Announcement

Collapse
No announcement yet.

DJ-set voor beginner thuis

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• DJ-set voor beginner thuis

Hallo iedereen :)

Ik ben Peter Willemsen en ik ben 17 jaar.
    Ik ben eigenlijk programmeur maar ik wou eens wat anders gaan doen dan alleen maar programmeercode schrijven ;)

Ik wil graag muziek mixen :)
    Ik ben nog absoluut een beginner. Ik heb een simpele dubbele CD speler die ik gebruikte toen ik net begon, maar nou zag ik de 'Koolsound CDS-220' die wel wat meer kan zoals loopen en een cue of hoe dat ook heet.

Ik vond hem naar mijn mate het best geschikt voor mij.

Maar ik had een vraagje:
    Ik hoef niet echt live te gaan mixen met van die grote speakers. Een hoofdtelefoon is genoeg.
    Maar hoor je dan allebij de kanten of alleen een kant?
    Mijn hoofdtelefoon heeft een klein stekkertje, maar ik heb een verloopstekker waarmee die groter wordt.

Het is wel een hele goede hoofdtelefoon. Mooie kwaliteit en zo.

Hartelijk bedankt alvast :)

Groetjes,
    Peter Willemsen

Beste Peter,

Topic even verkast naar geluid, het gaat namelijk over een dubbele CD-speler. ;)
    Ik zou eerst eens kijken naar een leuk mengpaneeltje, om het beatmixen eens onder de knie te krijgen. Loops e.d. zijn altijd leuk om daarna mee te experimenteren. Je hebt immers al een dubbele CD-speler en volgens mij hebben vrijwel alle dubbele CD-spelers een pitch-functie. Zo kun je al eens experimenteren met beatmixen en vanuit daar verder werken wanneer je 'oude' dubbele CD-speler niet meer voldoet aan je wensen.

Terugkomend op de hoofdtelefoonvraag zou dat ook de beste oplossing zijn, omdat je dan je hoofdtelefoon eenvoudig op je mengpaneel kunt aansluiten. En dan kun je nog kiezen welke kanalen je wilt beluisteren.

Overigens raad ik wel aan om, wanneer je wilt mixen, een setje eenvoudige monitoren bij je DJ-booth (oftewel; DJ-apparatuur-verzameling ;) ) te zetten. Zo kun je je nummers voorbeluisteren en klaarzetten, waarna je ze kunt inmixen. Over de luidsprekers hoor je dan alleen het deel dat in de mix komt en niet het voorbeluisteren en gelijktrekken van de nummers. :)

Hopelijk kun je hier alvast iets mee. ;)

Comment

Oh echt super bedankt! :D
      Ik zal kijken wat ik er mee kan doen :)

Nogmaals bedankt voor de snelle reactie! ;)
      Last edited by peterwilli; Tuesday-24-02-2009, 20:04.

Comment

Nog even als toevoeging, als monitoren kun je uiteraard ook een eenvoudige stereo-installatie pakken als je die toevallig nog hebt staan. ;) Waarbij je de toren in een hoekje kunt zetten, en de luidsprekers naast je DJ-set.

Comment

Originally posted by Rick View Post
          Nog even als toevoeging, als monitoren kun je uiteraard ook een eenvoudige stereo-installatie pakken als je die toevallig nog hebt staan. ;) Waarbij je de toren in een hoekje kunt zetten, en de luidsprekers naast je DJ-set.
          We hadden wel luidsprekers, maar die zijn helaas weg.
          Mijn zusje had een stereo-installatie voor haar verjaardag gehad maar de CD speler was kapot gegaan en de luidsprekers deden het nog, maar we hadden ze na een maand weggegooid.

Weet U toevallig nog een luidspreker die met die DJ-set werkt?

PS.
          Ik ga even op zolder kijken ;)

Comment

Zolang je master out op je mixer tulp is, en de ingang van je stereo aux ook, kun je ze gewoon op elkaar aansluiten.
            Je kunt ook eens kijken in de webshop, staan ook een stel leuke monitoren voor een leuke prijs, ideaal als er niet zoveel eisen aan gesteld worden. ;)

Comment

Zolang je master out op je mixer tulp is, en de ingang van je stereo aux ook, kun je ze gewoon op elkaar aansluiten.
              Je kunt ook eens kijken in de webshop, staan ook een stel leuke monitoren voor een leuke prijs, ideaal als er niet zoveel eisen aan gesteld worden. ;)
              Oke ik ga even kijken.
              Echt heel fijn dat ik zo snel geholpen werd ;) Heel erg bedankt

EDIT:
              Ik heb denk ik wat goeds gevonden :) het is het zelfde merk dus het moet wel goed zijn :)
              Het is deze: http://www.bax-shop.nl/tot-e-200-/ko...t-details.html
              Last edited by peterwilli; Tuesday-24-02-2009, 20:53.

