Announcement

Collapse
No announcement yet.

DB geluidsinstalatie

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• DB geluidsinstalatie

Ik was eerst van plan om de flexy band van DB te kopen, maar nu ik de set van ronennieshow live heb horen spelen is er toch een groot verschil en volgens mij klopt de verhouding niet goed van de flexy's (toppen en subs) en de line array klinken veel strakker dus ben ik nu aan het twijfelen tussen de volgende setjes en laat ons zeggen voor een 250 tot 300 man (trouwpartijen, bedrijfsfeesten, jaren 80/disco party's dus geen house)

DB dvx d 8 in combinatie met de subs dva s 08 (3996 euro)
    DB dvx d 10 in combinatie met de subs dva s 08 (4416 euro)
    DB dvx d 10 in combinatie met de subs dva s 09 (5616 euro)

Op de webshop van bax zie ik zelfs dat ze de dva s 08 aanraden met de dvx d 10, is deze combinatie ook goed of toch beter met de dvx d 8?
    Prijsverschil is toch 1000 euro op de volledige set.
    Last edited by Mol; Saturday-07-01-2012, 01:03.

Wat een onlogische redenering!
    In auto taal:
    Ik was van plan een Passat van VW te kopen, maar nu heb ik in de Passat van mijn buurman meegereden en volgens mij is de auto erg krap van binnen en in de Transporter had ik veel meer beenruimte. bla bla bla.

Ga eens naar de setjes luisteren, liefst bij een dealer/importeur/whatever in de buurt die je ook de after-sales service kan verlenen. Oordeel dan ZELF wat voor jou het meest geschikt is. Geluid, klank en dergelijke is een kwestie van smaak.
    Misschien vindt ronennieronenronenrooneiieoronneshow de verhouding bij zijn setje wel perfect. Maar dat kan er ook mee te maken hebben dat diegene zojuist een flinke duit geld heeft neer moeten leggen voor dat setje, en er ongetwijfeld heel trots op is.

Mvg,

Teun

Comment

Originally posted by Eerwaarde View Post
      Misschien vindt ronennieronenronenrooneiieoronneshow de verhouding bij zijn setje wel perfect. Maar dat kan er ook mee te maken hebben dat diegene zojuist een flinke duit geld heeft neer moeten leggen voor dat setje, en er ongetwijfeld heel trots op is.
      Misschien heeft ron en nie show. Er ook wel degelijk over nagedacht. Heeft hij verschillende setjes langs elkaar gehoord. Wie weet heeft hij zelfs dit setje nog voordat hij het zelf kocht een keer gebruikt op een feestje. Wie weet krijg je ook wel heel veel value for money. Maar bovenal ( ik zeg dit eigenlijk nooit over mezelf ) Wie weet ben ik wel iemand die zijn spullen kent en meer dan goed genoeg weet waar hij mee bezig is. Wie weet heb ik wel degelijk heel veel research gedaan. Heb ik misschien wel veel met elkaar vergeleken. Wie weet hebben we het zelfs een keer gemeten. Wie weet kwam hieruit dat niet alleen de verhouding netjes ligt maar dat het ook vrij natuur getrouw klinkt. Dus komt er ook uit wat je erin stopt.

Maar nog meer wie weet. Wie weet hebben we de sets naast elkaar gehad. Wie weet hebben dingen vergeleken.

Wie weet ben ik wel iemand die weet waar hij het over heeft. Die al wel wat langer mee loopt.

Maar goed. Het advies om zelf de verschillende setups te beleven is natuurlijk nooit verkeerd.

Wie weet vind hij dan een andere setup beter klinken. ( dat is smaak ) Maar dat de weergaven goed is bij een dva s09 met een dvx d10 kun je gewoon meten.

Daarnaast zijn de dva s09 met dvx d10 setjes voor ons de setjes voor wat kleinere feesten. Om nu net te gaan doen alsof ik zo trots ben als een hond met .......

