Announcement

Collapse
No announcement yet.

Geluidsset, 2 toppen, klaar voor € 1000

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Geluidsset, 2 toppen, klaar voor € 1000

Ik ben nu toch ook wel eens toe aan een nieuwe geluidsset.
    We sjouwen op dit moment de koda's en versterker van me neef nog telkens mee..
    gezien mijn neef gaat stoppen en ik alleen door ga, zal ik wel zijn apparatuur of nieuwe apparatuur aan moeten schaffen.
    nou heb ik mezelf aangeleerd dat ik niet de slechtste merken moet kopen!
    Nu ben ik dus op zoek naar 2 toppen, evt hoesen en 2 statiefjes (kabels is niet heel erg van belang). dit alles mag bij elkaar rond de 1000 euro kosten.

het liefst actief (evt passief moet ik ook voor 1000 euro klaar zijn).

Nou heb ik al even rondgekeken in de webshop en kwam ik bij het volgende:
    DB Basis 400
    Een tweeweg actieve luidspreker. De dB Technologies Basic 400 is uitgevoerd met een bi-amp met een vermogen van 225 Watt (LF) + 50 Watt (HF). De luidspreker heeft een 12 inch woofer en een 1 inch tweeter.

of de DB Opera Live 402
    Bax-shop.nl is de goedkoopste webwinkel en muziekwinkel voor DJ\'s, producers en muzikanten. Met alles op het gebied van Licht, Geluid, DJ Gear, Audio/Video. Bax-shop.nl is volwaardig Thuiswinkel.org lid en biedt je altijd de beste XXL service.

Ik wil de speakers gaan gebruiken voor mijn drive-in/verhuur.
    Evt later uit breiden met subs..

Nu is mijn vraag, wat raden jullie mij aan, is er nog wat beters, moet ik toch nog even doorsparen voor een setje eon's, wat zijn jullie ervaringen?

ik hoor het graag!

Originally posted by Vincent View Post
    Ik ben nu toch ook wel eens toe aan een nieuwe geluidsset.
    We sjouwen op dit moment de koda's en versterker van me neef nog telkens mee..
    gezien mijn neef gaat stoppen en ik alleen door ga, zal ik wel zijn apparatuur of nieuwe apparatuur aan moeten schaffen.
    nou heb ik mezelf aangeleerd dat ik niet de slechtste merken moet kopen!
    Nu ben ik dus op zoek naar 2 toppen, evt hoesen en 2 statiefjes (kabels is niet heel erg van belang). dit alles mag bij elkaar rond de 1000 euro kosten.

het liefst actief (evt passief moet ik ook voor 1000 euro klaar zijn).

Nou heb ik al even rondgekeken in de webshop en kwam ik bij het volgende:
    DB Basis 400
    Een tweeweg actieve luidspreker. De dB Technologies Basic 400 is uitgevoerd met een bi-amp met een vermogen van 225 Watt (LF) + 50 Watt (HF). De luidspreker heeft een 12 inch woofer en een 1 inch tweeter.

of de DB Opera Live 402
    Bax-shop.nl is de goedkoopste webwinkel en muziekwinkel voor DJ\'s, producers en muzikanten. Met alles op het gebied van Licht, Geluid, DJ Gear, Audio/Video. Bax-shop.nl is volwaardig Thuiswinkel.org lid en biedt je altijd de beste XXL service.

Ik wil de speakers gaan gebruiken voor mijn drive-in/verhuur.
    Evt later uit breiden met subs..

Nu is mijn vraag, wat raden jullie mij aan, is er nog wat beters, moet ik toch nog even doorsparen voor een setje eon's, wat zijn jullie ervaringen?

ik hoor het graag!
    Kijk ook eens naar de HK Audio Pro 15.
    Ik heb er twee van deze, bevallen zeer goed.
    Ik heb ze in de showroom geluisterd naast de
    DB Opera Live 402 &
    DB Opera Live 405 &
    HK Pro 12,
    hiervan klinken de Pro 15 vind ikzelf het helderst en mooist, maar dit is mijn mening.

De gouden tip: Ga eens naar de showroom en luister, je kan zelf het beste oordelen, iedereen heeft een andere smaak en wensen.

Comment

Pro 15 gaat lastig worden, een setje hiervan kost al 800 euro, dan moet er nog een deftige versterker achter en dat gaat niet lukken voor 200 euro. ;) Tenzij de TS zijn budget wil opschroeven.

Comment

Originally posted by Rick View Post
        Pro 15 gaat lastig worden, een setje hiervan kost al 800 euro, dan moet er nog een deftige versterker achter en dat gaat niet lukken voor 200 euro. ;) Tenzij de TS zijn budget wil opschroeven.
        Budget qua versterkers, 500 watt op 8 ohm per kant:
        • VLP 1500 van AA, € 289,-
        • De P-1200 van Dap, € 257,- 400 watt op 8 ohm per kant
        • De VX of AX van JB Systems, idem
        Hogere klasse versterkers, 500 watt op 8 ohm per kant:
        • GX 3 van QSC, € 295,- 300 watt op 8 ohm per kant
        • GX 5 van QSC, € 439

zo een kort lijstje van keuzes, er moet dan ongeveer bij de goedkoopste 60 euro op het budget.

