Announcement

Collapse
No announcement yet.

Signaal splitten?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Signaal splitten?

Beste Forummembers,

Allereerst zal ik me even voorstellen
    Mijn naam is Arnoud van Duinen.
    en kom uit Zwolle.

ik heb een vraag:
    Mijn huidige setup is als volgt:
    1x McCrypt mengpaneel
    1x versterker McCrypt
    2x McCrypt passieve 12'' speakers
    (snap dat het niet het beste spul is, maar daar gaat het nu niet om;))

nu wil ik 2 actieve behringer boxen gaan aanschaffen (Behringer Eurolive B215D)
    De bedoeling is dat deze Behringers ook op de huidge setup aangesloten worden. Ik heb namelijk 2 ruimtes. in ruimte 1 komt het geluid uit mijn McCrypt speakers, de bedoeling is dat straks in ruimte 2 ook geluid is.

Hoe ga ik dit doen?
    Mijn huidige mengpaneel heeft 1 output (tulp)
    die gaat direct naar mijn versterker toe.
    moet ik nu die ene tulp aansluiting passief gaan splitten (1 > 2 uitgangen) (dus bijvoorbeeld met een simpele kabelsplitter?)
    Of is er een mooie oplossing voor dit probleem?

Alvast bedankt;),

Groeten Arnoud

Je kunt ook, indien mogelijk met kabels, de euro's doorlussen naar de versterker in de andere ruimte. Dit scheelt weer wat kabels omdat je anders twee stereo kabels moet gaan leggen en nu maar een! Misschien is het ook handig om even te zeggen wat je budget is voor je kabels, en hoeveel meter er tussen de twee sets zit!

Comment

de afstand tussen de 2 behringers zal ongeveer 8 - 10 meter zijn
      de afstand van de versterker tot de dichtstbijzijnde behringer is ongever een 4 meter kabellengte

het budget wat ik heb is ongeveer 500 euro. ik snap dat met 2 speakers van elk 240 euro er niet gek veel over blijft voor kabels. 550 zal toch echt een keer de max zijn

Comment

is er geen minimixer te verkrijgen die 1 tulp signaal split naar 2 tulp signalen?
        en dat dan ook nog afzonderlijk het niveau te regelen is?

Comment

Je kan ongestraft verloopjes gebruiken van 1x tulp naar 2x tulp. Maar zit er op je Mc crypt versterker geen "rec' uitgang of direct out uitgang, want dan kan je vanaf daar naar je behringers.

Voor wat betreft een minimixertje zou deze kunnen:
          Breidt met deze SC-2 Stage Cube 4-kanaals passieve mixer uw bestaande mixer uit met twee kanalen, of gebruik de mixer van DAP Audio als vier weg splitter.

Maar dan zal je wel een aantal verloopkabeltjes moeten hebben om van tulp naar jack te gaan en terug....
          Last edited by john; Thursday-02-02-2012, 15:11.

Comment

Originally posted by Arnoudvd View Post
            Beste Forummembers,
            moet ik nu die ene tulp aansluiting passief gaan splitten (1 > 2 uitgangen) (dus bijvoorbeeld met een simpele kabelsplitter?)
            Of is er een mooie oplossing voor dit probleem?
            Je kunt die tulp kabel passief splitten, dat is de goedkoopste en meest eenvoudige oplossing.

Er zijn echter 10 tallen mooiere oplossingen, maar die gaan wel geld kosten.
            ( mixer met 2 regelbare uitgangen, actief splitten, )

Comment

Dank jullie wel voor de reacties
              Ik vind dit een mooie oplossing
              Breidt met deze SC-2 Stage Cube 4-kanaals passieve mixer uw bestaande mixer uit met twee kanalen, of gebruik de mixer van DAP Audio als vier weg splitter.

maar,
              deze gaat van 4 inputs naar 1 output..
              is deze dan ook andersom te gebruiken dus 1 input(mengpaneel) 4 outputs(versterker, actieve behringer 1, actieve behringer 2, overig)
              sorry, heb het antwoord al gelezen;)

mijn mengpaneel heeft wel een record uitgang, zou ik hier de behringer boxen ook op aan kunnen sluiten?
              Last edited by Arnoudvd; Thursday-02-02-2012, 15:50.

Comment

zou kunnen, echter is record output vaak niet regelbaar.
                Probeer het gewoon eens, als het niet werkt kan je altijd nog iets anders kopen.

