Announcement

Collapse
No announcement yet.

mengpaneel splitten (newbie)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• mengpaneel splitten (newbie)

dag
    ben eigenlijk nieuw hier

heb een vraag over splitten van mijn mengpaneel

wat ik heb is dit

mengpaneel en een 2tal versterker (a) jb systeem 700vx mk2
    (b) behringer epq 2000

en 4 pa speakers 2x tmx 1530 omnitronic deze lus ik met versterker b
    2x tsx 15 jb systeem deze lus ik met versterker a

heb opzicht geen slecht geluid vind ik

het is zo dat ik mijn mengpaneel split voor mijn twee versterker omdat ik crossover ingewikkeld vind.

heb nu 3 korte vragen

vraag1) kan ik dit zo oneindig door lussen?
    het is namleijk zo dat ik 2 x250 watt aktief speakers heb,die ik ook graag wil gebruiken

vraag2)hoeveel man kan ik met deze set blij maken,,exl aktief speaker

vraag3) is het wel gezond om op deze manier te splitten

met vriendelijke groeten
    s-heerenberg/achterhoek
    Last edited by sykomatrix; Thursday-15-03-2012, 01:11.

Wat je zou kunnen proberen, is de ingangen van je versterkers door te lussen. Dan hoef je geen split-kabeltjes te gebruiken. Dus van je mixer ga je naar de EPQ 2000 via XLR.
    En vanaf de EPQ 2000 ga je via de jack-ingang naar de jack-ingang van de VX 700 versterker.

In veel gevallen zijn de ingangen van versterkers aan elkaar doorgelust, dus de XLR en jack connectoren zitten waarschijnlijk aan elkaar doorgelinkt.

Kun je dit oneindig blijven doen? Nee. Kun je dit een keer of drie doen zonder dat je een hoop signaalverlies krijgt? Ja. Maar vaker zou ik het truukje niet herhalen. ;)

Welke mixer gebruik je? De kans is groot dat je ook een tweede uitgang op je mixer kunt gebruiken voor je actieve speakers bijv.

Comment

Een crossover kan je sowieso al niks mee want je hebt geen baskasten.
      Zoals Rick hierboven al aanhaalt kan je de versterkers dus op elkaar doorlussen.
      Wat betreft het aantal personen dat je met deze set kan?
      Uit ervaring weet ik dat de TSX-en bij hoog volume heel scherp gaan klinken.
      Wat de omnitronics doen heb ik geen idee van, maar op het eerste zicht zullen deze ietsje beter presteren dan de TSX-en.
      Daarom zou ik zeggen een man of 50-75 als het niet loeihard moet gaan.

Een tip dat ik je wel wil meegeven als ik je setje hier zie staan:
      Als je echt groter wil gaan zou ik eens kijken naar de aankoop van 1 of 2 subwoofers.
      Nu breid je alleen uit met full range kasten en daar ga je het niet mee halen aangezien je te veel gaat missen in het sub-laag en dat kan je met een topkast niet opvangen.

Comment

dank u wel voor de snelle reactie

de mengpaneel die ik gebruik is gemsound cdm-150 amp

Rick zegt XLR en jack connectoren zitten waarschijnlijk aan elkaar doorgelinkt.
        ma stel je voor dat het niet zo is.is het dan foute boel als ik het toch op deze manier aansluit zoals rick het beschreef.

Comment

Originally posted by Rick View Post
          Wat je zou kunnen proberen, is de ingangen van je versterkers door te lussen. Dan hoef je geen split-kabeltjes te gebruiken. Dus van je mixer ga je naar de EPQ 2000 via XLR.
          En vanaf de EPQ 2000 ga je via de jack-ingang naar de jack-ingang van de VX 700 versterker.

In veel gevallen zijn de ingangen van versterkers aan elkaar doorgelust, dus de XLR en jack connectoren zitten waarschijnlijk aan elkaar doorgelinkt.

Kun je dit oneindig blijven doen? Nee. Kun je dit een keer of drie doen zonder dat je een hoop signaalverlies krijgt? Ja. Maar vaker zou ik het truukje niet herhalen. ;)

Welke mixer gebruik je? De kans is groot dat je ook een tweede uitgang op je mixer kunt gebruiken voor je actieve speakers bijv.
          Originally posted by showtechnics View Post
          Een crossover kan je sowieso al niks mee want je hebt geen baskasten.
          Zoals Rick hierboven al aanhaalt kan je de versterkers dus op elkaar doorlussen.
          Wat betreft het aantal personen dat je met deze set kan?
          Uit ervaring weet ik dat de TSX-en bij hoog volume heel scherp gaan klinken.
          Wat de omnitronics doen heb ik geen idee van, maar op het eerste zicht zullen deze ietsje beter presteren dan de TSX-en.
          Daarom zou ik zeggen een man of 50-75 als het niet loeihard moet gaan.

