Announcement

Collapse
No announcement yet.

American DJ SDJ-2

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• American DJ SDJ-2

Ik heb het een poosje terug al gezien bij JB-Systems, maar blijkbaar is er toch een markt voor de hybride dubbele USB-player met geïntegreerde mixer. Zo is American DJ gekomen met hun eigen versie, namelijk de SDJ-2. Deze heeft de looks van een normale dubbele CD-speler, de functies van een normaal mengpaneel maar tegelijkertijd kan deze ook nog eens SD-kaarten en USB-sticks afspelen. Of gewoon je hele collectie aan muziek op een harde schijf, die je aan de SDJ-2 hangt. Mij lijkt het eigenlijk een ideaal dingetje voor de verhuur, aangezien je maar een klein kistje nodig hebt om deze hierin te monteren. Daarnaast is deze ook een stukje hufter-proof, omdat CD-lades e.d. er niet af gelopen kunnen worden. Ook hebben veel mensen tegenwoordig thuis wel een complete muziekcollectie op de PC, welke ook voor een deel op een USB-stick kan worden gezet. Zo wordt het naar mijn idee voor de verhuur zeer interessant.

Ook is deze speler aan te sluiten op een normaal mengpaneel doordat je per kanaal ook een aparte uitgang hebt. Hierdoor kun je bijvoorbeeld je hele collectie meenemen op een doosje SD-kaarten, welke je kunt sorteren. Ook handig voor speciale verzoekjes die op USB-stick worden aangeleverd, deze kan je direct in de SDJ-2 steken.

Ik denk dat het voor de mensen die veel verhuren wel interessant is om er eentje in een kistje te hebben. ;)

Linkje ADJ

Ik heb de SD1 van American Audio gebruikt tijdens carnavalsdagen.
    Ideaal, omdat je dus niet zit met overspringen van geluid omdat je met sd-kaartjes werkt.
    Mooi voor de verhuur dus.
    Ik ben zelf niet zo'n voorstander van een all-in-one apparaat.

Wat als hiervan de voeding uitvalt? Of je sd/usb-speler het begeeft?
    Ik zorg zelf dat ik altijd een backup systeem heb.
    Het is altijd moeilijk, je kan moeilijk 2 systemen on-road meenemen, maar je apparatuur splitsen zodat je altijd kan omswitchen bij storingen vind ik wel belangrijk.

Ik zeg niet dat het slechte apparaten zijn, maar wat doe je als het uitvalt, je kan moeilijk in een volle tent even je kast omwisselen of je spanning eraf halen (reset doen).

Comment

Als de voeding van je mixer opeens uitvalt ben je ook nog steeds de sigaar. ;) En je zult toch flink je best moeten doen om een van je SD-cardreaders naar z'n mallemoer te helpen. Dit systeem is net zo zwak als alle andere DJ-gear, want het principe is vrijwel gelijk. Of er nu iets gebeurt met dit systeem of bij een ander mengpaneel, in beide situaties ben je de sigaar.

Je kunt natuurlijk blijven doorspeculeren over de mogelijkheden qua defecten en storingen, maar in ware percentages verwacht ik dat het elkaar niet tot nauwelijks zal ontlopen.

Echter heb je nu alles in één apparaat, wat qua compactheid ideaal is. Zoals je al aangaf, SD-kaartjes en USB-sticks kunnen goed tegen schokken. Ideaal voor carnaval o.i.d.
      Maar wat te denken van hele simpele achtergrondmuziekklussen? Wil je daarvoor een enorme flightcase met apparatuur meenemen, of liever een apparaatje als deze? ;) Ik zou het wel weten.

Comment

Over je mening van het sd-kaart speler verhaal, ben ik het niet helemaal mee eens.
        Mijn ervaringen van een aantal weken geleden met een sd-kaart speler zijn dat deze ook vast kunnen lopen, bij een simpele reset (aan/uit) is dit weer verholpen.
        De apparatuur wordt steeds afhankelijk van stukjes software die ook steeds uitgebreider worden, en zodra dat vastslaat, kan je hem echt alleen goed krijgen door een reset uit te voeren.

Ik heb de sd-speler ook gelijk vervangen en tot op heden NOG geen problemen mee gehad.

Ik ben het overigens wel eens met je, dat het een compact systeem is voor de simpele klussen, vandaar mijn aanschaf ook. maar echt vertrouwd gebruik voor grotere feesten doe ik niet.

Comment

Voor grotere feesten heb ik sowieso liever iets met een groot scherm mee (oftewel, laptopje ;)), om eenvoudig nummers te kunnen zoeken op een overzichtelijke manier. Dit werkt minder makkelijk als je werkt met een grote collectie op SD-kaartjes.

Voor de verhuur vind ik het dan wel een leuk dingetje, lekker eenvoudig en klein om plaatjes te laten overlopen. Alleen wel benieuwd of hij dan wel verhuurproof is, na jouw verhaal. ;)

Comment

Working...
          X