Graag advies wat jullie een betere speaker vinden? De Behringer heeft een hoger db spl, maar de Alto pro een groter frequentie bereik. Of nog een betere fullrange voor max 300 eur.?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Alto pro ts-115A of Behringer B315D?
Collapse
X
-
Originally posted by showtechnics View PostMaar ja in theorie kan er natuurlijk veel ;-)
Ik heb de Alto een keer beluisterd in een showroom, niet die van de bax, dat is me te ver. Ik vond dat er voor die prijs niet normaal geluid uit kwam. Vergeleken de Behringer een grote stap vooruit!
Comment
-
De Behringers zijn (veel te) populaire speakers waarmee de meeste zijn begonnen. 'T is niet de beste kwaliteit, maar het is zeker niet slecht voor de prijs! Ik heb ze niet naast elkaar gehoord, heb alleen een keer de B212 gehoord. Tja, ik mis behoorlijk wat bas, maar voor een openlucht feest van ruim 70 man ging het meer dan goed. Maar toch was er wel wat weinig bas. Ik heb na afloop hem wel overgehaald er een sub bij te kopen!!
Comment
-
Heb toevallig net m'n DAP K115's verkocht om iets vergelijkbaars te kopen, bij voorkeur actief. Dit zijn uiteindelijk de Alto's (TS115A) geworden.
Andere opties zijn de Samson Auro D415 en Mackie TH15A, ook beide actief.
Ik heb de TS115 en Auro D415 naast de K115 gehoord. De Auro vond ik persoonlijk wat minder. Zit een bak herrie in, maar mist toch nog wat in het laag. De TS115 (passieve versie) klonk vooral in het laag iets beter dan de DAP K115 en had minder schel maar gedefineerder hoog. De actieve versie is bi-amped dus kan alleen maar beter zijn.
De K115 vond ik trouwens ruimschoots beter klinken dan de Behringer B315D.
Om een lang verhaal kort te maken: Ga voor de Alto's.
Comment
Comment