Announcement

Collapse
No announcement yet.

Actieve PA set

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Actieve PA set

Wat zou het meest geschikt zijn (feestjes tot max. 100 man, voornamelijk house) , heb dit devine setje gezien: http://www.bax-shop.nl/luidsprekerse...t-details.html en 2 alto pro fullrange (evt. de 15 inch versie) http://www.bax-shop.nl/actieve-fullr...t-details.html

Hoor veel goede berichten over alto, maar zou dit meer mensen aankunnen dan een setje inclusief sub van devine? Andere opties zijn ook welkom (budget max 600.)

Goeie avond,

Als ik jou was zou ik ook even nadenken over eventuele toekomstplannen. Als je twee toppen zou kopen kan je altijd nog baskasten bij kopen. Bij een complete set (2x top 1x bas) is het moeilijk uitbreiden.
    Natuurlijk kan je nu voor de korte termijn wat kopen maar als je later weer een hele nieuwe set koopt wordt dat alleen maar duurder.

Succes ermee!

Comment

Dat is echt onzin.
      De set die hij aangeeft is door bax zelf samengesteld en de baskast die hierbij zit kan je nog gewoon los bestellen, dus uitbreiden op deze set is absoluut geen probleem.
      Het enige dat je over de devine toppen zou kunnen zeggen is dat deze maar een 10" woofer hebben en de Alto's een 12" waardoor deze in het laag-mid wat beter gaat presteren.

Comment

Wat zou beter zijn qua geluidskwaliteit, geluidsdruk, volume etc.?

Comment

Originally posted by deffels View Post
          Wat zou beter zijn qua geluidskwaliteit, geluidsdruk, volume etc.?
          Ja hier vraag je nogal wat voor een budget van een 600 euro.

Mijn persoonlijke ervaring is dat in de meeste gevallen een sub top combi het beste werkt. Geeft vaak het mooiste geluid.

Maar wat eventueel ook nog kan is 2 wat betere 12 inch toppen nemen en dan daar voorlopig mee gaan draaien. Geld sparen en er dan 2 leuke goede 15 of 18 inch subs onderzetten. Dan heb je gewoon iets waar je teminste echt mee vooruit kan. Misschien nu niet het meest spectaculair maar je kan altijd nog de subjes bij huren als je ze nodig hebt.

Het zou namelijk gewoon zonde zijn om nu een cheap setje te nemen omdat je als het even kan al veel laag wil maar je zult dan in de toekomst er toch achterkomen dat het net niet is wat je wil en zoekt.

Comment

Originally posted by showtechnics View Post
            Dat is echt onzin.
            Dat de set wel uit te breiden is, is inderdaad wel mogelijk. Maar wat geen onzin is, is dat deze set je later nog eens duur kan worden. Als je een nieuwe set wilt gaan kopen omdat je toch wat meer kwaliteit wilt kan je weer een compleet nieuwe set kopen. Het is daarom misschien verstandiger om nu eerst twee goede toppen te kopen, en later nog een of twee of zelfs vier subwoofers er bij te kopen!

Comment

Bij mij ging het vooral over het punt dat je de set niet kon uitbreiden.
              Als ik persoonlijk zou moeten kiezen zou ik ook voor de Alto's gaan en op termijn 2 of 4 subjes bijkopen.
              Maar voor een beginnende drive in show is de Devine set een hele mooie set die in de toekomst nog makkelijk uit te breiden is door het aankopen van extra subs.
              En ja je kan altijd beter krijgen en er meer geld in steken, maar ik denk dat dat iets is dat de TS zal moeten uitmaken

Comment

Ja voorlopig is dit mijn max. budget en ik zie het wel zitten als het goed loopt en uit wil breiden 1 of 2 subs erbij. Denk dat de alto's het worden. Verder heb ik heel weinig verstand van kabels, ik heb een pioneer ddj ergo controller met een 6.35mm jackplug output en RCA (tulp) connectoren. Welke kabels heb ik nodig voor de speakers naar mijn midi en is dit tevens voor de stroomvoorziening?

Comment

1x deze om van jack naar XLR te gaan

2x deze (kan ook korter of langer) om van je verloopkabel naar je speakers te gaan.

Stroomvoorziening is waarschijnlijk gewoon met een eurokabel.
                  Er bestaan ook kabels waarin de XLR en de stroomkabel samen zit zoals deze.
                  Dan heb je er zo 2 nodig ipv 2 gewone XLR kabels.

Comment

oke bedankt voor je hulp!

Comment

Vraagje?
                      Ik zelf zit ook te kijken naar de Alto's.
                      De alto's heb je in 12 en 15 inch.
                      Als je de alto's koopt met de gedachte om later uit te breiden met sub's wat koop je dan 12 of 15 inch toppen?
                      Zonder sub's zal de 15 inch beter presteren maar ik heb ook gehoord dat als je met sub's werkt beter een 12 inch top kan nemen ivm met het mid en hoog.
                      Wat is jullie mening hier over?

Alvast bedankt voor de reacties,

Groeten,
                      Marcel

Comment

Als je van plan bent van er subs bij te nemen zou ik inderdaad voor de 12" gaan.
                        Dit omwille van hetgeen je zelf ook al aangeeft, namelijk het mid-hoog.

Comment

Vervolg vraagje,

Als ik de 12" kies, welke sub er dan onder 15" of 18"
                          uitgaan van eerst 1 sub met 2 toppen en misschien later een 2e sub.
                          Het is voor feestjes tot 75man geen stampfeesten maar moet wel een lekkere bas geven.

Wederom weer alvast bedankt voor de reactie

Comment

Mijn HK Audio Lucas sets hebben allemaal een 18 inch woofer met een 12 inch top, maar mijn Actor DX heeft juist weer 15 inch subs met 12 inch tops.

Een 18 inch sub geeft vaak wat diepere bassen maar een 15 inch sub geeft weer wat strakkere bassen. Het kan dus allebei, het is maar net waar je voorkeur naar uitgaat.

Comment

Originally posted by deffels View Post
                              Ja voorlopig is dit mijn max. budget en ik zie het wel zitten als het goed loopt en uit wil breiden 1 of 2 subs erbij. Denk dat de alto's het worden. Verder heb ik heel weinig verstand van kabels, ik heb een pioneer ddj ergo controller met een 6.35mm jackplug output en RCA (tulp) connectoren. Welke kabels heb ik nodig voor de speakers naar mijn midi en is dit tevens voor de stroomvoorziening?
                              2x procab cab724 is ook een optie, scheelt je weer een verloopkabel

Comment

Working...
                              X