Announcement

Collapse
No announcement yet.

Partyboot

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Partyboot

Hé luitjes,

Ik heb in Amsterdam een partyboot gekocht die ik wil gaan verhuren voor feesten.
    Nu is het zo dat ik een 6kva (+/- 5500W) generator in de boot laat inbouwen die de stroomvoorziening moet zijn voor de geluidsinstallatie.
    Nu is mijn vraag hoeveel Watt mogen in totaal de boxen, subwoofer, versterker, mengtafel, enz zijn en welke verdeling moet ik daarin maken?
    En hoe veel Watt moeten de boxen en versterker zijn om een beetje indruk te maken tijdens Koninginnendag en Gaypride enzo…,?
    Last edited by Pupsche; Wednesday-14-03-2012, 01:12.

6KVA is dan veel te licht, die gaat qua frequentie mee staan te pulseren op de Bass.

Om de rest van de vragen te kunnen beantwoorden is er eerst meer informatie nodig. Hoe groot is die boot en hoeveel mensen mogen er op die boot.

Comment

6 kva is waarschijnlijk een benzine aggregaat. Die dingen zijn heel snel leeg en je kunt veel beter een diesel nemen. Voor een beetje carnavals wagen met leuke muziek hebben wij voor de muziek en een klein beetje verlichting al minstens 20 KVA nodig.

Comment

Het is voor een boot van 12m X 3m en voor 55 personen. De aggregaat is wel een diesel (Het is ongeveer zo'n aggregaat: http://link.marktplaats.nl/535769682 )

Helaas kunnen we geen grotere aggregaat hebben want hij moet in de machinekamer ingebouwd worden.

Op dit moment hebben we wel een klein benzine aggregaatje aan boord maar die is echt te licht en die kan amper een 500W thuis versterkertje aan de praat houden. Dus ik ga er vanuit dat 5500W wel een stuk meer vermogen levert.
        Last edited by Pupsche; Wednesday-14-03-2012, 20:05.

Comment

Het gaat om meer dan alleen vermogen, maar ook om een stabiele frequentie (50Hz) bij een goedkope of te lichte aggregaat blijft die frequentie niet constant en dat is slecht voor je apparatuur :-O

Comment

Ook niet alleen een geluidsinstallatie aansluiten op de aggregaat.
            Een aggregaat is altijd een minimale constante belasting nodig om goed te kunnen werken.
            Sluit er dus ook wat lampen op aan, ongeveer 1000 watt.

Comment

Ik hoor hier van alles geroepen worden. Maar er is ondertussen al veel verranderd in arregraten wereld.

Er zijn er ondertussen ook genoeg die wel stabiel draaien. Ook ligtere versies. Daarnaast zijn er ondetussen ook genoeg waar je echt helemaa geen vermogen op aan hoeft te hangen en dat het toch perfect werkt.

Wij doen elk jaar ook een paar dingetjes met een arregraat en zetten hier dan ( nu ondertussen ) 2 of 4x een dva s09 met 2x een dvx d10 top van db technologies op en dit gaat perfecto. Was wel een duur arregraatje maar dan ben je er ook vanaf.

Dus kan wel maar zeer zeker niet met elke willekeurige arregraat. Dus heel erg opletten.

Kipor maakt onderanderen erg goede en degelijke aggregraten. Helaas ook jackpot als het om prijs gaat.
              Last edited by ronennieshow; Friday-16-03-2012, 22:58.

Comment

Oké, en kunnen we iets meer met deze informatie? Hoe zwaar kan de geluidsinstallatie zijn dan om hier aan te hangen, en zal hij constanter lopen als ik er bijvoorbeeld ook een koelkastje op aan sluit? (Want de koelkast wilde ik eigenlijk op de lichtaccu's aansluiten die opgelanden wordt door de hoofdmotor.)

lucht gekoeld

406cc, 10 PK.

Vermogen: 5500W max., 5000w continu

Automatische spanningsregelaar

beveiligingen

Afmetingen: L91xB54xH71 cm

Tankinhoud 18ltr.

Gewicht: 198 kg.

Geheel geďsoleerd en geluidsarm (78 db)

Elektrisch gestart (onderhoudsvrije accu)

Uitgangen: 1x 12V/8,3A 2x 230V

1x 400V (3 fase).

Afzekering: C16 amp.
                Last edited by Pupsche; Saturday-17-03-2012, 19:57.

Comment

Nooit, koelkasten (of andere horeca rotzooi zoals tap, koeling, kookplaat etc.) aansluiten op dezelfde stroomvoorziening als geluid. Vaak gaan die dingen niet echt netjes met de stroom om, en dat is soms zelfs hoorbaar in het geluid. Beste zorg je gewoon voor een netjes afgeschermde of aparte stroomvoorzieing voor het geluid.

Verder moet je niet de wattages van een speaker of versterker zien als het daadwerkelijke stroomverbruik, dit is eerder het piek verbruik.

Als je generator echt 5000 wat continue kan leveren (verdeeld over 2 of 3 fasen) dan kan je daar best flink wat geluid aan hangen... Veel meer dan voor jou boot nodig zal zijn. Voor 55 man heb je echt niet veel nodig.

Om indruk te maken voor de parades heb je natuurlijk wel veel meer nodig, dan om geluid te verzorgen voor die paar man op de boot..

Comment

Voor de koelkast, zou ik opzoek gaan naar een absorptie koelkast en die op gas laten werken...

Comment

Working...
                    X