Een tip dat ik je wel wil meegeven als ik je setje hier zie staan:
          Als je echt groter wil gaan zou ik eens kijken naar de aankoop van 1 of 2 subwoofers.
          Nu breid je alleen uit met full range kasten en daar ga je het niet mee halen aangezien je te veel gaat missen in het sub-laag en dat kan je met een topkast niet opvangen.
          heb nog enkele vragen

als ik baskasten aanschaf voor hoeveel personen kan ik dan een feest geven
          en kan ik deze ook gebruiken zonder crossover

Comment

en kan ik deze ook gebruiken zonder crossover
            Daar is 1 simpel antwoord voor: Nee.

Comment

Originally posted by Dj funkey View Post

thx voor de duidelijke antwoord :)

voor hoeveel man kan ik dan draaien als ik dan een bas kast haal van 400 watt rms erbij op mijn huidige setup

Comment

Aantal personen zal niet veel meer worden.
                Hooguit dat de geluidskwaliteit iets verbeterd door de lage tonen uit de subwoofer.
                Wil je echt voor meer personen bv 200 dan heb je minimaal 2 goede subwoofers nodig alsmede 2 goede toppen (dat zijn dus niet de speakers die je nu hebt) en een crossover om de speakers van het juiste signaal te voorzien.

Comment

Originally posted by TurboBooster View Post
                  Aantal personen zal niet veel meer worden.
                  Hooguit dat de geluidskwaliteit iets verbeterd door de lage tonen uit de subwoofer.
                  Wil je echt voor meer personen bv 200 dan heb je minimaal 2 goede subwoofers nodig alsmede 2 goede toppen (dat zijn dus niet de speakers die je nu hebt) en een crossover om de speakers van het juiste signaal te voorzien.
                  wat ik wil is eigenlijk voor man of 150 max.het komt meer kijken dan ik dacht,
                  dus ook al wil ik crossovergebruiken zal met deze set geen nut hebben

klop deze bewering dan wel eigenlijk als je een crossover gebruik dat dan de versterker minder te lijden heeft

Comment

Originally posted by Dj funkey View Post
                    Tenzei dat je subs hebt met een intern filter, maar het gebruik van deze komt zelden ten goede van je geluidskwaliteit (alhoewel het vermoedelijk al wel een verbetering zal zijn op je huidige situatie.

Comment

Originally posted by Greendiek View Post
                      Tenzei dat je subs hebt met een intern filter, maar het gebruik van deze komt zelden ten goede van je geluidskwaliteit (alhoewel het vermoedelijk al wel een verbetering zal zijn op je huidige situatie.

echter heb nog wat vragen in mijn achterhoofd
                      ik ben van plan om bas kasten tehalen

Omnitronic BX-1550 koop je bij Bax Music met 30 dagen bedenktijd. Voor 23:00 besteld = morgen in huis! We Support Your Stage

deze heb ik het op het oog wil 2 keer halen,kan ik met mijn huidige versterkers hier mee redden,
                      zo ja,
                      hoe zou jij dan het aansluiten(het aansturen van speakers)

zo nee, wat kom ik dan te kort wat moet ik doen,wil graag voor 150 of 200 van geluid kunnen voor zien

en u had over een internfilter,is dat een ingebouwde crossover????
                      Last edited by sykomatrix; Saturday-17-03-2012, 20:14.

Comment

Omnitronic BX-1550 koop je bij Bax Music met 30 dagen bedenktijd. Voor 23:00 besteld = morgen in huis! We Support Your Stage

deze heb ik het op het oog wil 2 keer halen,kan ik met mijn huidige versterkers hier mee redden,
                        zo ja,

zo nee, wat kom ik dan te kort wat moet ik doen,wil graag voor 150 of 200 van geluid kunnen voor zien

en u had over een internfilter,is dat een ingebouwde crossover????

Comment

zo ja,

en u had over een interfilter,is dat een ingebouwde crossover????

Comment

Een keer is echt duidelijk hoor!

Er zit wel een intern filter in, maar die filtert alleen de bas eruit voor zichzelf. De uitgang is weer gewoon fullrange. Al staat dit overal heel anders vermeldt!
                            En met twee van die subs ga je krap de 80 halen, laat staan 150. Dan heb je toch snel wat meer geld nodig! Ik heb die subs hier nog staan, eventuele vragen kan je altijd stellen. Wel snel, want komende woensdag zijn ze verdwenen!

Comment

Working...
                            X