen redelijk compact ( al valt de dubbele 12 inch top natuurlijk wel wat groter uit ) en is het kwa gewicht ook goed te doen.

Daarnaast vind ik dat db meestal goed nadenkt over hun producten. Goede limiters en beveiligingen aanwezig. Geen onnodige knopjes en frutseltjes die je eigenlijk toch helemaal niet nodig hebt. Gewoon signaal erop en knallen maar.

Dan nog een mooi iets. Ik vind het slim en netjes van db dat hun dubbele 12 inch top voor de helft hoorngeladen is en de andere helft niet. Hierdoor heb je al meteen lekker goed en helder geluid maar ook achterin klinkt het vaak nog top. Dit is bij onze ad-system toppen wel anders die zijn dubbel 10 inch en volledig hoorngeladen. Jammer genoeg klinkt het de eerste 2 meter wel een beetje vreemd. Dit heeft de db naar mijn idee veeeeeel minder.

Maar ik kan je hier nog uren vertellen over db ( en nee ben geen vertegenwoordiger al zullen sommige ondertussen denken dat ik ervoor betaald word ) je kunt veel beter gewoon gaan luisteren. Gebruik je oren wees kritisch en ik denk dat je dan wel begrijpt wat ik bedoel.

Comment

Originally posted by ThijsvanGeffen View Post
            Wil het graag zo goedkoop mogelijk houden en toch zeer goede kwaliteit leveren...
            Dan denk ik dat de set die Ronnie je aanraadt de beste optie is. Bij HK, RCF, Electrovoice en andere dure merken heb je geen goede set voor 500 man voor 6000 euro, niet nieuw althans.

Ik heb overigens geen ervaring met de dB maar ik ga er eens naar luisteren zou ik zeggen, of beter nog, huur 'm eens in voor een groot feest.

Comment

Heb laatst bij groot evenement toch maae even een srt ingehuurt... Was electro voice,en klonk echt grweldig!! Maar hoe zit.het.bij db systems met vervoer? Zitten er wielen aan de kasten??

Comment

Ja hoor de db kasten kun je gewoon met wielen uitrusten en er zijn ook hoezen voor.

Comment

Working...
                X