Announcement

Collapse
No announcement yet.

Omnitronic BX-1550, vraagje

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Omnitronic BX-1550, vraagje

Ik heb gisteren de Omnitronic BX-1550 subwoofers binnen gekregen, maar ik heb daar een vraagje over. Op de achterkant zit een knopje met aan/uit, als ik ham aanzet hoor je alleen de bas en de rest via de top-boxen, en als je hem uitzet klinkt uit de sub's hetzelfde geluid als uit de top-boxen.

Zet je dan de ingebouwde crossover uit of iets dergelijks? Ik heb ze niet doorgelust, de sub's zitten op een andere versterker, zonder crossover.

In de sub zit een crossover. Op het paneeltje zit een ingang. Daar stuur je een FULLRANGE signaal in. Zodra je de crossover inschakelt scheidt de crossover de lage tonen, en de hoge tonen. De lage tonen worden naar de sub gestuurd. En de hoge tonen komen er bij de paralel aansluiting weer uit. Zodra je deze uitschakelt wordt het signaal langs de crossover geleidt, in feite is deze er dan gewoon niet. Ik heb vroeger ook een Omnitronic BX1550 gehad, alleen daar werden alleen de lage tonen eruit gehaald. Op de paralel uitgang kwam gewoon een fullrange signaal. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is zo.

Comment

Dit is inderdaad de interne filter.
      Als je geen externe crossover gebruikt voor je versterking, zet je deze aan.
      Als je wel een externe crossover gebruikt, zet je deze uit.

Comment

Oke, hartelijk dank voor de duidelijke uitleg. Ik heb geen externe crossover (waarschijnlijk komt die nog wel), maar ik zal hem dus aanzetten.

Comment

Aansluiten van versterker

Hallo,

Een aansluit-vraag met betrekking tot het aansluiten van mijn subwoofers en tops.

Ik heb ook twee Omnitronic BX 1550 subwoofers aangeschaft.
          Hierbij heb ik ook twee JB systems de TSX12 (200watt RMS) als tops gekocht met de JB-systems VX400 als versterker.
          En ik had ook al twee JB-Systems TSX12 (200watt RMS) boxen thuis staan met een JB-Systems VX400 versterker.

Hoe kan ik dit totaal het beste aansluiten?

Beide versterkers op 'mono' zetten, er maar een line in te laten komen en dan links en rechts appart versterken en doorlussen vanuit de boxen?

of..
          een versterker nemen, dan de subwoofers hierop aansluiten en deze doorlussen naar een paar tops en de andere 'tops' als fullrange boxen gebruiken ?

Ik wil eigenlijk gaan doorlussen, dit omdat de Omnitronic subwoofer al een ingebouwde splitter heeft.

Alvast bedankt voor de info

Comment

Ik zou 1 versterker gebruiken voor een sub-top combo (1 sub en 1 top per kant).
            De andere versterker zou ik gebruiken voor de 2 andere toppen.
            Versterkers mono per kant heb je niet echt een meerwaarde omdat het resultaat hetzelfde blijft.
            Je zal dan ook op de linkse kant van je amp een sub-top hebben hangen en op de rechterkant een enkele top.

Comment

Working...
            X