Ik heb een vraag over een geluidsset. We hebben met een stel vrienden een geluidsset gekocht voor een carnavalswagen. Dit bestaat uit de volgende componenten:
Mixer:
- Citronic Pro-2
- 2-Channel DJ mixer
Versterker:
- DAP audio Palladium 400
Speakers (4 stuks):
- US Blaster USB7401
- 300W 8ohm
De vraag is hoe we hier het maximale geluid uit kunnen krijgen. Ik lees in de manual van de versterker het volgende over de output:
- 8 Ohm Stereo Power (RMS): 100W
- 4 Ohm Stereo Power (RMS): 200W
- 8 Ohm Bridge Power (RMS): 400W
Aan de achterzijde van de versterker zit een schuifknopje welke op bridged, parallel of stereo kan staan.
Verder zitten er 2 uitgangen op de versterker (OUT A en OUT B). Beide uitgangen hebben een rode + en zwarte -.
Kan iemand mij meer vertellen over deze modes (bridged, stereo)? Hoe krijgen we het maximale geluid uit deze set? In de manual lees ik iets over het aansluiten van bridged mode voor maximaal vermogen. Dan moeten de 2 rode uitgangen gebruikt worden als - en +. Klopt dat?
Mixer:
- Citronic Pro-2
- 2-Channel DJ mixer
Versterker:
- DAP audio Palladium 400
Speakers (4 stuks):
- US Blaster USB7401
- 300W 8ohm
De vraag is hoe we hier het maximale geluid uit kunnen krijgen. Ik lees in de manual van de versterker het volgende over de output:
- 8 Ohm Stereo Power (RMS): 100W
- 4 Ohm Stereo Power (RMS): 200W
- 8 Ohm Bridge Power (RMS): 400W
Aan de achterzijde van de versterker zit een schuifknopje welke op bridged, parallel of stereo kan staan.
Verder zitten er 2 uitgangen op de versterker (OUT A en OUT B). Beide uitgangen hebben een rode + en zwarte -.
Kan iemand mij meer vertellen over deze modes (bridged, stereo)? Hoe krijgen we het maximale geluid uit deze set? In de manual lees ik iets over het aansluiten van bridged mode voor maximaal vermogen. Dan moeten de 2 rode uitgangen gebruikt worden als - en +. Klopt dat?
Comment