Comment

Ik zou deze persoonlijk toch overslaan. Qua prijs/kwaliteit zijn ze vast perfect (je betaalt niks, dus... ;) ), maar je zult toch beter af zijn met een setje kleine monitoren. In feite koop je dan eigenlijk meer hout dan luidspreker, want de belastbaarheid van de componenten ligt niet hoog en er zullen ook nogal superbudgetcomponenten voor gebruikt zijn waardoor de geluidskwaliteit magertjes zal zijn.

Kijk overigens niet direct naar een merk, maar naar het product zelf. Een merk zegt namelijk niets over een product-assortiment.

Comment

Ik zou deze persoonlijk toch overslaan. Qua prijs/kwaliteit zijn ze vast perfect (je betaalt niks, dus... ;) ), maar je zult toch beter af zijn met een setje kleine monitoren. In feite koop je dan eigenlijk meer hout dan luidspreker, want de belastbaarheid van de componenten ligt niet hoog en er zullen ook nogal superbudgetcomponenten voor gebruikt zijn waardoor de geluidskwaliteit magertjes zal zijn.

Kijk overigens niet direct naar een merk, maar naar het product zelf. Een merk zegt namelijk niets over een product-assortiment.
                  Er zijn er wel erg veel zeg :O
                  Ik ga morgen even op mijn gemak kijken in de webshop.

Het zegt mij namelijk niks, dit is de eerste keer dat ik een DJ monitor heb gezien eerlijk gezegt :)
                  Ik had me eigenlijk veel eerder op dit forum moeten registreren :) Ik ben een stuk meer te weten gekomen :D

Groetjes,
                  Peter Willemsen

Comment

Even de topictitel aangepast, mochten er nog meer mensen zijn in een soortgelijke situatie dan kunnen zij ook dit topic gebruiken om hun vraag te stellen. :)

Comment

Even de topictitel aangepast, mochten er nog meer mensen zijn in een soortgelijke situatie dan kunnen zij ook dit topic gebruiken om hun vraag te stellen. :)
                      Oke is goed :)
                      Ik zeg wel in dit topic wanneer ik luidsprekers heb gevonden die (volgens mij dan ;) ) goed zijn :)

Ik heb nu deze gevonden: http://www.bax-shop.nl/tot-e-200-/jb...t-details.html

Ik weet niet of ze werken op de Koolsound CDS-220.

Ik hoef niet echt van die megadingen :) het is alleen voor thuis een mixje te draaien en niet voor een echt feest of zo.

PS
                      Mooie webshop :P alles is goed georganiseerd en ik kan alles goed vinden :)
                      Last edited by peterwilli; Tuesday-24-02-2009, 21:55.

Comment

Let wel op bij die luidsprekers dat je nog een versterker nodig hebt om deze luidsprekers aan te sturen. (Kan eventueel ook wel met je stereo, daar zit als het goed is ook een versterker in.)

Eventueel zouden ze wel kunnen werken op je CDS220 die je wilt aanschaffen, maar dan moet je moeilijk gaan doen met verloopjes en kun je alsnog niet mixen.

Daarom raad ik je eigenlijk aan om eerst te kijken voor een leuk mengpaneel waar je voorlopig mee vooruit kunt. Daar kun je ook nog je oude dubbele CD-speler op aansluiten, waardoor je al kan starten met mixen. Hierna kun je dan kijken voor een dubbele CD-speler met meer opties, of wellicht twee tabletop CD-spelers.

Comment

Let wel op bij die luidsprekers dat je nog een versterker nodig hebt om deze luidsprekers aan te sturen. (Kan eventueel ook wel met je stereo, daar zit als het goed is ook een versterker in.)

Eventueel zouden ze wel kunnen werken op je CDS220 die je wilt aanschaffen, maar dan moet je moeilijk gaan doen met verloopjes en kun je alsnog niet mixen.

Daarom raad ik je eigenlijk aan om eerst te kijken voor een leuk mengpaneel waar je voorlopig mee vooruit kunt. Daar kun je ook nog je oude dubbele CD-speler op aansluiten, waardoor je al kan starten met mixen. Hierna kun je dan kijken voor een dubbele CD-speler met meer opties, of wellicht twee tabletop CD-spelers.
                          Ja dat lijkt mij ook handiger als ik zo verder kijk in de webshop :)
                          Hartstikke bedankt voor uw hulp ik waardeer het echt ;)

Comment

Uiteraard zijn we wel benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden. ;)

Comment

Ik zal het zeggen wanneer ik het heb gekocht, maar eerst wil ik wat rondkijken :)

Aangezien er zoveel keuze is, wil ik zo goed mogelijk de juiste maken :)

Comment

Working...
                              X