Announcement

Collapse
No announcement yet.

Subwoofer voor bij studioboxen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Subwoofer voor bij studioboxen?

Ik heb een Digitaal menganeel (Behringer BCD3000) met daaraan 2 actieve studioboxen (Behringer TRUTH B1030A), deze zijn verbonden met tulpjes.

Ik zou graag wat meer diepte en warmte in mijn geluid willen, Hoe kan ik hier een subwoofer bij aansluiten? En wat zou eventueel een goede sub zijn?

Vraag 1:

Heb je op je monitors alles op 0dB staan?
    De HF switch, LF switch en Room Compensation switch?
    Sowieso dat dat al gaat schelen.

Warmte in het geluid kan ook gaan over het midden gebied.
    Dit maakt je vraag een beetje onduidelijk.

Maar als je er persé een subwoofer bij wilt hebben: http://www.bax-shop.nl/dj-studio-mon...t-details.html

Comment

Originally posted by ThaBomb_2 View Post
      Vraag 1:

Heb je op je monitors alles op 0dB staan?
      De HF switch, LF switch en Room Compensation switch?
      Sowieso dat dat al gaat schelen.

Warmte in het geluid kan ook gaan over het midden gebied.
      Dit maakt je vraag een beetje onduidelijk.

Maar als je er persé een subwoofer bij wilt hebben: http://www.bax-shop.nl/dj-studio-mon...t-details.html
      Het is algemeen bekend dat studiomonitoren een 'eerlijk' geluid geven, waardoor de gezelligheid en warmte ontbreekt. Hiermee doel ik voornamelijk op de lage frequenties.

Mijn vraag gaat er voornamelijk over hoe ik een eventuele subwoofer (zoals die jij linkt) daadwerkelijk moet aansluiten. Mijn boxen hebben geen extra output en mijn digitale mengpaneel ook niet, dus moet ik er een extra versterker o.i.d. tussen zetten?

Comment

De subwoofer komt tussen je BCD3000 en monitoren in.

Want, vanaf je BCD3000 gaat het signaal eerst je subwoofer in, dat gaat door middel van deze kabel.

Vervolgens worden alle lage tonen uit je signaal gehaald, zodat de subwoofer die voor zijn rekening kan nemen. De rest van de midden en hoge tonen gaan dan naar je monitoren en die sluit je aan via de tulpjes die al aan je monitoren hangen. ;)

Comment

Originally posted by Rick View Post
          De subwoofer komt tussen je BCD3000 en monitoren in.

Want, vanaf je BCD3000 gaat het signaal eerst je subwoofer in, dat gaat door middel van deze kabel.

Vervolgens worden alle lage tonen uit je signaal gehaald, zodat de subwoofer die voor zijn rekening kan nemen. De rest van de midden en hoge tonen gaan dan naar je monitoren en die sluit je aan via de tulpjes die al aan je monitoren hangen. ;)
          Verhelderend! Ik merk trouwens wel dat bijvoorbeeld de kwaliteit van vervorming bij de low, mid en high op de BCD3000 nogal te wensen overlaat.

Is het een idee om de BCD3000 los als controller te gebruiken, en tussen mijn laptop en de monitoren een externe geluidskaart te zetten? Zo omzeil ik de soundcard van de BCD3000 zelf...

Comment

Dat is een optie, wel zul je dan in je software moeten aanvinken dat je een andere geluidskaart wilt gebruiken. Ik ben zelf wel weg van de Lexicon Alpha.

Comment

Originally posted by Rick View Post
              Dat is een optie, wel zul je dan in je software moeten aanvinken dat je een andere geluidskaart wilt gebruiken. Ik ben zelf wel weg van de Lexicon Alpha.
              Ik denk dat je hierbij niet moet vergeten dat wanneer je de software (ik ga uit van virtualDJ) instelt op het gebruik van twee kaarten je de kans krijgt dat er een vertraging tussen de lexicon en de bcd zit.

Waarom 2 kaarten?
              Simpel: de lexicon heeft maar 1 enkele uitgang.
              De "tweede" line-out is eigenlijk doorkoppeling van de jack... of andersom.

Beste is dus om te kijken naar een kaart met twee uitgangen zodat je alsnog aanspraak kan maken op de ASIO driver.
              Dan is het slechts aanpassen van de setting in de kaart dat je bijvoorbeeld output 3/4 op de koptelefoon wil hebben en 1/2 gewoon als uitgangen.

De ASIO is sowieso slim om te doen. Iets met buffergrootte en vertragingen en haperingen in het geluid. :-)

Comment

De lexicon heeft toch 2 uitgangen? Of zijn alleen die tulp uitgangen te gebruiken?

ThaBomb, heb jij een suggestie voor een goede geluidskaart? Ik ben echt geen audiofiel, maar ik merk natuurlijk wel wanneer het slecht klinkt.

Ik gebruik trouwens Traktor...maar dat zou niet uit moeten maken :)

Comment

Originally posted by coendeurloo View Post
                  De lexicon heeft toch 2 uitgangen? Of zijn alleen die tulp uitgangen te gebruiken?

ThaBomb, heb jij een suggestie voor een goede geluidskaart? Ik ben echt geen audiofiel, maar ik merk natuurlijk wel wanneer het slecht klinkt.

Ik gebruik trouwens Traktor...maar dat zou niet uit moeten maken :)
                  Ik denk dat je in traktor je headphone kanaal wel compleet ergens anders heen kan sturen (dus naar de BCD)... maar, dat denk ik, niet zeker!

Als je alsnog denkt over een externe geluidskaart kijk dan eens naar M-Audio.

Comment

Working...
                  X