Announcement

Collapse
No announcement yet.

geluidskaart

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• geluidskaart

ik ben op zoek naar een geluidskaart. in de winkel zijden ze dat die iets van 80 euro kost, ik keek op marktplaats en toen vond ik dit is dit een goede geluidskaart?

Wat wil je op die geluidskaart gaan aansluiten?

Deze kleine dingetjes worden in China voor 3 euro o.i.d. gemaakt, het zal voor multimedia-doeleinden voldoen (als je je hoofdtelefoon er in wilt steken voor normaal gebruik), maar voor DJ-toepassingen of producing zou ik lekker doorsparen voor een fatsoenlijke interface zonder vertraging (latency), met een degelijke geluidskwaliteit en goede stabiliteit.

Maar, wat wil je er mee gaan doen?

Comment

ik wil een mixer aansluiten op mijn computer en daar gewoon een beetje mee aanrommelen. het is niet dat ik een pro dj set heb ofzo.

Comment

Wat versta je precies onder aanrommelen? Het opnemen van je mixjes?

Comment

het hoeft niet eens opgenomen te worden. ik wil gewoon liedjes aan elkaar draaien dat ze vloeiend overlopen. ik wil wel allen knoppen op mijn mixer kunnen gebruiken.

Comment

Dat wordt lastig, omdat je mixer dan over MIDI moet beschikken om signalen uit te sturen naar je laptop of PC. Welke gear heb je momenteel?

Comment

Met de DX626 gaat dat niet lukken, heb je al DJ-gear staan of zou dit je eerste aanschaf zijn?

Comment

ik wil de Behringer DX 626 kopen.

Comment

dit zou mijn eerst aanschaf zijn. ik wou met die mixer kijken of ik het wel echt leuk vind (met alleen die mixer en een pc met vdj) maar dan moest ik de nog een geluidskaart van 80 euro bij kopen, dat vond ik een beetje veel dus keer ik op marktplaats en daar kwam ik deze tegen. ik vroeg me af of het met die geluidskaart zou kunnen. het klopt toch dat je je mixer aan kan sluiten op je pc? of niet?

Comment

Je kunt een mixer aansluiten op je pc, máár dan alleen maar om geluid van je mixer naar je PC te sturen en geen signaal. Het is dus niet zo dat als jij aan een knopje van een normaal mengpaneel draait, dat je dat terug ziet op Virtual DJ bijvoorbeeld.

Waar jij naar op zoek bent, is een MIDI-controller met ingebouwde geluidskaart. Dat is eigenlijk een kruising van een toetsenbord van je computer, met een DJ-set. Het stuurt namelijk signalen van de controller naar je software en je software reageert daar op.

Als jij draait aan het jogwheel van een MIDI controller, zie je dat terug in de software en zul je een scratch-geluid horen. Als je op 'play' drukt, zal de plaat in je software beginnen met spelen. Enzovoorts.

Maar let op, veel MIDI controllers in het budgetsegment hebben geen ingebouwde geluidskaart maar zijn alleen een controller. Als je boxen op de MIDI controller wilt aansluiten, heb je een MIDI controller met ingebouwde geluidskaart nodig, zoals bijvoorbeeld de Hercules DJ Control Air MIDI DJ Controller.
                    Dat is een MIDI controller met een speciale Air-functie, die je met je hand kunt bedienen.

Maar belangrijker is dat je er een hoofdtelefoon op kunt aansluiten én een speakersetje. De hoofdtelefoon sluit je aan met een grote (jack)plug, de speakerset met een 3.5mm jack (dezelfde die in je computer zit om een setje boxen op aan te sluiten).

Onder de productpagina zie je fragmenten waarop je kunt zien wat de controller allemaal kan en hoe je hem bedient.

Comment

oke ik denk dat ik het snap.
                      nog een vraag: als ik met cd's of met plaaten ga draaien met een mixer dan heb ik geen geluidskaart nodig toch?
                      alvast heel erg bedankt!!!!! (had ik bijna een mixer gekocht waar ik niks aan had)
                      bedankt

Comment

nog een vraag: als ik met cd's of met plaaten ga draaien met een mixer dan heb ik geen geluidskaart nodig toch?
                        Nee, want dan gebruik je je computer ook niet tijdens het draaien. ;)

Wel heb je in het duurdere segment spelers die CD's én USB-sticks kunnen lezen én die je op de computer kunt aansluiten. Maar dat zal waarschijnlijk buiten budget vallen.

Comment

Working...
                        X