Announcement

Collapse
No announcement yet.

Geluidsset samenstellen.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Geluidsset samenstellen.

Beste Baxers,

Een vriend van mij is op zoek naar een geluidsset om op feestjes te gaan draaien. Zijn budget om alles aan te schaffen is €2000,- hiervan moeten 12" actieve speakers gekocht worden, een dj mixer, een dj controller en alle benodigde kabels voor signaal en spanning. Zelf zat ik de denken aan de cromo serie van db, heeft iemand hier ervaring mee.

Ik hoop jullie hierbij voldoende geďnformeerd te hebben. Vragen zal ik zo snel mogelijk proberen te beantwoorden.

Thomas Lubbers

Edit:
    Alle extra vragen waar ik antwoord op gegeven heb.

De muziek die gedraaid gaat worden over de set is vooral top 40.
    Maximaal zal er voor 50 personen gespeeld worden.
    Het gaat hier om een mobile set die moet passen in een Ford Mondeo Station.
    De muziek zal nu in het begin vanaf een laptop komen en in de toekomst zal er met CDJ's gewerkt worden,
    er zal in de toekomst geen verlichting bij komen.
    de controller zal zijn om de computer mee te besturen. een gewoon tafelmodel voldoet.
    Last edited by Thomas_Lubbers; Wednesday-11-01-2012, 17:33. Reason: Toevoeging

Wat voor feestjes gaat het in dit geval om? Gewoon alround drive-in-werk, hardstyle feestjes, etc?
    Hoeveel personen verwacht hij te moeten bespelen?
    Komen de feestjes altijd op de zelfde locatie, of moet het op pad?
    Wil hij vanaf cd's draaien, of vanaf een laptop met controler?

Wellicht handige info voor we een advies uitbrengen.

Comment

Originally posted by Greendiek View Post
      Wat voor feestjes gaat het in dit geval om? Gewoon alround drive-in-werk, hardstyle feestjes, etc?
      Hoeveel personen verwacht hij te moeten bespelen?
      Komen de feestjes altijd op de zelfde locatie, of moet het op pad?
      Wil hij vanaf cd's draaien, of vanaf een laptop met controler?

Wellicht handige info voor we een advies uitbrengen.
      De muziek die gedraaid gaat worden over de set is vooral top 40.
      Maximaal zal er voor 50 personen gespeeld worden.
      Het gaat hier om een mobile set die moet passen in een Ford Mondeo Station.
      De muziek zal nu in het begin vanaf een laptop komen en in de toekomst zal er met CDJ's gewerkt worden,

Ik hoop dat ik hiermee je vragen beantwoord heb.

Comment

Moeten we er rekening mee houden (kwa afmetingen etc) dat er ook nog verlichting aan geschaft gaat worden, wat in de zelfde auto vervoerd moet worden?

Comment

Originally posted by Greendiek View Post
          Moeten we er rekening mee houden (kwa afmetingen etc) dat er ook nog verlichting aan geschaft gaat worden, wat in de zelfde auto vervoerd moet worden?
          Nee er zal in de toekomst geen verlichting bij komen.

Comment

De Db cromo speakers lijkt mij wel een goede investering, ik heb met die speakers geen ervaring maar andere bax forumleden wel. Wat bedoel je nu met dj controller? Eentje voor de computer? Table tops? 19 inch spelers?

Comment

Originally posted by DB DJ View Post
              De Db cromo speakers lijkt mij wel een goede investering, ik heb met die speakers geen ervaring maar andere bax forumleden wel. Wat bedoel je nu met dj controller? Eentje voor de computer? Table tops? 19 inch spelers?
              Een controler om de computer mee te besturen. een gewoon tafelmodel voldoet.;)

Comment

En waarvoor dan een dj mixer? als hij alleen dient om het volume te bepalen kun je beter een midi controller aanschaffen met ingebouwde geluidskaart zoals deze: http://www.bax-shop.nl/digitale-dj-g...l#!prettyPhoto

Comment

Wat ik met dit budget zou doen is

2x Opera 402
                  1x Tracktor met s4 controller

De controller heeft ook nog 2 inputs zodat je in de toekomst hier gewoon je extra cd-spelers op kunt aansluiten.

Ook is de kwaliteit en mogelijkheden van de s4 meer dan goed. Zelfs dan heb je nog wat geld over voor wat kabels.

De cromo is net iets minder als de opera. Een collega bedrijf heeft ze ook en daar gebruiken we ze vaak voor buiten. Werken perfect. Klinken lekekr en gaan meer dan redelijk hard. Ook op een hoger vermogen klinken de speakers nog zeer netjes.

Comment

voor speakers kun je misschien ook eens kijken voor een qsc k10? passen ook ruim in je budget, en dan heb je nog wat over voor kabels en een controller.

Het middelste model uit de K-serie van QSC is deze K-10 luidspreker. Door zijn design is de K10 te gebruiken als gewone monitor, maar ook als vloer monitor. Met 14,5 kilo mogen we spreken van een zeer lichte speaker!

De k10 zijn geen 12 maar 10", voordeel is dat ze kleiner (en beetje lichter zijn) nadeel zou zijn dat je wat minder punch krijgt, maar ik gebruik er zo 2 zonder sub voor feestjes tot 50 -60 personen, in een vrij grote zaal, (stijl voetbalkantine,meestal gooi ik er wel een sub onder omdat ik voor de dry hire liever wat extra zet, hoewel het echt niet nodig is).
                    Klinken zuiver en gaan enorm hard, en ook handig is het ingebouwde "mengpaneel" achteraan, kun je dan laptop en micro insteken, afregelen en de output van de 2 samen naar volgende speaker brengen.
                    Naar mijn mening en die van klanten is dit mijn beste aankoop van de laatste 2 jaar .
                    Ik zie ook net dat je er blijkbaar 6 jaar garantie op krijgt, is natuurlijk ook wel mooi meegenomen
                    Last edited by pjadskop; Wednesday-11-01-2012, 19:12.

Comment

@pjadskop

Bedankt voor je reactie. Dit zal zeker extra stof tot nadenken geven.

Comment

Die QSC is overigens ook als 12 inch variant verkrijgbaar...

Comment

Die is enkel €100 duurder, QSC K12.

Comment

We hebben alles besproken en zullen gaan voor de controler aangeraden door ronnieshow. Als geluid hebben we gekozen voor de RCF Art 312, dit vanwege de lagere prijs zodat er geld overbleef voor een flightcase voor de controler.

Bedankt voor alle sugesties.

Thomas
                            Last edited by Thomas_Lubbers; Thursday-12-01-2012, 15:50. Reason: Rare zinsbouw

Comment

Die RCF is ook zeker geen verkkerde keuze!

Comment

Working...
                              X