Behringer heeft twee nieuwe versterkers gelanceerd om hun huidige versterker-assortiment te versterken. ;) Deze bestaan uit de EP-2000 en EP-4000. Kenmerkend is dat deze volgens de specificaties 2 ohm stabiel zijn, waardoor enorme vermogens kunnen worden behaald. Echter kan ik me nog wel herinneren dat dit ook gold voor de EP-2500, maar deze bleek er achteraf niet zo goed mee om te kunnen gaan. Ik ben dan ook benieuwd of Behringer dit heeft kunnen oplossen bij deze twee nieuwe bakbeesten. De namen zijn dan ook afgeleid van de vermogens, de EP-2000 levert 2x 1 kW op 2 ohm en de EP-4000 levert 2 kW op 2 ohm. Hiernaast zijn er nog diverse functies in te stellen op de achterkant van de versterker, door middel van dipswitches. Zo kan er bijvoorbeeld een low cut filter worden ingesteld, te kiezen tussen 30 Hz en 50 Hz.
Ik ben benieuwd hoe deze nieuwe versterkers zich zullen gedragen.
Wat ik me ook eigenlijk afvraag is wat deze versterkers qua meerwaarde hebben t.o.v. bijvoorbeeld een DAP Palladium 2000, welke overigens op papier net iets meer levert dan deze versterkers (op 4 ohm dan). Het enige is dat de Palladium-reeks niet 2 ohm stabiel is, maar ik vraag me eigenlijk af wanneer je dit nu gebruikt. Het is handig wanneer je installatie plots uitvalt door een storing, waardoor je meerdere luidsprekers op één versterker kunt aansluiten, maar verder zie ik de meerwaarde niet echt. Het lijkt me dan ook niet geweldig om een versterker iedere keer als je hem gebruikt op de volle 2 ohm te belasten, zeker niet wanneer het nogal moet doordrukken. (Want dat is volgens mij de reden waarom je het kunt gebruiken. ;))
De Behringers hebben dan wel het speciale ATR (Accelereted Transient Response)-systeem, maar ik ben benieuwd wat dit precies inhoudt. Is dit het systeem voor vernseld ingrijpen bij een te hoge insturing of wellicht om de voeding te beschermen?
Iemand al ervaringen of verhalen over deze nieuwe reeks? ;)
Ik ben benieuwd hoe deze nieuwe versterkers zich zullen gedragen.
Wat ik me ook eigenlijk afvraag is wat deze versterkers qua meerwaarde hebben t.o.v. bijvoorbeeld een DAP Palladium 2000, welke overigens op papier net iets meer levert dan deze versterkers (op 4 ohm dan). Het enige is dat de Palladium-reeks niet 2 ohm stabiel is, maar ik vraag me eigenlijk af wanneer je dit nu gebruikt. Het is handig wanneer je installatie plots uitvalt door een storing, waardoor je meerdere luidsprekers op één versterker kunt aansluiten, maar verder zie ik de meerwaarde niet echt. Het lijkt me dan ook niet geweldig om een versterker iedere keer als je hem gebruikt op de volle 2 ohm te belasten, zeker niet wanneer het nogal moet doordrukken. (Want dat is volgens mij de reden waarom je het kunt gebruiken. ;))
De Behringers hebben dan wel het speciale ATR (Accelereted Transient Response)-systeem, maar ik ben benieuwd wat dit precies inhoudt. Is dit het systeem voor vernseld ingrijpen bij een te hoge insturing of wellicht om de voeding te beschermen?
Iemand al ervaringen of verhalen over deze nieuwe reeks? ;)