Announcement

Collapse
No announcement yet.

Geluid door hoofdtelefoon

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Geluid door hoofdtelefoon

Hallo mensen,

Heb sinds gister de Numark M6 + 2x NDX400 (http://www.bax-shop.nl/cd-speler-set...t-details.html)

Aangezien ik (nog) een enorme noob ben, vroeg ik me af eigenlijk hoe ik het geluid door me hoofdtelefoon krijg als ik een plaat wil inmixen? Is er ook een mogelijkheid tot BPM matching?

Alvast bedankt :)

Volgens mij krijg je geluid door je hoofdtelefoon als op het knopje CUE drukt boven de fader van het kanaal die je wilt horen door je hoofdtelefoon en het volume van de hoofdtelefoon aanzetten.
    gr Stefan.

Comment

dit van die cue klopt niet. als je een startpunt instelt kan je via cue het laten spelen laat je los stopt ie en gaat hij terug naar begin punt. Terug naar hoofdtelefoon-> je hebt normaal een knop op je mengpaneel(de knopjes waar een rood lichtje boven zit) als je die indrukt worden zei geselecteerd voor je hoofdtelefoon.

Comment

Originally posted by Toelen View Post
        dit van die cue klopt niet. als je een startpunt instelt kan je via cue het laten spelen laat je los stopt ie en gaat hij terug naar begin punt. Terug naar hoofdtelefoon-> je hebt normaal een knop op je mengpaneel(de knopjes waar een rood lichtje boven zit) als je die indrukt worden zei geselecteerd voor je hoofdtelefoon.
        Dat is de CUE knop op de Mixer slimmerik ;)
        Waar jij het over hebt is de cue knop op de Table Top. 2 totaal verschillende dingen :D

Dj stefan heeft dus gelijk.

Comment

Bij bijna alle Numark mixers heet het knopje Cue (wat meestal PFL is)

Comment

Ik dank u allen :)

Weet iemand het antwoord op me 2de vraag? :p

Comment

graag gedaan

Comment

Wat bedoel je met BPM Matching, dat je de 2 cd spelers aan elkaar koppelt en dat de bpm automatisch aan elkaar aan past of denk ik nu helemaal verkeerd.

Comment

Ja er is ook een mogelijkheid voor beatmatching. Maar nu komt het.

Dat moet jij zelf doen. Dat is jou werk al dj zijnde.

Jij moet goed luisteren. En als de ene plaat sneller gaat dan de andere zul je er dus 1 langzamer moeten zetten of de andere sneller. Dit doe je met je pitch.

Is dit makkelijk. Als je flink oefent word het wel makkelijker.

Op het forum kun je met wat zoek werk vast wel een paar topics vinden waarin het helemaal uitgebreid word uitgelegd.

Comment

Sorry ik heb het verkeerd gedacht sorry, Ronennieshow legt het goed uit. Ik wist niet precies wat je bedoelde.

Comment

Ok, bedankt. Wat is volgens jullie de beste manier dan? Draaien aan de jog, pitch schuif veranderen? Er zit ook een TAP button bij, waarmee je zelf het BPM kan bepalen... weet alleen nog niet helemaal hoe 't werkt! Als je hem 2 sec. inhoudt krijg je AUTO-BPM.

Comment

Originally posted by Jordy14 View Post
                        Ok, bedankt. Wat is volgens jullie de beste manier dan? Draaien aan de jog, pitch schuif veranderen?
                        Een combinatie van deze twee. De pitch schuif om het tempo gelijk te leggen en de jog wheel om de bas/beat "op elkaar" te leggen. (en eventueel kleine correcties uit te voeren.)

Er zit ook een TAP button bij, waarmee je zelf het BPM kan bepalen... weet alleen nog niet helemaal hoe 't werkt! Als je hem 2 sec. inhoudt krijg je AUTO-BPM.
                        Auto-bpm is leuk maar ik zou toch leren om te beatmatchen met de hand/op gehoor. Hoewel sommige auto-bpm functies best aardig zijn (al vind je ze vooral in het duurdere segment cdj-2000 en Traktor pro softwarematig bijvoorbeeld) zijn ze nooit echt 100%

Vertrouw en train je gehoor.

Comment

Working...
                        X