Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Laptop

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuwe Laptop

Beste mensen,

Ik heb een maandje of twee geleden een reloop digital jockey aangeschaft. Ik ben er nu even mee bezig en het wordt hoog tijd voor een nieuwe laptop. Een Macbook kan ik me op dit moment niet veroorloven, mijn budget is maximaal 600 euro.

Hebben jullie misschien tips voor mij waar ik op moet letten bij het kopen van een laptop die ik puur ga gebruiken om te draaien?

Ik hoor het graag van jullie..;)

Gr.

Let erop dat het wel een macbook is.

Oke zonder onzin: Draaien is iets wat hier alleen nog maar met mac's gebeurt, en daar zijn zo de redenen voor. Mocht het mogelijk zijn, spaar dan dus nog even door. Mocht dat niet mogelijk zijn, dan niet natuurlijk. Laten we hier vooral geen mac - windhoos discussie van maken.

Allereerst, kijk eens wat je reloop apparaat aan vereiste specificaties heeft. Is het waarschijnlijk dat je in de toekomst andere software gaat gebruiken let dan ook alvast op de specificaties hiervan.

Natuurlijk ga je er flink wat (legaal gedownloade) muziek op zetten, een beetje grote harde schijf is dus wel handig, maar tegenwoordig is het meeste spul toch al voorzien van 500GB of meer dus dat komt wel goed.
    Dan de "standaard" minimaal 4GB intern geheugen en een leuke i5 of i7 processor.

Comment

Kijk anders eens op marktplaats voor een MacBook (Pro), er staan er meestal wel een aantal op en misschien ook wel in jou prijsklasse!

Comment

Is wel een leuk ding voor het geld.
        Mocht je 30 euro boven je budget willen gaan:

Dit is een nog betere keuze ivm i5 CPU ipv i3 CPU in de toshiba.

Ik zou voor de laatste gaan. Veel laptop voor relatief weinig geld waar programmas als traktor, fruityloops, ableton, reason allemaal lekker soepel op draaien.
        En de grafishe kaart in de laatste is niet zo heel slecht.

Comment

Ik heb jaren gewerkt met een tweedehands Macbook... Ondertussen tokkel ik wel op een spiksplinsternieuwe, maar met de oude heb ik nooit problemen gehad.
          Dus: Loop gewoon de bekende tweedehandssites eens af, en doe een leuk koopje. Een snelle optische inspectie laat de meeste problemen bij Macbooks toch al boven komen.

Comment

Ook even een hardware testje draaien, bij het opstarten de d indrukken volgens mij (Google anders maar even). Dan komen ook alle hardware problemen boven!

Comment

Hoe komt het dat wanneer ik dit lees ik plots erg aan de grote gele m moet denken?

Wij werken nu al weer een dik jaar. Sterker nog al bijna 2 jaar op onze hp probooks. Draaien fantastisch.

Belangrijkste eigenschap? Water en schok bestendig.

Kost ondertussen een 450 of 500 euro nieuw en doet het perfect.
              Type: Probook 4520S

Ja dit is een i3
              Maar een tracktor / pbm studio / adobe edition / virtual dj draaien er allemaal zonder enig probleem op. Deze laptops ( hebben er meerdere ) draaien eigenlijk al altijd zonder ooit ook maar 1 echt probleem gehad te hebben.

We hebben er zelf ook al 2 verkocht aan horeca gelegenheden waar ze als muziek pc staan te draaien waar ik nog nooit naar toe heb gehoeven voor storingen of problemen.

Kortom
              Niet duur
              Degelijk ( ja heerlijk vloeistof proof toetsenbord en nog redelijk slagvast ook )
              Meer dan genoeg capacitijd.

i5 of zelfs i7 is helemaal nergens voor nodig als het alleen om draaien gaat. Veel software draait al op een 256 mb machine ( oke niet altijd even snel maar wel zonder problemen ) Dus waarom dan veel extra gaan betalen voor snelheid die helemaal niet gebruikt gaat worden.

Comment

i5 of zelfs i7 is helemaal nergens voor nodig als het alleen om draaien gaat. Veel software draait al op een 256 mb machine ( oke niet altijd even snel maar wel zonder problemen )
                Jup, zeker ben ik het heel erg eens, vooral die laatste zin. Ik heb hier een laptop die ik gebruik voor mn drive-in, met 256 mb. Oke, Oke het is niet altijd even snel. Maar als er gewoon niet veel bezig is op de achtergrond doet traktor het gewoon goed hoor.

Hoe komt het dat wanneer ik dit lees ik plots erg aan de grote gele m moet denken?
                Hoezo denk je aan de McDonald's? ;)

Even ter verduidelijking, niet dat ik zo trots op mijn laptop ben. Ik wacht ook nog steeds op die duizend euro die voor mij een Macbook Pro gaat regelen.... :D

Comment

Allereerst hartelijk bedankt voor de informatie mensen!! Het verhaal van ronennieshow was me niet helemaal duidelijk. Je adviseert mij om de HP Probook 4520S aan te schaffen, en je zegt dat dit perfect werkt zonder problemen, maar het gaat toch ook om de vertraging die je oploopt tijdens het draaien? Is het dan niet zo dat een Macbook veel sneller reageert op je toetsen op je DJ Set? Of maakt dat elkaar niet zoveel uit?

