Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vraagjes over de sub DB dvas09

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vraagjes over de sub DB dvas09

Hoi,

Daarnet mijn subs en tops ontvangen en omdat ik nooit met actieve speakers heb gewerkt heb ik enkele vragen.

Op onderstaande foto zie je nummers van 1 tot 4, en mijn vraag is waarvoor dienen die knopjes, zo weet ik hoe ik ze best kan installen.

1: link xover - moet ik deze indrukken of uitdrukken
    2: xover 120hz of 90hz ???
    3: Phase 0° of 108° ???
    4: level 0db stereo of 0db mono

Ik werk met 2x sub en 2x top

Bij de topjes is me ook één ding niet duidelijk, er staat een knop sensitivity moet deze op +4db, 0db of -3db staan

Het is eigenlijk vrij simpel.

De link x over aan wil zeggen dat de sub het signaal voor je filtert wat naar de toppen gestuurd word. Druk je de knop in dan gaan er dus geen lage tonen naar je toppen. Een extra crossover is dus niet nodig

Dan de 90 of 120 hertz is eigenlijk een keuze schakelaar tot hoever de subs moeten doorlopen en wat dus de Crossover frequentie is. In Jou geval kan 120 hertz prima. De toppen zijn wat compacter en de subs gaan probleemloos door tot de 120 hertz.

De phase is om de sub andersom te laten werken dus 180 graden gedraaid. Je kan dit soms nodig hebben als je fase problemen hebt.

De sub heeft 2 inputs. Je kan de sub dus stereo aansluiten. Je kan dan dus met 1 sub en 2 toppen werken. Dan Moët je dus de 0 van stereo aanhouden. Gebruik je maar 1 input dan is het dus mono omdat er maar 1 input is. In dat geval de 0 van mono aanhouden. Vrij logisch natuurlijk 2x signaal is meer dan 1x signaal.

Je toppen moet je in Jou geval op 0 db zetten. Dit is eigenlijk net als de gain op je mixer. 0 is prima.

Comment

Bedankt ronny,

Ik heb de knop link x nu ingedrukt staan.
      Gekozen voor 120hz
      Phase staat op 0°
      0db mono
      topjes staan op 0db

Comment

De aansluiting lijkt me ook goed.

stroom van het meubel gaat naar de gele pijl op de sub onderaan links (foto) en de xlr van mijn meubel gaat naar de gele pijl boven op de sub.

doorlussen is de rode pijl.

Comment

Juist klopt helemaal!

1 ding de stroom is wel 2x door te lussen ookal zet je er maar 1x stroom op. De xlr is dat niet zo. Deze zijn alleen met elkaar verbonden als ze boven elkaar zitten.

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
            Juist klopt helemaal!

1 ding de stroom is wel 2x door te lussen ookal zet je er maar 1x stroom op. elkaar zitten.
            ???

Er komt geluid uit de speakers dus ik vermoed dat alles juist aangekoppeld is.

PS: bax moet besparen heb ik de indruk, al 2x een bestelling ontvangen zonder sticker en balpen, zo zal ik nooit meer stickers dan ronny op mijn muur krijgen.

Comment

Originally posted by Mol View Post
              PS: bax moet besparen heb ik de indruk, al 2x een bestelling ontvangen zonder sticker en balpen, zo zal ik nooit meer stickers dan ronny op mijn muur krijgen.
              heel even offtopic.
              haha dit heb ik ook, ook al 2 keer! haha!

Comment

Ik heb afgelopen twee maanden een stuk of vijf bestellingen geplaatst, en nooit een sticker of pen. Wel ontving ik mijn pakbon gisteren in betere printkwaliteit dan eerst!

Comment

Working...
                X