Announcement

Collapse
No announcement yet.

subs

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• subs

hallo,

ik heb een probleem en hoop dat iemand mij kan helpen?
    ik heb 2 njd speakers 600 w-rms en een palladium 1600, ik wil er graag
    2 subs bij maar wil op 1 versterker blijven draaien is dat mogelijk????

Dit kan wel MAAR dan haal je nooit meer het maximale uit je speaker set.

De palladium 1600 geeft namelijk maar 800 watt op 4 ohm.
    Je geeft zelf aan dat je toppen al 600 zijn. Als je dan dus passief gaat filteren. Door je toppen op je subs door te lussen zouden ze beide dus zowel de sub als de top maar maximaal 400 watt kunnen krijgen. Het vermogen word dan namelijk nagenoeg gelijk verdeeld.
    Dus:
    400 watt ---->>> subwoofer
    400 watt ---->>> Top kast.

Als je er dan dus een leuke woofer bij wil hebben die je toppen bij kunnen houden ( dat het geheel weer een beetje in evenwicht is kwa klank ) heb je veel zwaardere subs nodig.

Welke? Dat durf ik niet precies te zeggen daar ken ik deze toppen niet goed genoeg voor.

Eventueel zou je voor een Behringer 1800 pro kunnen gaan. Zijn niet erg duur en doen het eigenlijk best lekker.

Je haalt er dan me de palladium amp niet het maximale meer uit maar het kan wel.

Wil je wel het maximale eruit halen:
    Een zwaardere versterker nemen. ( helaas klinkt 1 versterker op zoon set vaak minder dan 2 met een crossover )
    Een 2de versterker nemen voor de subs en een crossover.
    Een actieve variant van de behringer sub nemen waar de versterker al in zit gebouwd. Maar omdat je passieve toppen hebt ( geen versterker ingebouwt ) is dit niet het meest idealen met bekabeling.

Comment

Working...
    X