Ik hoor het wel weer :-)

Ps. Als er meer mensen zijn die ervaring hebben met HP Probook 4520S, dan hoor ik dat graag natuurlijk. :D

Comment

Ik heb nog nooit iets gemerkt van vertraging met toetsen. Dit heb ik zelfs niet met een erg oude acer die maar 512 mb heeft. Het enigste waarbij het draaien deze pc merkbaar trager is is wanneer je bijvoorbeeld enorme playlists gaat aanpassen of erbij gaat gooien. Dan merk je wel iets van een verschil in laad tijd.

Bediening merk je geen enkel verschil in. Of je nu een spiksplinter nieuwe mac i7 hebt of ergens een oude ramp laptop van internet haalt. Geen enkel verschil in reactie tijd.

Ik draai zelf tegenwoordig met tracktor en daaraan een denon controller de 4500. Hiervoor draaide ik veel met bpm studio met de rcp 2001 controller. Deze setup heb ik op meerdere laptops draaiende gehad. Echter heb ik nooit een verschil gemerkt tussen knop in drukken en daarop reageren. Wel merkte ik een verschil als ik dus muziek ging uploade in de software. Maar ja een oude acer laptop met 512 of een vrij nieuwe hp ja daar zou ook wel wat verschil in mogen zitten.

Dus voor het draaien op zich zul je totaal geen verschil merken. Alleen het uploaden en bewerken van play listen is het wel fijn om een niet al te trage laptop te hebben.

De acer gebruiken we nu trouwens als ilda sturing en reserve pc voor cuelux ( als we de hp dus ergens anders voor nodig hebben bijvoorbeeld een video dingetje )

Comment

Ik zou gewoon een 2de hands MacBook kopen, zelf vind ik het om te draaien veel stabieler werken. Sowieso vind ik OS X veel mooier en makkelijker werken dan welke windhoos bak ook! Alle functies zitten waar je het verwacht en wat nog mooier is hij loopt niet vaak vast, althans, bij mij is hij in de maanden dat ik heb heb nog nooit vastgelopen! Dat was met mijn oude Windows wel anders, die liep om de 2 minuten totaal vast...

De keuze is natuurlijk aan jou maar ik zou eens bij een Apple Premium Reseller (zoals de Dixons, daar hebben ze namelijk Apple en Windows) gaan kijken en een Apple en Windows computer gaan testen en kopen wat je fijn vindt.
                      Last edited by Guest; Thursday-05-01-2012, 21:23.

Comment

@ DJ Funkey

Dat ligt er maar net aan hoeveel rotzooi je op je windows laptop/pc installeert en welke programma's allemaal mee draaien op de achtergrond.. Ik heb hier een HP laptop met een pentium dual core en 2 gb ram, deze loopt nooit vast maar deze gebruik ik dan ook alleen voor het hoogst noodzakelijke.

Comment

Ik deed hetzelfde als nu op mijn mac en ze hebben beide ongeveer de zelfde specificaties (windoos had een iets betere CPU). Toch draait alles op mijn Mac veel soepeler.
                          Last edited by Guest; Thursday-05-01-2012, 23:08.

Comment

Jawel hoor daar gaan we weer het windows versus mac verhaal.

Maar goed mac is dus zo geweldig? Dan vraag ik me af waarom een 75% gewoon op windows draait. Complete bedrijven werken ermee. Vertrouwen erop. Is het dan echt zo slecht?

Of ligt het bij sommige mensen gewoon aan de gebruiker en niet aan de pc dat iets wel of niet vast loopt.

Ik heb weet ik hoeveel software op me pc gezet en echt de meest achterlijke software zul je op mijn pc tegen komen. Vreemd genoeg nog nooit echt problemen ondervonden.

Ik geloof er daarom ook helemaal niets van dat het ook maar iets uitmaakt wat voor laptop of systeem ik heb als ik het alleen voor draaien gebruik.

Dan vind ik de prijzen van een mac gewoon belachelijk hoog. Als ik zie wat ik betaal voor de eigenschappen die ik krijg kan ik voor de helft van het geld een windows machine kopen. Zeker aangegeven word dat er alleen mee gedraaid gaat worden zie ik het argument mooier logischer geplaatst ( wat ook nog eens persoonlijke voorkeuren zijn ) totaal niet opwegen tegen een dubbele prijs voor de machine.

Waarom dan voor een niet vocht bestendige en slag vaste machine het dubbele betalen van 1 die wel tegen een stootje kan. Waar wel een keer wat drank op gemorst kan worden zonder echte gevolgen. Mijn laptop heeft al menige stuiter meegemaakt. Is al een keer een glas bier over gedaan en nog steeds functioneerd deze perfecto. Geen enkel probleem.

Als ik dan zie dat ik mijn laptop voor vanalles en nog wat naast me draaien gebruik en hiervoor ook vanalles op heb staan zonder problemen ga ik er niet eens aan denken om een veel te dure laptop te gaan kopen die niets meer te bieden heeft. Argumenten als ziet er leuker uit ga ik niet extra voor betalen.

Ik ga pas eventueel over op een mac als de prijzen normaal en vergelijkbaar zijn. Als deze wel al mijn tot nu toe op windows gebazeerde spullen gewoon herkent. Als ik wel gewoon met de standaard vga kan werken.

Ik zeg niet dat mac geen leuke machine's zijn maar voor het geld krijg ik gewoon veel te weinig.

Comment

Ik typ morgen wel een wat uitgebreidere reactie, voor nu: waarom een Mac?!

Comment

Working...
                              X