Announcement

Collapse
No announcement yet.

Actieve subwoofer, welke?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Actieve subwoofer, welke?

Hallo allemaal,

Ik zit nu langzamerhand wel te kijken naar een actieve subwoofer. Deze moet dienen als ondersteuning aan mijn Behringer B212D tops. Mijn budget is maximaal 500 euro.

Eisen:

- Niet te zwaar, maximaal 40 kilo.
    - 15 of 18 inch.

Ik wilde je net de B1800D aanraden omdat deze vaak wordt gezien met de B212D's. Maar deze weegt 54 KG. Ik zie nu dat de B1500D €338,- kost, dus voor deze prijs moet een betere te vinden zijn. Excuses
    Last edited by DJ Lars; Sunday-11-03-2012, 22:15. Reason: Niet goed gekeken.

Comment

Ik heb liever geen behringer, omdat ze ontzettend zwaar zijn en ik ken veel mensen met deze subs die er problemen mee hebben. Ook hebben die mij gezegd dat ze niet veel vermogen geven.

Comment

Is de sub 05 niet iets voor je? Hij is uit het assortiment, maar waarschijnlijk nog wel 2de hands verkrijgbaar.
        Last edited by Guest; Sunday-11-03-2012, 23:20.

Comment

Dus daar is die sub 05 gebleven, ik was hem al kwijt. Ps: je link werkt niet!

Comment

Ik weet niet wat er fout ging, maar ik heb nu dezelfde link gebruikt en nu werkt het wel?!

Comment

Opende de pagina gisteren op mijn telefoon. Nu werkt hij wel.

Comment

De Sub 05 is vervangen voor de Sub 05D, met digitale versterker en nog lichtere constructie;
                dB Technologies Sub 05D. Heeft een gewicht van iets meer dan 30 kg, maar is wel goed handelbaar en produceert aardig wat geluidsdruk. Daarnaast heeft hij een bandpass constructie, dus drukt hij ook aardig door op iets grotere afstand en niet alleen de eerste meters.

Comment

De sub 05d zit boven z'n budget, vandaar dat ik de sub 05 aanraadde.

Comment

Sub 05 zat ik eerst ook de hele tijd op te kijken, wou hem ook nog reserveren maar was uitverkocht. De 05D word het niet, omdat hij naar mijn mening veel minder mooi er uit ziet, nog wat zwaarder is en duurder is, over mijn budget. Welke van deze 3 zouden jullie kiezen:

Gemini GVX-SUB18P €410
                    Behringer B1800D €435
                    Alto TS SUB18 €489

Ik kijk dan vooral naar hoe hard ze kunnen, of ze een stevige behuizing hebben, en natuurlijk of ze goed klinken. Natuurlijk ga ik ze wel eerst beluisteren tegen de tijd. Heeft iemand ervaring met een van deze 3?

Comment

Wij hebben al weer een paar jaar de passief uitgevoerde B1800 en gebruiken dan vaak een ad impuls 2404 amp.

Klinken voor het geld niet verkeerd maar moet wel zeggen dat we de filter er helemaal uit hebben liggen. Ook doet een goede amp wonderen. Dat ze heel blijven is in iedergeval wel gebleken. Hoe de ingebouwde versterker zig houd durf ik dus niet te zeggen.

Comment

heb de B1800D actieve sub en vanavond ga ik deze goed uit testen met een feest, zal je er life of morgen laten weten hoe hij is. heb deze wel even zacht aan gehad en toen kwam er al best wat bas uit! maar eerst goed uit proberen.
                        de topjes die ik nu heb zijn de b215D

Comment

heb ze getest en goed gebruikt voor het feest en er komt behoorlijk veel bas avn af! is wel even inregelen maar het is echt een aanrader!

Comment

Ik zal toch wel graag een 18 inch subwoofer willen, deze gaan net wat dieper. Daarom word het gewicht ook wat aangepast naar maximaal 50 kilogram.

Comment

Working...
                            X