Announcement

Collapse
No announcement yet.

Meer geluid, wat te kopen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Meer geluid, wat te kopen?

Hallo allemaal,

Mijn kameraad en ik hebben een drive in show, voor alle mogelijke feestjes. Nu kunnen we 60 man wel makkelijk aan, meer we willen eigenlijk zoiezo 100 man aankunnen, dus hebben wat meer apparatuur kopen.

Wat we momenteel hebben:
    Mixer 12 kanaals Studiomaster logic twelve, met de uitgang gescheiden met links en recht, beide 6,3 jack.
    Versterker Skytec XXL 2X240 watt, met daarachter 2X Skytec 200 Watt.
    Versterker Skytec XXL 2X500 Watt, met daarachter de omnitronic BX-1550.

Nu zit ik eraan te denken om er een versterker met 2 fullrange speakers erbij te zetten, of 2 actieve fullrange. Ik zit alleen met de aansluiting.

Nu heb ik het zo aangesloten dat de linkse uitgang naar de versterker van de topboxen gaat, en rechts de sub's. Dit werkt wel mooi verder, klinkt opzich wel heel goed aangezien er in de omnitronic al een crossover zit, heb ik er geen extra bij gekocht.

Kan ik op die linkse uitgang gewoon een t-splitsing zetten met daaraan die extra nieuwe versterker of denk ik dan te simpel?

Ik bedoel zoiets:

Alvast dank voor de reactie's, misschien dat sommige denken van daar heb je weer zo'n prutser met goedkope rommel, maar ik zeg maar zo domme vragen zijn er niet...

Wat ik zou doen is in ieder geval je speakers stereo aansluiten!

Dus de subjes en de topjes allebei op zowel links als rechts. Dan natuurlijk wel zo dat schuif links alle linker speakers bediend en schuif rechts natuurlijk alle rechter speakers. Je zult merken dat het dan al weer wat beter klinkt.

Dan de uitbreiding. Nee geen full range. Neem goede nieuwe toppen. Zorg dat ze wat krachtiger zijn en wat strakker klinken. Een 12 inch is in veel gevallen geschikt. Een db heeft hier hele leuke goed betaal bare in. Toch te duur kan eventueel ook een behringer. Neem hier mooie nieuwe bijpassende 15 inch subs. Paal ertussen en knallen maar.

Is even een zure investering maar als je het goed doet kun je er weer jaren met plezier er tegen aan.

Comment

en de volgende stap! skytec versterkers op marktplaats knallen, en echte versterkers kopen (klinken je speakers ook al snel beter)

Comment

wat is je budget? Ook niet onbelangrijk.
        Heb nog een leuke set Dynacord topkasten staan, daarmee spring je enorm vooruit in klank, kwaliteit en vermogen!
        Bij voldoende budget gewoon een vette amp erachter en klaar ben je.

Comment

Oke, dus dan wel met van die splitters en dan links en rechts goed aansluiten?

Budget? Ongeveer 350 - 400 euro, 400 is wel het max.

Comment

Met een budget van max 400 euro zul je weinig echte upgrade kunnen maken met nieuw spul. Dan valt zelfs een wat beter behringer setje al bijna volledig buiten je budget.

Als je een echte upgrade wil maken naar een leuk setje met 2 subs en 2 toppen met daarbij een degelijke amp zit je al snel aan een 1200 euro. Dit is natuurlijk dan wel nieuw. Je zou dan kunnen denken aan deze set.

Maar je geeft zelf al aan dat daar geen budget voor is.

Je kan nu ook 2 goede leuke actieve toppen nemen waar je in de toekomst dan leuke subs onder zou kunnen zetten als er meer budget is. Je zou dan nu kunnen denken aan bijvoorbeeld de b212 van behringer

Het is natuurlijk altijd goed om in ieder geval in stereo te gaan werken in plaats van links je toppen en rechts je subs. Je hebt dan namelijk wel een heel vreemd stereo beeld.

Comment

Nou, ik wil mn sub's nog niet vervangen. Dat setje (versterker met sub's) is nog maar een maand oud, en bevallen opzich wel goed, en dan bedoel ik het gewicht, formaat en het geluid.

Comment

Ik sluit me deels aan bij Ronnieshow.
                Maar als je echt een verbetering wil is mijn advies verkoop je skytec spul en koop 2 15 inch toppen van bijvoorbeeld Behringer daar zul je denk ik meer plezier aan gaan beleven dannje skytec set nu

Comment

Working...
                X