Announcement

Collapse
No announcement yet.

Behringer of DAP

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Behringer of DAP

Nu ik het antwoord op mijn vorige vraag van jullie heb gekregen wil ik graag jullie mening over het volgende..

Ik wil een nieuwe boxenset aan gaan schaffen. Ze worden gebruikt voor feesten van max 100 man in een ruimte van 8 x 6 meter..
    ik heb een budget van 500 euro.

nu is mijn oog gevallen op de volgende opties:

2x Behringer Eurolive B215D

of

Dap Clubmate 15 set

wat zouden jullie doen?

bvd,

Ik denk dat een dap clubmate niet genoeg is om voor zalen van 100 man op hard volume te draaien. Je zou het kunnen proberen maar ik zou het niet aanraden. Voor de Behringers geld hetzelfde verhaal, die halen de 100 denk ik ook amper. Als je toch een van deze zou moeten kiezen, zou ik de behringers nemen, die kun je altijd nog uitbreiden met 1 of 2 subwoofers en klinken naar mijn gevoel erg goed. Zelf heb ik de b212d van behringer en hier ben ik heel tevreden over.

Comment

het is ook geen grote zaal hoor.. zie de afmetingen.. en 100 man is ook echt de max.. we geven zo'n 4 keer in het jaar een feest voor meerdere mensen.. meestal komt er dan rond de 80 man op af. ik vind het zonde om een grote aanschaf hiervoor te doen..

even kort door de bocht.. de Behringers gaan harder?

Comment

Berhinger topkastjes zullen denk ik geschikt zijn voor "feest" tot een man of 50, max 60.
        tot zon 75-80 personen gaat het nog redelijk met een set echte degelijke topkasten. Voor meer heb je gewoon meer spullen nodig (extra subs ed)

Overigens, als je het 4 keer per jaar gebruikt is het vaak goedkoper om gewoon een goed setje te huren.

Comment

dat hebben we ook wel eens gedaan, maar dan ben je ook zo'n 80,- per keer kwijt.. als het goed is doen deze boxen het langer als een jaar, dus we kopen ze liever. Het is niet zo dat het echt hard moet gaan. het moet mooi klinken en het dient als achtergrondmuziek...

Comment

Ik heb zelf 2 Behringers B212A, en daaronder 2 sub-12's van Db. Klinkt als een klokje en haalt makkelijk 100 personen in zo een klein zaaltje!

Als ik me niet vergis, heeft Dj-scratch ook 2 B212's en daaronder sinds kort 1 sub-15 van Db. Ik geloof dat hij ook erg te spreken is van de Behringers alleen. Voor de extra punch heeft hij na een tijdje (net als ik) er een sub onder geplaatst.
            Last edited by john; Friday-03-02-2012, 16:51.

Comment

Ik denk dat ik dan kies voor de behringers.. ik ben niet van plan er nog een sub bij aan te schaffen, dus ik denk dat ik direct voor de 15" ga.

bedankt voor de reacties tot nog toe;)

Comment

Mocht je je budget kunnen verdubbelen dan heb je al meer kans op een leuke set voor 100 personen. Anders misschien nog even wachten tot 17 maart, en op de pa-markt (of eerder al op marktplaats) naar een leuke tweedehands set kijken :)

Comment

Ik zou voor een clubmate 15 gaan. Heb er zelf ook een en Ben er zeker over te spreken. Gaat lekker hard en klinkt goed. En kunt er met gemak 80 man aan(op gemiddeld geluid) en denk zelf dat je de 100 ook nog wel aan kunt, op harder geluid.

Comment

ik heb de clubmate 15 gehad, zelfs 2 sets.

een leuk setje voor het geld maar 100 man haal je met een set nooit, met geluk 75 man op disco volume.

ik heb nu 2 cromo12 's van db technologies en heb laatst een feest gehad met 80 man op de helft van het kunnen van deze knallers. boven de 90 man set ik mn sub 05 eronder.

maar zoals ik al zei is de dap clubmate 15 geen slechte set, alleen hij alleen maar uit te breiden met een andere extra dap clubmate.. en dan houd het bij de 100 man op...
                    als je aan de toekomst wil denken adviseer ik je zeker die cromo's of iets vergelijkbaars, ze doen zeker niet veel onder een rcf kast die per stuk 150 euro duurder zijn.

Comment

Working...
                    X