Announcement

Collapse
No announcement yet.

behringer eurolive B215D

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• behringer eurolive B215D

hey

ben van plan om deze boxen aan te schaffen.

ze dienen om feestjes mee te gaan draaien tot 200 man vermoed ik.

wat zijn jullie meningen hierover en zijn er eventueel andere,betere, in dezelfde prijsklasse ?

http://www.bax-shop.nl/actieve-fullr...t-details.html

alvast bedankt

Tweehonderd man op disco volume gaat je met deze speakers niet lukken, daar kom je laag en volume voor te kort. Achtergrond muziek gaat je wel lukken voor 200 man.

Comment

ik doe het al een paar jaar zelfs met deze http://www.bax-shop.nl/passieve-full...t-details.html en die moet ik wel volledig openzetten maar lukt nog net.
      mijn versterker moet ik wel in het oog houden want die gaat soms in het rood.

met die behringers kan dit toch alleen maar beter zijn ?

Comment

Originally posted by gunther View Post
        ik doe het al een paar jaar zelfs met deze http://www.bax-shop.nl/passieve-full...t-details.html en die moet ik wel volledig openzetten maar lukt nog net.

wat voor feestjes draai jij dan?

Comment

Originally posted by gunther View Post

Waarom geef ik dan meer dan 5000 euro uit aan mijn DB setje als het ook gaat met speakers van nog geen 70 euro als je dit nog speakers mag noemen :razz:
          Ik heb op zolder nog een setje vibes staan van 750 euro die ik zelfs niet durf te gebruiken voor feesten van 50 man.
          Last edited by Mol; Monday-05-03-2012, 07:15.

Comment

Ik geloof er ook helemaal niets van. De tsx 10 is leuk voor een slaapkamer of kleine garage maar feesten van 200 al helemaal totaal zeker niet!

Wil je 200 man? Dan zal er dus ook budget zijn voor feesten tot 200 man.

Als je dan een leuk en betaalbaar setje wil kunnen gaan voor de flexsys van db-technologie en dan wel de f12 top met een sub 15d of eventueel een sub 18d er onder. Maar ik vermoed dat je budget dat niet toelaat.

Als het echt zo goed koop mogelijk gaat worden zou ik op zijn aller minst en dan is het nog echt krap aan! Dus geen dikke house voor 200 man. Een eurolive 1500 sub van behringer met een b212 top. En geloof me zelfs dit is eigenlijk te ligt! Ik zou hier een goede 100 en echt max 150 man mee doen maar als je niet te nou neemt kom je met een 200 man er wel weg mee.

Comment

het zijn zo verjaardagsfeestjes of in een bescheiden zaaltje of café dat ik met deze boxen ging gaan spelen.

het lukte wel maar was echt wel miniem. oorspronkelijk waren ze gekocht voor op mijn kamer en daar zijn ze uiteraard goed genoeg voor maar ze vragen me nu soms ook eens op verplaatsing te gaan spelen dus ja.... daarom wil ik me nieuwe kopen.

dus volgens jullie is mijn aankoop van behringer B215D niet voldoende ?
              ook al geeft deze toch 550 Watt en in vergelijking wat ik nu had is dat toch al veel meer.

Comment

Het wattage van de speaker zegt niks.
                Waar je moet naar kijken is het rendement (uitgedrukt in Db/W/m).
                Het kan dus zijn dat een speaker van 500W een rendement heeft van 90 Db/W/m en een speaker van 300W een rendement heeft 98 Db/W/m.
                De luidspreker van 300W zal dan luider gaan dan de 500W luidspreker.

Wat betreft de B215D, dit zijn mooie speakers in hun budgetklasse.
                Echter om hier 200 man mee te bedienen, dat zal vrij krap worden.
                Voor familiefeestjes waarbij het meer om achtergrond muziek gaat en de bomma en bompa af en toe een dansje placeren, zal dit voldoende zijn.
                Als je echt disco wil gaan doen zal je merken dat je te kort gaat komen.

De TSX is een luidspreker waarmee je absoluut niet de baan op wil.
                Wanneer je hem vol open moet zetten, zal je merken dat hij heel schel in het hoog klinkt.
                Dit ga je met de B215D veel minder hebben.
                Ook zal het rendement van de B215D een pak hoger liggen dan hetgeen je uit de TSX-en zal krijgen dus een vooruitgang zit er sowieso in.

Comment

Met geen enkele low-buget topjes haal je meer dan 50 / 75 man met goed net geluid. Zeker niet met die tsx-en of berhingers. Je huidige setje is vergelijkbaar met de dap mc-reeks, en ik kan je uit ervaring vertellen dat het dan bij 30 man toch echt ophoudt.

Voor 200 man heb je gewoon een goede sub-top combi nodig, die een veelvoud van jou budget kost.

Comment

wat raden jullie me dan aan ?
                    budget is inderdaad wat beperkt maar ik zou eventueel in stappen kunnen werken en dus eerst mijn topboxen en later desnoods een subwoofer erbij ofzo.
                    dit is uiteraard afhankelijk van de inkomsten, huidig budget om te besteden rond de 600 euro.

Comment

heb helaas nog geen ervaring met de B215D, heb nu een setje van jb de ts10 en de vx400 versterker, leuk setje maar voor 100 man is het veel te weinig, heb daarom nu 2X de b215d en 1x de b1800d gekocht. binnenkort eens goed uitproberen. en echt proberen met een feest volgende week :D

Comment

ok broos88, hou me op de hoogte wat het geeft zonder je b1800d en enkel met de B215D.

graag info over geluidskwaliteit en db.

heb hier op de site nog eens rondgekeken naar de actieve boxen en zie het bos door de bomen niet meer.
                        verschillende merken met verschillende kenmerken maar weet niet goed wat te kiezen.
                        waar moet je eigenlijk op letten bij de specificaties ?

zoals hier eerder vermeld wil ik in stappen werken en nu enkel gaan voor topboxen.
                        alto's, behringer, dap,.... budget rond de 600 a 700 euro.

Comment

wat is jullie mening hierover ?

[edit]
                          Last edited by Rick; Thursday-08-03-2012, 17:06.

Comment

Koop gewoon 2 degelijke toppen.
                            Ga je veel meer plezier aan hebben dan aan dat setje ;-)

Comment

Het linken naar andere websites doen we liever niet.

Comment

Working...
                              X