Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vragen pioneer ddj S1

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vragen pioneer ddj S1

Hallo, ik heb vroeger met cd-spelers gewerkt, maar wil graag overschakelen naar een deftige controller.

De Pioneer ddj-S1 lijkt mijn voorkeur te krijgen, maar ik had toch nog een paar noob vragen:

1) Op feestjes staat er meestal een basis set met mengpaneel en cd-spelers. Om vlot te kunnen overschakelen van DJ vroeg ik me af of je de ddj-S1 gewoon met 1 kabel kan aansluiten aan dat mengpaneel op een bepaald kanaal (zoals je een cd-speler zou aansluiten aan een mengpaneel)? Ik zou dus gewoon het kanaal op dat mengpaneel open zetten en vanaf de ddj-S1 willen draaien. (De versterkers/luidsprekers zijn natuurlijk aangesloten op die basis set en niet op de S1.)

2) Heb je altijd een versterker of luidsprekers met ingebouwde versterker nodig om de muziek te horen? Kan je bijvoorbeeld je set horen via je laptop (met eventueel boxjes aangesloten op die laptop)? Of kan je simpele boxen aansluiten op je controller zonder versterker/andere mogelijkheid? Thuis heb ik wel een versterker en boxen, maar als ik ergens anders wil draaien heb ik die versterker niet ter beschikking.

3) Kan je makkelijk switchen tussen verschillende mappen met muziek op je laptop?

Ik hoop dat het wat duidelijk is.

Alvast bedankt voor de antwoorden! ;)

Originally posted by vvelje View Post
    2) Heb je altijd een versterker of luidsprekers met ingebouwde versterker nodig om de muziek te horen? Kan je bijvoorbeeld je set horen via je laptop (met eventueel boxjes aangesloten op die laptop)? Of kan je simpele boxen aansluiten op je controller zonder versterker/andere mogelijkheid? Thuis heb ik wel een versterker en boxen, maar als ik ergens anders wil draaien heb ik die versterker niet ter beschikking.
    Ja, dit kan. Maar dan moet je wel je geluidskaart op je laptop goed instellen.

Op de andere vragen heb ik geen antwoord.

Comment

Kan het ook via een bepaalde kabel van de S1 naar gewone boxjes?

Comment

Originally posted by vvelje View Post
        Kan het ook via een bepaalde kabel van de S1 naar gewone boxjes?
        Ja, meestal kan je het zelfs al met de kabel aan je boxjes(pc boxjes). Dus zeg maar mini jack 3.6.

Comment

De antwoorden.

Het is vrij eenvoudig om de controller op de input van een externe mixer aan te sluiten. Gewoon de master uit naar de line in van het kanaal waar je de controller op aan wil sluiten.

Je kan je laptop als speaker gebruiken maar echt vrolijk zul je hier niet van worden. Ik zou dan eerder kiezen voor een simpel setje monitoren ( duur of goedkoop ) dan je laptop geluid, Ook kun je dan het beste weer de master out van je controller gebruiken. Dit is toch wel een wat betere geluidskaart dan de laptop meestal heeft.

Ja je kan heel makkelijk switchen tussen mappen muziek op je computer. Dit stelt niet heel veel voor. Met een klick met de muis ben je een heel eind ;)

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
            De antwoorden.

Het is vrij eenvoudig om de controller op de input van een externe mixer aan te sluiten. Gewoon de master uit naar de line in van het kanaal waar je de controller op aan wil sluiten.

Je kan je laptop als speaker gebruiken maar echt vrolijk zul je hier niet van worden. Ik zou dan eerder kiezen voor een simpel setje monitoren ( duur of goedkoop ) dan je laptop geluid, Ook kun je dan het beste weer de master out van je controller gebruiken. Dit is toch wel een wat betere geluidskaart dan de laptop meestal heeft.

Ja je kan heel makkelijk switchen tussen mappen muziek op je computer. Dit stelt niet heel veel voor. Met een klick met de muis ben je een heel eind ;)
            Bedankt voor de hulp! Dus er hoeft bij die monitoren ook geen versterker bij te pas komen?

Comment

als je een setje actieve monitors pakt niet, als je in het passieve segment kijkt weer wel.

Comment

De controller geeft alleen een line signaal af. Dus niet een versterkt signaal.

Dit signaal moet dus naar een versterker of andere mixer toe voordat je er echt geluid mee uit je speakers kunt krijgen.

Je kan dan dus ook voor actieve speakers gaan. Dan zit de versterker al ingebouwd in de speaker.

Dan kan het dus wel rechtstreeks van je controller naar de speaker. Maar zoals ik al aangaf dan moeten het wel actieve speakers zijn.

Comment

Hartelijk dank voor jullie hulp!

Comment

Working...
                  X