Ik ben er natuurlijk wel tevreden mee en is het wel een setje waar wij over te spreken zijn. Dit zou natuurlijk ook niet goed zijn als dat niet zo is. Geld investeren in iets waar jezelf geen vertrouwen in hebt.......

Sorry als het mis wat grof over komt. Ik wil alleen aangeven dat je op mij overkomt alsof ik de grote bla bla bla ben. Ik ben echter wel een dag met mol bezig geweest met wat dingen vergelijken en proberen. Je reageert erop alsof het allemaal niets is en de suggestie die ik heb gedaan nergens opslaat. En ja dan hap ik.

Om op trots terug te komen. Je Formula Sound FSM-600 staat gewoon voor 400 euro op 2dehands.nl was benieuwd maar je blijkt niet de enigste te zijn.
      Last edited by ronennieshow; Wednesday-18-01-2012, 23:38.

Comment

Originally posted by Mol View Post
        maar nu ik de set van ronennieshow live heb horen spelen is er toch een groot verschil
        dus...

Comment

Dus zal het de dvx 10 toppen worden met 2x dva s09, ik was verschoten wat voor geluid daar uitkomt, lekker strak en warm geluid en geen vervorming als je het volume openzet.
          Er was nog enige twijfel tussen de de dvx 10 en de dvx 8 maar ik ga voor de dvx 10.

In auto taal:
          Ik was van plan een Passat van VW te kopen, maar nu heb ik in de Passat van mijn buurman meegereden en volgens mij is de auto erg krap van binnen en in de Transporter had ik veel meer beenruimte. bla bla bla.

Ga eens naar de setjes luisteren, liefst bij een dealer/importeur/whatever in de buurt die je ook de after-sales service kan verlenen. Oordeel dan ZELF wat voor jou het meest geschikt is. Geluid, klank en dergelijke is een kwestie van smaak.

Mvg,

Teun

En nu eens antwoorden op de heer eerwaarde, al moet ik toegeven dat ik liever naar meneer pastoor zou luisteren.

Ik heb de flexy band bij bax gaan beluisteren, maar daar is het te klein om alles open te zetten en ze moeten ook rekening houden met de andere klanten.
          Ronennieshow was zo vriendelijk om heen en terug 450km te rijden met zijn dvx 10 en dva s09 om te laten horen hoe dit klinkt, ik had een zaaltje kunnen regelen waar we de set even open konden draaien dus beste eerwaarde heer, ik heb de set goeg kunnen beluisteren, voelen en zien.

Het was een leuke een aangename dag, ik zie jou dat niet doen heer eerwaarde.

AMEN

Comment

Mijn reactie was bedoeld voor onze Eerwaarde, aangezien je al aangaf de set wel degelijk beluisterd te hebben.

Comment

Oh, ik zag dat je mij quote daarmee dat ik dacht dat het voor mij was.
              Kom ik er vanaf met 10 weesgegroetjes? :-)
              Anders ga ik te biecht bij onze eerwaarde

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
                ...
                Mijn bericht was meer op de TS gericht.
                En daar wou ik eigenlijk voor je opkomen, gezien de TS schijnbaar de set minder vond. Ik zei daarop dat jij daarover waarschijnlijk een andere mening had, en toen noemde ik even een (mogelijke-) flauwe reden daarvoor.
                Het was niet mijn bedoeling om je te beledigen ;)

Originally posted by ronennieshow View Post
                Om op trots terug te komen. Je Formula Sound FSM-600 staat gewoon voor 400 euro op 2dehands.nl was benieuwd maar je blijkt niet de enigste te zijn.
                Meen je dat nou? Daar kan ik alleen maar blij van worden!
                Hoe meer zielen, hoe meer vreugd!
                Al verbaasd het me wel, aangezien mijn tafel (via-via) van de toenmalige importeur wegkomt, en mij is verteld dat het de enige in NL is (verzin ik ook niet zomaar, vandaar dat ik best trots ben).

Ik kan geen Formula tafeltje vinden op 2ehands.nl, kun je me even een linkje sturen?

Originally posted by Mol View Post
                En nu eens antwoorden op de heer eerwaarde, al moet ik toegeven dat ik liever naar meneer pastoor zou luisteren.