Comment

bedankt voor de reacties

mocht ik gebruik maken van een splitter maakt het dan nog uit welke kabel ik neem?
                  of is elke kabel die van 6,3 mm naar XLR afdoende?
                  deze bijvoorbeeld: http://www.bax-shop.nl/xlr-jack/proc...l#!prettyPhoto

wat betreft de actieve Behringer Eurolive boxen, Zijn dit goede boxen?
                  ze worden gebruikt voor feesten met een personenaantal tot max 100 man in een ruimte van 8 x 6 meter.

Comment

Of je boxen goed genoeg zijn ligt aan een paar dingen.

Wat voor feest is het? Is het mwa er is muziek en het zal verder wel ( achtergrond ) dan doen ze meer dan af. Als het al wat harder moet van hmmm lekker muziekje is het eigenlijk al krap aan. Ga je er een dikke party mee geven waar je pompende bassen en overige wil. Ja dan gaat dat het dus niet worden. Dan zul je toch echt naar meer power moeten gaan kijken.

Of ze goed genoeg klinken? Ik denk dat er voor het geld erger spul te krijgen is. Met de nadruk op voor het geld! Het zijn geen wereld wonderen maar ze doen het best aardig. Je kunt ze natuurlijk gewoon weg niet vergelijken met de toppers van een EAW, Meyer, D&B. Maar hier betaal je dan ook het tig voudige voor. Als je hierover twijfelt kun je het best gewoon even gaan luisteren bij bax. Eventueel meteen een vergelijking maken tussen een behringer, dap en jb-systems en kies dan gewoon wat jij het fijnst vind.

Dan verder. Als je in de toekomst toch voor subs wil gaan ivm net wat meer volume en grotere ruimte's. Dan zou ik nu voor de 12 inch versie gaan. Die geeft nu iets minder laag maar klinkt al wel een stuk lekkerder in het mid en hoog. Ga je in de toekomst niets met subs doen of maar zeer zelden. Dan is een 15 inch een mooiere oplossing.

Behringer speakers doen het niet verkeerd. Het zijn geen wereld wonderen maar voor het geld wat je ervoor betaald ( vrij weinig ) krijg je zeker wel een aardig speakertje terug ( geluid is acceptabel en blijven redelijk goed heel als je ze netjes behandeld. )

Wil je beter of meer? Dan zit hier helaas ook weer een wat duurder prijskaartje aan. Kortom je kunt het zo gek maken als je zelf wil.

Finaly: Als je de rec output van je mixer gaat proberen heeft de fader van je kanaal wel invloed op het volume. Dus dan zou je de master vol open kunnen zetten en dan het volume met de schuif per kanaal kunnen regelen. Niet ideaal wel te realiseren en lekker goedkoop.

Wil je een nieuwe mixer aanschaffen. Kijk dan meteen naar xlr uitgangen. Geeft toch weer wat meer degelijkheid in je signaal en is ook vrij eenvoudig te splitsen ( gewoon xlr kabel 1x female naar 2x male ).
                    Last edited by ronennieshow; Thursday-02-02-2012, 18:29.

Comment

bedankt voor de reactie.

wat betreft de Behringers,
                      zoals ik zei worden ze op feesten gebruikt waar max 100 man is.. misschien iets meer, maar dat is zeldzaam. Het is geen Hardcore party, dus er hoeft niet de hele avond gestampt worden. Echter moet er wel redelijk wat vermogen aanwezig wezen willen we wel een keertje gek doen. we hebben nu een set van bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/.nl dus zijn 2 passieve speakers van 200 watt rms per stuk en een versterker van 2 x 250 watt rms.
                      natuurlijk moeten we aan deze vermogens twijfelen, maar ze gedragen zich naar mijn mening prima! we hebben ze nu 3 jaar en doen het nog erg goed.

Wanneer we deze mccrypt speakers gewend zijn, zullen de behringers deze overtreffen? ik mag toch hopen van wel.

Comment

Ik heb mijn oog ook nog op een andere set laten vallen

namelijk deze: http://www.bax-shop.nl/luidsprekerse...t-details.html

nu is mijn vraag: wat raden jullie aan?

de 15" actieve behringers of de DAP clubmate 15 set?

Comment

100 man met zo'n budget gaat niet lukken. De set die je probeerde te showen in je beginpost doet de link het niet van, graag alleen linken naar bax-shop.nl.
                          Wat is je budget en ga je voor kwaliteit of volume?

Comment

Working...
                          X