Announcement

Collapse
No announcement yet.

Geluid in zaal, 20m x 8m

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Geluid in zaal, 20m x 8m

Hey,

Ik ben gevraagd om te draaien in een zaaltje van 20m x 8m, voor 150 man. Op de locatie zelf staat ook al een klein geluidssetje;
    2x JB systems TSX10
    2x Omnitronic BX1550
    1x American Audio VLP-600

Ga je daarmee 150 man halen op gemiddeld disco niveau? Zo nee, hoeveel man wel?

edit: Eventueel zijn er ook nog twee devine trono 10 aanwezig.
    Last edited by JanPetersen; Sunday-15-01-2012, 22:40.

Originally posted by JanPetersen View Post
    Hey,

Ik ben gevraagd om te draaien in een zaaltje van 20m x 8m, voor 150 man. Op de locatie zelf staat ook al een klein geluidssetje;
    2x JB systems TSX10
    2x Omnitronic BX1550
    1x American Audio VLP-600

Ga je daarmee 150 man halen op gemiddeld disco niveau? Zo nee, hoeveel man wel?

edit: Eventueel zijn er ook nog twee devine trono 10 aanwezig.
    Nee dat gaat hem niet worden. Ik weet niet wat voor feest het is maar je tsx 10 speakers hebben een poezie driver. Verschrikkelijke schreeuw dingetjes. Dus de eerste 2 mensen die ervoor staan zijn doof en de rest hoort een beetje van de overblijfsels. Je hebt hier niet echt een hoorn in zitten.

Dus ik denk dat je er vannuit kunt gaan dat als het een beetje gas moet geven al een eind op is met de goede 50 personen. 150 ga je gewoon niet redden. Zowel met de subs als met de toppen niet.

Ik zou je advieseren om gewoon een setje te huren. Iets met een degelijke sub en top combie ( kan gewoon enkel zijn ) en dan komt het wel goed. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een rcf setje of db met een 18 of 15 inch sub met een 12 of 10 inch top. Maar je verhuurder kan je ook vast wel adviseren wat wel en wat neit zal gaan werken.

Comment

Wat denk je van twee JBL SRX718, en twee JBL SRX715? Met twee Crown iTech 4000.

Comment

Het hangt er natuurlijk vanaf van welk soort feestje het wordt, maar normaal gezien kan dit geen probleem zijn.
        De SRX serie klinkt bij hoge vermogens nog heel goed en ze gaan ook vrij hard dus volgens mij kan dit absoluut geen probleem zijn.

Comment

150 man gaat algoed net een vergelijkbare mrx setje, dus met srx en moet dat helemaal geen probleem zijn

Comment

Originally posted by SLGV View Post
            150 man gaat algoed net een vergelijkbare mrx setje, dus met srx en moet dat helemaal geen probleem zijn
            Correct me if i'm wrong, maar:

De SRX serie van JBL heeft toch minder vermogen dan MRX?

Comment

SRX718: 800W RMS, 3200W PEAK.
              MRX518: 500W RMS, 2000W PEAK.

Het wordt de SRX!

Bedankt voor alle hulp!

Comment

Working...
              X