Ik heb de flexy band bij bax gaan beluisteren, maar daar is het te klein om alles open te zetten en ze moeten ook rekening houden met de andere klanten.
                Ronennieshow was zo vriendelijk om heen en terug 450km te rijden met zijn dvx 10 en dva s09 om te laten horen hoe dit klinkt, ik had een zaaltje kunnen regelen waar we de set even open konden draaien dus beste eerwaarde heer, ik heb de set goeg kunnen beluisteren, voelen en zien.

Het was een leuke een aangename dag, ik zie jou dat niet doen heer eerwaarde.
                AMEN
                Je vraag was; ik twijfel tussen de volgende setjes:

Mijn antwoord daarop is: ga luisteren.
                Aangezien jij uiteindelijk beslist wat je het best vindt klinken. Dat kunnen anderen niet voor je zeggen...

Het is me nu niet duidelijk waarom het de dvx 10 is geworden, behalve dat je die hebt mogen beluisteren. De dvx8 heb je niet gehoord?

Originally posted by Geluid-en-licht.com View Post
                Mijn reactie was bedoeld voor onze Eerwaarde, aangezien je al aangaf de set wel degelijk beluisterd te hebben.
                Nogmaals, ik heb gelezen dat hij het flexsys systeem heeft beluisterd.
                Het gaat mij erom of hij de setjes waartussen hij de keuze wil maken, heeft gehoord. FLexsys is toch heel wat anders dan DVX?

Mvg,

Teun

Comment

Je vraag was; ik twijfel tussen de volgende setjes:

Mijn antwoord daarop is: ga luisteren.
                  Aangezien jij uiteindelijk beslist wat je het best vindt klinken. Dat kunnen anderen niet voor je zeggen...
                  Bax heeft niet alles sets in stock, moet ik bax eerst de sets laten aankopen om dan 1 set te kopen, bax moet de andere dan weer kunnen verkopen anders staan ze daar met 2 niet verkopende set speakers door mijn schuld.

Het is me nu niet duidelijk waarom het de dvx10 is geworden, behalve dat je die hebt mogen beluisteren. De dvx8 heb je niet gehoord?
                  De flexy band heb ik bij bax gaan beluisteren.
                  Ronny is naar mij toegekomen om de dvx 10 en de dvs s09 (450km rijden voor ronny chapeau)
                  De dvx8 heb ik inderdaad niet horen spelen, maar ik verwacht dezelfde warme klank als de dvx10 alleen wat minder vermogen, waarschijnlijk zou de dvx8 goed zijn voor mijn doel, maar als ik 1500 euro meer uitgeef dan heb ik een set waar ik nog wat power als reserve heb, je weet maar nooit als je eens een groter feestje hebt, dus daarom mijn keuze voor de dvx10.

Nogmaals, ik heb gelezen dat hij het flexsys systeem heeft beluisterd.
                  Het gaat mij erom of hij de setjes waartussen hij de keuze wil maken, heeft gehoord. FLexsys is toch heel wat anders dan DVX?
                  Ik weet nu ook dat er een groot verchil is tussen de flexy en de dvx, zonder te luisteren naar de dvx had ik nu de flexys gekocht.
                  Last edited by Mol; Saturday-21-01-2012, 23:20.

Comment

Meen je dat nou? Daar kan ik alleen maar blij van worden!
                    Hoe meer zielen, hoe meer vreugd!
                    Al verbaasd het me wel, aangezien mijn tafel (via-via) van de toenmalige importeur wegkomt, en mij is verteld dat het de enige in NL is (verzin ik ook niet zomaar, vandaar dat ik best trots ben).

Ik kan geen Formula tafeltje vinden op 2ehands.nl, kun je me even een linkje sturen?
                    Hmmm kan hem niet meer zo snel vinden. Het was een rode en stond op 400 euries.

Een 6 kanaals als ik me niet vergis.

Maar voor het geld wat ze nieuw kosten. Doe mij maar dateq

Comment

Working...
                    X