Announcement

Collapse
No announcement yet.

Welke aanschaf is het best (compressor/limiter etc)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Welke aanschaf is het best (compressor/limiter etc)

Hoi,

Ik heb hier een passief setje staan (2x K-115, 2x zelfbouw cubo 15, P-1200 versterker en een P-2000, dit gecrossed met een CX-2310)
    Ik stuur uit van een Reloop RMX 30.
    Nu zat ik 2e hands rond te kijken voor ongeveer 250,-- max 300.
    Een echte Pré: limiter, met een VU meter waar ik mijn headroom kan zien en het zo is dat hij het signaal afkapt.
    evt handige extra's, maar geen eis: effecten en ingebouwde crossover.
    Is een DBX driverack PX een goede optie of hebben jullie betere opties?
    Zelf weet ik dat Behringer leuke producten voor het geld maken, maar wil langzamerhand toch dit merk overslaan.

Alvast bedankt

In het serieuzere spul is DBX waarschijnlijk nog de goedkoopste, maar zeker een goede optie. De ervaringen die ik met dit soort spullen van behringer heb is dat er redelijk wat rotzooi bij komt die je niet wil hebben.

Ik zou voor de DBX gaan!

Comment

Ik las ook bij de productomschrijving van de PX dat dit vooral voor actieve systemen wordt gebruikt, maar kan toch ook gewoon op een passief?
      En mocht het mij lukken om deze te bemachtigen op de PA-beurs (hopen dat ie/iets anders er staat), dan kan de Behringer crossover toch gewoon de deur uit en de functie op de DBX gebruiken?

Comment

Wat doe je met je set? Alleen DJ's in het genre wat je nickname suggereert, of ook bandjes etc?

Het grote nadeel van het scala aan processors vind ik dat ze allemaal slechts 2 inputs hebben. Een aparte send voor je sub (bijvoorbeeld je mono of centre fader op je mixer) kun je dan OF niet processen, OF niet gebruiken.
        Pas bij de serieus dure apparaten krijg je meer dan 2 inputs in combinatie met 6 outputs.
        De enige die hier verschil in maakt is de DCX2496 van... Behringer.
        Prima apparaatje wat mij betreft en heb zelf ook al de keus gemaakt om deze te gaan aanschaffen, bij voorkeur 2de hands.
        Al een paar keer geleend en ik merk geen verlies in kwaliteit maar wel winst in beheersbaarheid van het signaal in tegenstelling tot de CX2310.

Wil je puur voor limiting gaan, dan zou ik op zoek gaan naar een Dateq SPL apparaat. SPL2 moet voldoende zijn.

Comment

Wat ik met mijn set doe: draaien. Als iemand anders achter mijn knoppen staat wil ik ook dat het heel blijft en er niet iets per ongeluk opgeblazen wordt bijv. (is niet vaak, maar moet wel voorbereid zijn)
          Verder wil ik in de toekomst ook steeds meer gaan uitversterken, zoals bandjes en spraak etc.

Comment

Zelf hebben we ook erg verrassend goede ervaringen met de DCX 2496 van behringer.

Ik weet het, het is geen dbx maar voor het geld doet deze het echt meer dan aardig.

Wij zijn er een keer aangekomen door een paar kratten met spullen in 1 keer over te nemen en met wat oude flightcasjes en versterkers toch maar weer een rack in elkaar gezet en ach waarom ook niet is wel lagge voor een keer. Maar was zeer verrast door de mogelijkheden en het geluid.

Is zeer zeker niet beter dan onze dbx rack drive 260 maar doet het ook zeker niet on aardig.

Maar als je bands wil uitversterken heb je hier ook nog hele andere compressor gate limiters voor nodig als je het echt goed wil doen, Denk aan een lexicom of een andere microfoon proccesor. Ook hier maakt dbx weer hele mooie betaalbare producten.

Comment

Het maakt in feite niet uit wat je met je set wilt gaan doen in deze zaak.
              Ik neem ten minste aan dat je voor een set met DJ wil dat de eindset goed klinkt en dat je bij een band nog steeds wil dat deze goed klinkt.

De DBX PX is zoals eerder genoemd op de markt gezet voor actieve sets, waarom ze dit zo gezegd hebben weet ik niet zozeer; het enige is dat er presets in het systeem zitten voor een redelijk aantal actieve sets.
              Je kunt elke willekeurige uitgangen aansluiten op de XLR-outs van de driveracks, of dit nu een versterker in een speaker of in een amprack is!

Comment

Het zal voornamelijk draaien blijven, maar ook de mogelijkheid hiertoe zijn.
                Zoals Bazzy al aangaf: het moet op het eind gewoon fatsoenlijk blijven klinken en niet boven de 0 db uitkomen.
                En dat de PX voor actieve sets is gezet op de markt weet ik, ook dat het gewoon aan kan gesloten worden op een passief setje (zoals in dit geval) maar waarom enzo.
                Wat zegt de rest over de DCX van Behringer?

Comment

Die DCX van behringer heb ik een tijdje terug ook in mijn rack geschroeft. Ik ben er zeer tevreden over, evenals mijn andere collega, die er een xx aantal in gebruik heeft.

Comment

Working...
                  X