Dan heb je wel een goed klinkende set.

Comment

400 watt RMS, daar mag best een versterker achter die 600 watt per kant op z'n sloffen levert. ;) Zeker een kast als deze mag best wat vermogen verstoken, maar denk ook aan de headroom die je wilt hebben.

Hiernaast, achter een setje deftige luidsprekers als deze mag ook een deftige versterker komen te staan. Nu wordt het een soort van Lexus met een Volkswagen-blok er in. :) Hiernaast zou ik de AX en VX van JB-systems sowieso overslaan, deze zijn leuk voor het budgetsegment maar hebben een nogal krappe voeding. Het zijn namelijk nogal instapversterkertjes. Leuk voor de kleinere setjes, maar niet voor deze luidsprekers.

Comment

Weet niet of Bax ze kan leveren maar ik heb vorige week 2 nieuwe mackie srm 450 tweedehands gekocht. Ben er zeer tevreden over en kan ze je zeker aanraden!

Comment

Allereerst moet je natuurlijk de keuze maken: actief of passief. Ikzelf zou gaan voor actief, ik vind dit zelf gewoon veel makkelijker maar dat is mijn mening. Verder zou ik aan willen raden om jezelf te orienteren op websites en natuurlijk de webshop, en daarna toch eens te komen luisteren. Je hebt in geluid weliswaar de budgetkant, de semi-prof kant en de professionele kant maar elk merk heeft zijn eigen "touch" en afstelling van hoog, mid en laag. Verschillende afstellingen zorgen voor verschillende klanken, bijvoorbeeld een warme klank of een vrij doffe, krachtige klank. Besluiten welk merk je wilt is dan ook persoonlijk en zul je waarschijnlijk zelf moeten doen. Ik denk dat het je erg kan helpen als je een uurtje uittrekt om te komen luisteren bij bax-shop.nl, mits je natuurlijk in de buurt woont!

Comment

nogmaals een bezoekje brengen lijkt me erg leuk!
                helaas woon ik toch een stukje te ver om even die kant op te racen (Hilversum).
                als ik een rijbewijs had gehad had ik het misschien nog gedaan. maar nu is het geen doen!

Ik ben vooral op zoek naar actief. Hier gaat iniedergeval mijn voorkeur naar uit. Maar, word hier een mooi setje passief aangeprezen, dan wil ik daar ook zeker nog goed over denken en misschien toch aanschaffen!
                ik wil echter wel voor ongeveer 1000 euro klaar zijn.. dus incl statieven en evt kabels van versterker naar top

Comment

Anders neem je het openbaar vervoer. ;)
                  Station Goes ligt op loopafstand van de webshop (zelf al eens gedaan :D), en kost je de kop niet. Zie het als een soort research. Hiernaast is Bax-shop zo goedkoop dat je die reiskosten er ook wel uithaalt bij het aanschaffen van een setje daar in plaats van bij een andere webshop. ;)

Comment

denk je dat ik even 3 uur in de trein ga zitten, een setje beluister en dan weer 3 uur terug?:P
                    toch maar even niet hé! hahaha

Comment

Tja, je zult er toch zelf wat voor moeten doen. En je kunt er toch een luistermiddagje van maken? Diverse setjes beluisteren, vergelijken en wellicht dealtje sluiten. :)
                      Persoonlijke ervaringen zijn altijd nog het beste, zeker wanneer het om luidsprekers gaat. (Want ieder's oor is anders en het geluid wordt door iedereen anders ervaren.) Wat de een leuk vindt klinken, kan voor de ander compleet ruk zijn.

Comment

Iedereen heeft wel zo zijn eigen doelen, maar waarvoor wil JIJ het gaan gebruiken? Drive-in shows, house feesten, zang, allround?

En tot hoeveel personen wil je kunnen spelen? Toch ook belangrijke factoren voor aanschaf van een luidspreker set.

Comment

Drive in shows, zowel house als 70's t/m 90's..

Ik heb via mijn stagebedrijf eens geinformeerd, hij vertelde mij dat ik beter geen db kon kopen.
                          hij heeft nog een paar eon's die evt voor mij wel de deur uit kunnen.
                          voor een euro of 800 ben ik klaar.

ik laat jullie nog even weten of dit het echt is geworden!

Comment

Originally posted by Vincent View Post
                            Ik heb via mijn stagebedrijf eens geinformeerd, hij vertelde mij dat ik beter geen db kon kopen.
                            Mag ik daar dan ook de argumentatie voor vragen? ;)

Comment

plastic chinabakken:P

Comment

Working...
                              X