Announcement

Collapse
No announcement yet.

zanginstalatie

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• zanginstalatie

hallo ,

ik heb een pa set van dynacord 2 toppen 2 subs en een dynacord versterker zamen 5600 watt en het gebruikelijke cd mengpaneel md speler enzo

maar nu mijn vraag ik wil er een zang set van maken of een andere set samenstellen voor de zang omdat ik zamen ga werken met zangers maar nu komt het punt ik weet niet pressies wat ik nodig heb voor een goede zang installatie
    graag jullie hulp wil geen gezeur gewoon een goede informatie

Je zal sowieso een nieuwe PA mengtafel moeten aanschaffen en een hoopje micro's, DI's, multi, enz.
    We kunnen jou zo veel informatie geven als je wil maar zonder budget wordt dat vrij moeilijk.
    Zijn het vaste zangers waar je mee gaat samenwerken of niet?
    Als het vaste zangers zijn, zou ik aan hen zeker vragen wat ze willen qua micro en dergelijke. Dan zit je op dat vlak ook al safe.
    Eventueel een kleine cursus geluidstechniek indien je dat nodig zou hebben, want een zanger met bandje uitmixen is nog net iets anders dan 2 plaatjes aan elkaar mixen.

Comment

Welkom op het forum MC-Magic!

Ik zie dat je al een leuke set hebt van Dynacord. Ik weet niet of je al een mengtafel hebt? Dan zou je microfoons kunnen kopen en klaar zijn. Zo niet, hoeveel microfoons ben je van plan te willen gebruiken en wat is je budget?

Comment

Voor 1 zanger heb je maar 1 microfoon nodig, en eventueel 1 reserve. Draadloos werkt natuurlijk het fijnste. Ik heb zelf goede ervaringen met de Shure PGX serie met de SM58 beta kop, maar een gewone SM58 kop is ook prima.

Nu is de PGX serie niet de allerbeste serie maar voor kleine tot middelgrote zaaltjes voldoet hij prima.

Verder heb je voor een zanger ook een galmpje nodig.

Een PA mixer met tig kanalen is een beetje onzinnig (nogmaals, als het om 1 zanger gaat), een normaal dj mengpaneel voldoet in de meeste gevallen ook prima. Ik ga er sowieso van uit dat het niet om een bekende zanger ofzo gaat, maar meer om iemand die op bruiloften en bedrijfsfeesten zn ding doet.
        Last edited by Geluid-en-licht.com; Tuesday-07-02-2012, 22:44.

Comment

een microphone heb ik al aangeschaft senheiser en heb een mengpaneel 12 kanaals
          en het gaat niet egt om een budget ik wil eigenlijk weten wat er nou pressies voor nodig is ik wil geen slecht materiaal gewoon goed vandaar ook een senheiser en galm dat was het enige dat ik wist hahah maar toch bedankt

sorry ik ben dyslectische dus er zullen wat fouten in kunnnen zitten

Comment

Dyslexie heeft denk ik de helft hier op bax:P
            Welke senheiser heb je?
            en heb je ook nagedacht over eventuele Floor monitoren, of in ear?

Comment

Nu weten we nog altijd niet of je enkel en alleen de zanger moet uitversterken of nog een gitaar, piano,...
              Dit is wel vrij belangrijk om te weten.

Comment

ik ga alleen zangers begeleiden en geen instrumenten waarschijnlijk gaat alles gewoon via orkestbanden en een in ear systeem goed dat je het zegt was het vergeten dat ga ik inderdaad halen
                deze Sennheiser EW 100-935 G3-1G8 heb ik
                ik wil graag nog iets meer informatie
                Last edited by mc-magic; Wednesday-08-02-2012, 13:59.

Comment

Dan denk ik dat je alles hebt dat je nodig hebt.
                  Je hebt een micro om je zanger te versterken, een cd-speler om je tape mee af te spelen, een mooie front set.
                  Het enige dat je inderdaad nog nodig hebt is de monitoring, maar daar had je dus al aan gedacht.
                  Ik weet niet wat je juist staan hebt van mengtafel, maar met 12 kanalen heb je in ieder geval voldoende om eventueel nog uit te breiden naar piano, gitaar, enz... indien dit eventueel nodig zou zijn.
                  Met de sennheiser EW 100 ga je ook zeker geen miskoop gedaan hebben.
                  Wat je eventueel wel nog kan doen is een compressor limiter zoals bijvoorbeeld deze voor op de vocal en indien gewenst nog iets van midiverb of iets dergelijk om wat effect te steken.

Comment

Let even op met draadloos. Goedkopere of oudere VHF/UHF systemen in de 800MHz gebieden: niet doen in verband met de veiling van die frequenties.
                    Enige waar je redelijk veilig zit is 550Mhz tot 638MHz (kanaal 39, 40, 41), die worden (voorlopig) niet geveild.
                    Hoewel de 1G8 series van Sennheiser vrij nieuw zijn is ook de 1800MHz band al genoemd bij eventuele vervolgveilingen, let daar op. Besteed niet heel veel geld aan apparatuur die je straks niet meer kan/mag gebruiken(!).

Ook over de kwaliteit moet je weten wat je wilt. Dynacord zijn doorgaans geen slechte sets, eigenlijk is het zonde omdat met een Shure PGX aan te komen zetten (die ook nog eens ergens in het 800MHz gebied werkt...).

Comment

neej klopt ik wil gewoon goed materiaal ik ben er nu egt mee begonnen en ik wil het gewoon in een keer goed doen daarom ook de vraag en ik denk dat een goede mooie set nooit af is ik wil ook op een gegeven moment goede licht show maar dat komt wel eerst dit allemaal en dat komt wel iniedergeval iedereen alvast bedankt en met tips vragen of andere dingen graag poste ook wie wilt praten over deze geweldige hobby kunnen jullie me ook op msn uitnodigen c_santhuizen@hotmail.com

Comment

Originally posted by renevanh View Post
                        eigenlijk is het zonde omdat met een Shure PGX aan te komen zetten (die ook nog eens ergens in het 800MHz gebied werkt...).
                        De nieuwere PGX systemen werken ook gewoon op 606 - 630 Mhz.

Comment

dank voor jullie hulp ik ben weer een stuk wijzer
                          nu ga ik ff zoeken wat ik allemaal nog wil en dan horen jullie het van me

groetjes colin

Comment

Working...
                          X