Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aanleggen audio systeem in meubelzaak

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Aanleggen audio systeem in meubelzaak

Hey allemaal,

Ik heb een vraag over het aanleggen van een audio systeem in een winkelpand, maar zal me eerst even voorstellen.
    Mijn naam is Jasper Bergstra en beginnend house DJ. Nou kreeg ik een vraag die voor de rest NIKS met mijn draaien te maken heeft. Mij is gevraagd om in een winkelpand een systeem aan te sluiten, maar ikzelf ben daar minder thuis in. Hier even wat specifieke informatie.

Het gaat om een meubelzaak van 1900 vierkante meter met een begaande grond en een eerste verdieping. Mijn opdrachtgever wil graag dat er een systeem komt die de dode stilte uit de winkel haalt, en er wat ambiance aan toe voegt! Het gaat dus om een aantal installatie-speakers, en een versterker. De versterker moet weer door gelinkt worden aan een pc met internetradio.

Nou is mijn vraag wat ik precies allemaal nodig heb.
    wat en welke versterker? (Heb ik een voorversterker en eindversterker nodig of maar 1 versterker?)
    En welke installatie speakers en hoeveel zouden jullie mij aanraden?

Ik hoop dat ik op deze manier wat meer info zou kunnen krijgen!

Alvast dank,

volgens mij lijkt hier een 100volt systeem wel lekker op zijn plaats

Comment

Dit moet je niet zelf gaan doen.
      De lokale licht- en geluidsboer even vragen of ze ernaar willen kijken.
      Levert je het beste (misschien niet het goedkoopste) resultaat.

Comment

Misschien moet je bedanken voor deze klus, het is niet in jouw straatje (eventueel doorverwijzen naar iemand die het wel kan).

Als je nog niet weet welke versterker je nodig hebt, hoe kun je dan een goed advies aan de klant geven?

100V is een goed idee, maar heeft ook z'n eigenaardigheden en beperkingen. Wat als jij straks een voorstel doet wat je letterlijk van dit forum overneemt en de klant heeft een vraag? Hij wil opeens het volume van de ene helft van de zaak onafhankelijk van de andere helft controleren... sta je dan!

Om te beginnen: probeer exact te weten te komen wat de klant wil.
        Zones? Inputs? Budget?
        Wil de klant een plafondspeakertje in elke 'ruimte' (meubelzaken hebben vaak een 'eethoek' en een 'slaapkamer', ik noem maar wat) of juist in de centrale delen (gangpaden zeg maar)?
        Wat voor plafond zit er in? Kun je daar speakers in gaan monteren en kabels overheen gaan trekken, of is het een eikenhouten tussenvloer (om eens iets te roepen)?
        Als je dat allemaal uitgeplozen hebt ga je kijken met welke materialen je het gaat doen. Dan maak je een offerte (28x checken of je niks vergeet), zorg je voor goede algemene voorwaarden (die heb je waarschijnlijk ook niet voor deze klussen). Uiteraard allemaal onder bedrijfsnaam met KvK en BTW nummer (anders kan je klant het weer niet als onkosten voor zijn bedrijf aftrekken).

Succes!

Comment

Bax-shop Business. Wordt gelijk alle zorgen uit handen genomen.

Denk er trouwens ook aan dat je een aardig duitje aan Buma/Stemra rechten zult moeten betalen als jij openbaar muziek wilt gaan afspelen in een winkel.

Comment

Gezien je niet weet wat je moet doen, het gewoon niet doen en uitbesteden aan iemand anders. Afhankelijk van de locatie misschien via bax of wellicht zit er iemand anders met de juiste kennis in de buurt (in dat geval kan je evt ook nog meekijken om ervaring op te doen)

Comment

Working...
            X