Announcement

Collapse
No announcement yet.

2 sets koppelen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 2 sets koppelen

Beste Forum-lezer-gebruiker,

Aankomende jaarwisseling willen ik en mijn neef onze 2-PA-sets aan elkaar koppelen.

We beschikken alle 2 over de volgende set:
    2x JBL JRX 115 + Crown 602D
    2x JBL JRX 118s + Crown 2000
    DBX 223 Crossover.

Nu willen we vanaf 1 laptop alles aansturen, hoe, wie, wat waar krijg ik het signaal van de laptop naar de 2 crossovers? 1 mini-jack naar 4 XLR ingangen?
    Kabel splitsen en nog een keer splitsen?

Alvast bedankt voor het lezen en wellicht het zoeken van een oplossing!

Fijna dagen toegewenst,
    Toby

De toppen zou ik met 4 op 1 versterker draaien.
    Dit is met de 602 perfect mogelijk.
    De 2 sub versterkers link je gewoon door op elkaar via de link out van de ene naar de andere.
    Als je de versterkers op mono input kan zetten kan je ook per kant 1 rackje gebruiken en moet je vanop je crossover met een enkel lijntje sub en enkel lijntje top naar elke rack.

Comment

Welke 4 toppen?

Ik zou vanaf de laptop van minijack naar 2x xlr gaan.
      De 2 xlr gaan dan op de input van je crossover.
      De low output van de crossover weer met 2x xlr naar de crown 2000.
      De high output met 2x xlr naar de crown 602D.

Nu zijn je amps aangesloten.

Dan de amps naar de speakers.
      Je gaat met elk 1 van de 2 outputs van de crown 2000 met een speakon kabel naar 1 sub. Dus 1 output 1 kabel 1 sub.
      Nu het zelfde met de toppen en klaar.

Wil je het wat meer pro aanpakken. Zet een mixer tussen de laptop en de crossover. Gebruik ook een externe geluidskaart voor je laptop.

Maak / koop een flightcase voor je amps en crossover. Afgelegd hier een connectorplaat in en voldoende koeling roosters voor lucht circulatie.

Dan zou je nog 4 polige speakon kunnen gaan gebruiken en je toppen van je subs door kunnen lussen.

Maar dit alles is dus eigenlijk alleen als je het echt wat meer pro wil aanpakken. Met het schema wat ik je gaf Moët het ookal lukken en werken.

Comment

Bedankt voor snelle reacties!

Laptop/PC, daar zit een hele mooie geluidskaart in. Al aan gedacht.

Maar Ronnieshow, ik beschik over 2x PAset. Dat moet allen aan elkaar.
        4x JBL 115, 4x JBL118s, 4x versterker, 2x corssover. 1 bron, 1 laptop/pc met muziek.

Groeten,
        T

Comment

Ow oké zo.

Dan zou ik het signaal van na 1 crossover uitsplitsen naar 2 amps. Dus inplaats van 1x een crown 2000 aan te sluiten op de crossover er gewoon 2 op aansluiten. Dit kan door ze door te lussen of door het xlr signaal te splitsen. Hiervoor zijn gewoon prefab kabels. 1x xlr naar 2x xlr.

Zet die.tussen de crossover en de amps en klaar.

Comment

Kijk, perfect en duidelijk. Ik ga kabels zoeken en bestellen!

Comment

Working...
            X