Announcement

Collapse
No announcement yet.

vraagje rcf sub

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• vraagje rcf sub

hallo , ik heb echter een vraagje ,
    ik heb de kans om 2 rcf art 600 as subjes te kopen ( met versterker in)
    ik vind totaal geen informatie van deze subjes terug?
    ik wil nu graag jullie mening over deze subs of wat je er van weet
    ik kan ze kopen voor 200 euro het stuk dus totaal 400 euro
    ben zelf niet heel overtuigd daarom jullie mening wat
    ik hoor het graag , grtjss vincent : )

Als ik me niet vergis is dit de oude serie van rcf active line.

Dit is de sub van de oude art topjes. Die plastice met aan beide kanten van de hoog driver 3 gaten onder elkaar.

Ik heb ze wel eens in een ver en grijs verleden gehoord en nou nee mijn sub zou het niet zijn. Ze zien er kwa vorm echt gewoon niet uit ( persoonlijk. ) Ook zijn het echt oudere modellen. Dus wat is er mee gebeurd? De klank vond ik toen ook niet echt om over naar huis te schrijven. Dan kun je net zo goed voor een nieuwe budget sub van bijvoorbeeld behringer gaan.

Dus als ik het aangeboden zou krijgen, nee bedankt.

Je zou natuurlijk altijd zelf kunnen gaan kijken / luisteren.

Comment

Dit zijn meer bas kastjes, geen sub kasten. Er gaat wel bas uitkomen, maar niet echt diep sublaag.

Comment

Het is en het blijft een plastice kast, en dat is gewoon nog altijd niks voor subwoofers. Iemand bij mij uit de buurt heeft 8 RCF ART 300A. Klinken voor feesten niet echt plezant. Maar voor spraak en monitoring vind ik ze nog wel oké.

Comment

Nou hier sla je de plank behoorlijk mis hoor.

Een plastic kast kan prima functioneren. Sterker nog bij verschillende prijsklasse heb ik zelfs liever sommige plastic kasten dan even dure houten houte kasten. Dit hoeft helemaal geen probleem te zijn. De art 300 die je aangeeft is ook gewoon een instap model van een rcf. Dus dit zou je eigenlijk kunnen vergelijken kwa klank met een beetje een budget kast. Maar de rcf zal wel een stuk degelijker afgewerkt zijn en wat meer kunnen hebben. Als ik kijk naar de art 710 of 712 dan klinken die toch meer dan netjes hoor. Maar ja dan heb je het ook over een andere prijs.

Ik denk alleen eerder dat ze gewoon minder klinken omdat deze subs al een behoorljik oud model zijn tegenwoordig zijn subs gewoon beter. Of het nu gaat over klank of volume. Daarnaast hebben deze subs waarschijnlijk al de nodige uurtjes en km's afgelegd en mee gemaakt. dus het beste is er vaak wel af ( ja ook een oudere speaker gaat op den duur minder presteren en minder mooi klinken dan een nieuwe ) Daarnaast is de goedkopere matrialen van een behringer en een dab of jb-system ( en naar horen zegen van ) alto een heel stuk beter geworden. Je kunt nu gewoon niet meer een sub van behringer of dap die nu geleverd word vergelijken met een sub van een jaar of 5 a 6 geleden van een budget merk. Deze zijn ook gewoon een stuk beter en betaalbaarder geworden.

Comment

Dacht het ooit op dit forum gehoord te hebben dat een kunststof behuizing stukken lager scoort dan een houten, maar ik kan het mis hebben.

Comment

Het is en het blijft een plastice kast, en dat is gewoon nog altijd niks voor subwoofers.
              Dacht het ooit op dit forum gehoord te hebben dat een kunststof behuizing stukken lager scoort dan een houten, maar ik kan het mis hebben.
              Je bent aardig zeker van je zaak...

Het punt van plastic (ABS) luidsprekerkasten is dat ze iets meer resoneren dan houten kasten, waardoor het geluid in theorie iets minder strak klinkt. De wanden bij een plastic kast zijn wat minder dik en er is meer bracing toegepast om de constructie stevig te houden.
              Echter zul je dat bij luidsprekers in het hogere segment minder snel merken.

Er zijn ook al hybride hout/plastic versies (tenminste, zo noem ik ze nu even ;)), denk onder meer aan de nieuwe dB Technologies Sub12 en Sub05.

Daarnaast is de kwestie hout/plastic vooral persoonlijk, omdat een plastic kastje wel lekker licht en compact is, maar een houten kast is vaak wat robuuster en kun je bij veel krassen een nieuw laagje Warnex geven. Het ligt er maar aan waar je voorkeuren liggen.

Comment

Working...
              X