Announcement

Collapse
No announcement yet.

Behringer subs

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Behringer subs

Kunnen deze subkasten samen met de b1520 op een versterker gebruikt worden?? Ik heb de versterker behringer p 1500

Behringer subwoofer

Beste,

Je kan de EP1500 er op aan te sluiten, maar je kan dan niet alles uit je set halen.

Ik raad je daarom dan aan om 1x een EP1500 te nemen voor de B1520`s en 1 x een EP 2500 voor de sub b1800x. Hiermee haal je veel meer vermogen/volume uit je set.

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik dit graag.

Comment

Een crossover is niet nodig?

Comment

Het is niet verplicht, maar komt de klank wel ten goede. Dus wij bevelen het sterk aan om het toch te doen. Neem bijvoorbeeld den CX 3400 om alles veel strakker te laten klinken.

Comment

hmm even door sparen dan maar....

Comment

Heb ze nu al weer een tijdje..

verkopen jullie ook magneet slotjes voor de kastjes die open trillen :lol:

Comment

Beste Partysounddriveinn,

Die verkopen wij helaas niet. Sorry!

Groeten

Comment

hahah weet je hoeveel beeldjes het al hgeb gekost met de subs in huis hahah...

maar goed stel ik wil er nog 2 subs bij wat heb ik dan erbij nodig :oops:

Comment

Originally posted by Partysounddriveinn
                  hahah weet je hoeveel beeldjes het al hgeb gekost met de subs in huis hahah...

maar goed stel ik wil er nog 2 subs bij wat heb ik dan erbij nodig :oops:
                  Misschien handig om eerst even te vertellen wat je momenteel aan versterkers en procc. hebt :wink:.

Comment

haha dat weten de jongens van bax wel :P

Maar goed..

1X ep1500 Versterker
                    1X ep2500 Versterker
                    1X cx2310 Crossover

Comment

Behringer subs zijn 800w. RMS @ 8 ohm. Dus waneer je een versterker neemt die alle 4 de subs aansturen heb je een versterker nodig die een vermogen levert van 2x 2400w. op 4 ohm (2x800 = 1600 x 1,5)

Eén EP 2500 haalt dit niet, dus in dit geval zou ik een EP 2500 erbij kopen zodat je per twee subs één versterker gebruikt en dan de EP 1500 voor de topkasten. Ook zul je dan een 3-weg stereo crossover (bijv. CX 3400) moeten aanschaffen.

Comment

2 max en partysound,

Ik zou inderdaad nog een ep2500 erbij kopen. Deze samen met de andere ep 2500 in brug zetten. Dan vervolgens je subs mono laten werken. In brug haal je veel meer uit je versterker. Verder is een drieweg systeem niet echt noodzakelijk en ik betwijfel of je het strakker laat klinken in deze set.

Comment

Dat is inderdaad ook een optie, niet aan gedacht. Scheelt je weer de kosten van een nieuwe crossover.

Comment

Working...
                          X