Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dap audio sound mate easy uitbreiden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dap audio sound mate easy uitbreiden

Hallo forumleden,

Ik heb een vraag over de dap audio sound mate easy.
    Kan ik deze set uitbreiden met nog een extra sub, zodat het er een beetje eruit komt te zien als de DAP Soundmate 2 MKII actief systeem.

Alvast bedankt,

Gr William

Eigenlijk niet. En dat komt vooral omdat het een erg klein en erg compact systeempje is. Het blijft een setup voor kleine toepassingen en is vooral gemaakt voor mobiele entertainers die een beetje zang en bijv. keyboards willen uitversterken, veel meer dan dat moet je er niet mee willen doen. ;)

Mocht je er persé mee willen blijven werken, dan zou ik er een extra set naast zetten. De topkasten zou je dan per twee op een statief kunnen zetten met een T-vormige speakeradapter.

Maar als je meer vermogen zoekt en een stevigere set, zou ik aanraden om te gaan kijken naar een groter en krachtiger systeem.

Comment

Hallo Rick,

Ik heb je reactie gelezen, bedankt voor de reactie.
      Weet jij een mooie set het liefst met sub waarme ik voor rond de 100 man kan draaien voor niet al te veel geld

Gr william

Comment

Wat noem je 'niet al te veel'?

Comment

Rick rond de 500-600 euro

Comment

Met dat budget heb je een complete Devine Artis 10A SUB 115A set. Voordeel is dat alle losse onderdelen actief zijn, dus ook los te gebruiken. Kun je eventueel nog een extra 15 inch sub naast zetten.

Een alternatief is het American Audio Tri Pack system II. Kost wel iets meer. ;)

Comment

Bedankt rick voor de reacties

Comment

Of de clubmate 15 van Dap. Ik heb hem zelf ook en ben er zeer over te spreken!

Comment

Originally posted by DJWIllIAm View Post
                  Kan ik deze set uitbreiden met nog een extra sub, zodat het er een beetje eruit komt te zien als de DAP Soundmate 2 MKII actief systeem.
                  Ja, dat kan zeker wel.
                  Alleen krijg je waarschijnlijk een wat scheve verhouding tussen het laag en mid/hoog. Dap heeft 2 toppen en 1 sub als set samengesteld, dan mag je er vanuit gaan dat die verhoudingen dan kloppen. Met twee subs kan het laag wat over-done gaan worden. Maar dit is ook een kwestie van smaak.
                  Ook kan het afhangen van de omstandigheden. Zeker buiten wil het laag van de SM Easy niet echt ver dragen, terwijl de topppen (indien op hoogte) toch aardig ver schel schreeuwen. Maar nogmaals, het is ook een kwestie van smaak.

Ik ben het verder eens met Rick; als je wilt uitbreiden ben je het beste uit met simpelweg een wat groter systeem. Het nadeel van dit soort setjes blijft dat uitbreiden erg lastig is. Bij selfpowered toppen én subs is dit niet het geval.

Originally posted by Rick View Post
                  Met dat budget heb je een complete Devine Artis 10A SUB 115A set. Voordeel is dat alle losse onderdelen actief zijn, dus ook los te gebruiken. Kun je eventueel nog een extra 15 inch sub naast zetten.
                  Dat is inderdaad een voordeel.
                  Maar als ik dat setje zo zie... ben ik bang dat je er op kwaliteit alleen maar op achteruit kan gaan. Ik heb het SM Easy setje zelf ook gehad. In vergelijking met de ECHT goedkope Chinese rommel (zoals JB TSX, dat Devine gedoe) is dat helemaal niet zo onaardig.

Ik zou dan ook met een HELE GROTE BOCHT om die prut heenlopen, wat langer doorsparen en dan iets kopen van wat minder inferieure kwaliteit.

Mvg,

Teun

Comment

Working...
                  X