Announcement

Collapse
No announcement yet.

Geluidsset, 2 toppen, klaar voor € 1000

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Plastic is lekker licht, ze klinken lekker (Basic 400 + Sub 12 al eens meegenomen op pad), er zit goede kracht achter en het is een dochteronderneming van RCF, en die weten wel wat ze doen. :)

Enneuh... psst... Eon's zijn ook van plastic. ;)

Comment

haha, ja dat weet ik wel hoor!
      ik sleep ze elke dag mee!
      vandaar ook dat ik waarschijnlijk die binnenkort thuis heb staan!

Comment

Plastic is persoonlijk en wordt ook ooo zoveel gebruikt bij verhuurbedrijven, omdat het gewoon voordelen met zich meebrengt. Waarom denk je dat de meeste actieve kasten van plastic zijn? Het weegt veel minder en bouwt snel op, ideaal dus!

Vroeger was ik ook anti plastic. In theorie kan je ook met hout een veel strakker geluid krijgen (resonatie is minder), maar vooral de goedkopere kasten zijn zeer slecht gedempt. Denk aan dun hout en weinig tot geen dempingsmateriaal (van binnen bekleed met speciaal materiaal). MAAR nadat ik verschillende plastic kasten had gehoort was ik snel om, vooral met de voordelen die het met zich mee bracht. De RCF kasten klinken bijvoorbeeld zeer strak. Ook over Mackie ben ik zeer te spreken. Zelf heb ik DB technologies en als je het mij vraagt super prijs/kwaliteit verhouding. Zoek voor dit geld maar is twee houten kasten met versterker en kabels en uiteraard dezelfde geluidskwaliteit. Dat vind je niet zomaar.

Comment

welke dbtjes heb jij staan dan?

is er nog iemand die mij jbl eons afraad?

Comment

Ik heb hier meerdere dB technologies live opera 405's staan. 15'' woofer waardoor ze geschikter zijn voor allround werkt (wat overigens niet zo heel vaak gebeurt). Als je eenmaal gewend bent aan een sub eronder wil je toch echt niet meer zonder. Dit effect heb je nog erger met een 12'' speaker.

Ik heb enkele keren met de oude Eons mogen draaien en was hier niet helemaal weg van. Ze konden erg hard (iets dat veel mensen als belangerijk beschouwen), maar ik vond ze niet altijd even zuiver. De nieuwe eons heb ik helaas nog niet kunnen beluisteren. Hierover kan ik dus nog weinig zeggen.

Comment

ik ga voor de oude eon's
              de nieuwe zijn veel ste duur en te lelijk!
              de sub ziet er overigens wel heel bruut uit!

Comment

In de webshop staan momenteel ook een stel b-stock JBL EON's, ze gaan alleen net over het budget heen. Dit gaat echter wel om een stel DEMO's, dus niet om een tweedehands product! klik

Comment

ik zal eens kijken wat voor prijs mijn huidige baas mij aanbied!

Comment

en jawel, eind aankomende week staan bij mee een setje eon's statieven en hoezen

Comment

Working...
                    X