Het forum is niet langer in gebruik. De informatie op het forum blijft beschikbaar, maar het is niet langer mogelijk om te reageren. Voor het laatste nieuws, achtergronden en advies verwijzen we je graag door naar onze website, blog en het keuzehulp-overzicht.
Ik kan het niet met 100% zekerheid zeggen, maar ben er wel aardig zeker van dat dit kan.
Bijna alle actieve subs zijn op dezelfde manier opgebouwd: grote vierkante kast met in het midden achter een versterker. (zo ook bij de: B1800D)
Je moet even kijken of er niks zit achter het hout waar je de wielen wilt gaan monteren (als het goed is niet). Doe dit door je versterker met de 16 schroeven eruit te schroeven, zie plaatje.
Als dit het geval is kun je de volgende methode volgen (gebaseerd op de JBL PRX518s, maar lijkt het zelfde als de B1800D): Wielen onder actieve sub monteren
Let wel: Normaal gesproken vervalt de garantie als je ook maar 'iets' veranderd aan je speaker. Het is alleen de vraag of het ook zo is als je een wiel in het hout vast schroeft (technisch gezien kun je niks elektronisch stuk maken). Bel eventueel de winkel waar je de sub hebt gekocht om te vragen hoe dit zit met je garantie.
Succes, en laat het resultaat even zien als het gelukt is!
heb toch besloten om er een bak onder te maken, dan is de sub ook mooi van de grond. kan hij niet vuil worden (bier etc) en is het sneller , ergonomischer te verplaatsen.
zal foto's en maten wel op deze topic plaatsen
Gisteren alles op maat laten zagen, de plak en de schotjes had nog een reken foutje gemaakt maar dat was zo opgelost. heb 18mm multiplex hout genomen, is wellicht wat zwaar maar dat is de box ook. ook de wielen zijn besteld bij bax en ook heb ik de wiel plankjes laten zagen.
vandaag alles in de grondverf gezet en morgen weer verder verven.
En als je nog meer uit je sub wil halen dan zet je hem in een hoek door de weerkaatsing op de muren stuur je nog meer bas de zaal in, anders gaat er bas verloren naar de achterkant.
Maar je kunt natuurlijk ook je wielbak/hondje gebruiken voor vervoer en op de plaats, waar hij moet komen staan uit de bak/hondje halen en gewoon op de grond zetten.
En als je nog meer uit je sub wil halen dan zet je hem in een hoek door de weerkaatsing op de muren stuur je nog meer bas de zaal in, anders gaat er bas verloren naar de achterkant.
Kijk en dit is lang niet altijd waar.
Het kan wel. In de ideale situatie heb je wel een deel meer vermogen effectief op je dansvloer of in je zaal hoe jij het noemen wil.
MAAR roffel roffel. Dit is zeer zeker niet altijd zo. Je hebt namelijk zelfs kans dat je een groot deel van je geluid weg kunt laten vallen door een fase probleem.
Klinkt heel raar maar is eigenlijk heel simpel.
Geluid zijn golfjes hoe groter die golven hoe harder het geluid. Maar als je precies tegenover gestelde golfjes geluid tegen het geluid aan gooit van wat je speaker produceert dan heffen ze elkaar een heel eind op. Resultaat je hoort zelfs minder bas. Dit kan dus gebeuren omdat je reflecties van de wand krijgt waar je speaker naast staat. Als je speaker dus juist perfect slecht staat gaat je speaker dus vreemd genoeg zachter doordat de reflecties die je normaal zou gebruiken om te versterken je geluid verzwakken.
Maar goed dit heeft niets meer met je wieltjes te maken.
Je kan ook gewoon een steekwagentje halen bij de praxis voor 30 euro ( jawel de bekende rode ) dan kun je namelijk ook je toppen erop zetten als je een keer je subs niet bij hebt. Wie weet wat je allemaal nog meer hebt en ermee wil vervoeren / verplaatsen.
een steekwagen kan ook natuurlijk, ik ga toch voor optie A, mn bak is niet helemaal gelukt, maat foutje.
ik ga er gewoon wieltjes achter zetten en de plaat leg ik er dan eventueel onder ,net zo gemakkelijk.
Comment