Announcement

Collapse
No announcement yet.

Welke Actieve RCF Sub bij RCF art-315

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Welke Actieve RCF Sub bij RCF art-315

Hallo

Sinds een 2-tal jaar zijn we in het bezit van een RCF setje actieve luidsprekers, ART-315 , waar we overigens zeer tevreden over zijn.
    Nu willen we af en toe een beetje meer bass, en voorlopig doen we dat met 2 bass luidsprekers van een onbekend type.
    We zouden graag overschakelen naar 1 actieve subwoofer van RCF.
    Onze hobby feestjes zijn gemiddeld voor 150 personen, zowel binnen als in openlucht. Wij doen dit enkel als hobby, maar wel met degelijk materiaal.
    Wat raden jullie aan? Belangrijk is ons budget, en dat zit tussen de 1000 en 1500 € MAX.

Dank bij voorbaat.

Groeten,
    Kurt.

Naar mijn mening zijn er voor de 15 inch toppen een paar mogelijkheden.
    Ik zou het gewoon weer bij rcf houden. Maken leuk en degelijk spul en dan is het ook gewoon allemaal van het zelfde merk wat het naar mijn idee net wat strakker maakt kwa beeld.

De opties waar ik me keus in zou maken.

De rcf sub 718 as

De rcf 8002 as

Net iets meer power rcf 4pro 8003 as

De reden dat ik een 18 inch neem is omdat deze dan nog ( naar mijn mening ) net iets mooier bij een 15 inch aansluiten. Een 18 inch klinkt iets minder strak dan een 15 inch maar gaat wel wat lager. Ook kan een 18 inch iets minder hoog met zijn frequentie maar dat geeft niet want daar heb je al de 15 inch toppen voor.

Zeker omdat je maar 1 sub wil gaan nemen zou ik wel goed rekening met me vermogen houden. Als ik echt voor 1 moet gaan zou ik de rcf 4 pro nemen.

Ik zeg niet dat dit de beste is maar hier heb ik wel gewoon erg goede ervaringen mee. Die dingen gaan en gaan en gaan. Heerlijke subjes. Degelijk hard en toch redelijk compact.

Comment

In deze situatie zou ik gaan voor de 4PRO. Maar bestel er dan wel even wat wieltjes bij!

Comment

Stel nu louter hypothetisch, zodat jullie vrij kunnen advies geven, dat er een stel RCF ART 705AS Subwoofers te koop staan 2de hands voor 1300 euro, zijn deze dan het overwegen waard om te kopen, of is toch nog beter om één nieuwe 4PRO 8003 aan te schaffen?

Gr.
        Kurt.

Comment

In mijn ogen, nee. Dit zijn 15" woofers. Het kan wel maar het is niet meteen de meest gebruikelijke opstelling.

Comment

Nee, dat zou ik niet doen een 15-15 set combineerd niet zo goed als een 18-15 set. Ik zou gewoon voor een 18 incher gaan.

Comment

15-18 zou ik gaan. 15-15 klinkt gewoon niet goed. Persoonlijk vind ik 12-18 toch het beste lekker diepe bass en toch de goede high's voor dnb/dubstep :D

Maar goed onder de 315's zou ik de RCF 718As plaatsen. Denk dat je dan gerust er 2 kan gebruiken. Misschien zelfs 4 al gaat de bass dan wel waarschijnlijk overheersen.

De 4pro's klinken nog stukje beter, iets duurder, iets groter en zwaarder. Maar drukken een stuk beter door. Al denk ik dat 2 4pro's het maximum gaat zijn voor deze tops. 4 4pro's is gewoon not-done. Dan kan je evengoed de tops thuis laten.

Aangezien je graag 150man doet zou ik 1 4pro kopen. Deze volstaat voor feestjes (geen jongeren fuiven dus waar je na 5min een klaplong hebt) tot 150man. Voor buiten kan je dan nog 1 sub bijhuren of kopen (hangt van je budget af). De 4pro's werpen hun geluid ook stukje verder uit.

2 x art 315 + 1 4pro is stukje compacter dan 2 x art 312 + 2 x art 718as. En je moet al snel steeds de 2 subs meenemen tegenover met de pro's heb je meer flexibiliteit.

Mijn keuze: 1 of 2 stuks van 4pro's zonder twijfelen

Comment

Working...
              X