Announcement

Collapse
No announcement yet.

Actieve speaker voldoende voor huiskamer?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Actieve speaker voldoende voor huiskamer?

Hallo,

Momenteel heb ik een versterker (Behringer PMP 518) en 2 passieve speakers (Behringer Eurolive VS1220. Ik ga verhuizen naar een kleinere woning en wil eigenlijk een kleiner formaat speakers. Ik gebruik de speakers (om te zingen) alleen in de huiskamer. Iemand raadde mij aan (i.v.m. ruimtegebrek) een actieve speaker aan te schaffen. Ik zou dan alleen mijn microfoon (Shure SM58) hoeven aan te sluiten en dan genoeg volume etc. hebben. Ik heb er totaal geen verstand van. Is dit een goede optie voor mij? En zou zoiets als dit dan goed zijn? http://www.bax-shop.nl/actieve-fullr...t-details.html

Alvast bedankt!

heb nou net deze speaker zelf kunnen beluisteren en was aangenaam verrast door het hoge volume maar dit kon niet op tegen de schelle klank, persoon zou ik in een kleine kamer Krk rp6 aanschaffen, kosten 200 euro en zijn veel en veel beter voor zang, door de kleinere woofer zullen de hoge klanken goed worden doorgegeven, en ik neem aan dat je een vrouw bent dus dat zal veel beter klinken, voor meer vragen kan je me ook pm'en.

Comment

Wat is je budget? een db-technologies DVX D10 zou een goede optie kunnen zijn.
      Klinkt heel redelijk een gaat voor een huiskamer meer dan hard zat.

Verder, als je het voor zang wilt gaan gebruiken kan je beter kijken voor een iets duurdere en kleinere speaker. (je hebt geen 15" er nodig, voor bass, want je wilt dat je stem netjes klinkt )

Comment

Budget is 300,- voor alles. Ik moet dus iets hebben waar ik muziek mee kan draaien en zingen. Zoiets als een Power Dynamics PDE-15a MP3 Actieve speaker 15" 600 watt maar dan misschien iets betere kwaliteit.

Comment

Je wil een kleiner formaat van speakers, maar je gaat er grotere kopen.
          Net zoals dance2mix al aangeeft, een goed setje KRK's.
          Zal je veel meer plezier aan hebben en veel beter klinken dan de power dynamics

Comment

Als ik maar 1 box en geen versterker heb scheelt dat ruimte. Als ik 2 KRK boxen koop moet ik dan ook een mengpaneel of zoiets hebben om tegelijk muziek en zang door de boxen te krijgen?

Comment

Het klopt wel dat er op de meeste actieve speakers een soort mengpaneeltje achterop zit, waar je ook gelijk je microfoon in kunt prikken. Ik zou zelf gaan voor een mooie actieve 12''.
              Of je moet dan natuurlijk een hele zware stem hebben dat je ook veel bass wilt hebben, dan een 15'' haha.

Comment

300 euro voor een actieve speaker is natuurlijk niet erg veel, maar als er niet meer mogelijk is: Kijk eens naar een cromo 12, of een opera 210 (beide van db).

Comment

Maar daar moet ik neem ik aan ook een mengpaneel bij hebben als ik zowel muziek en zang wil kunnen afspelen? En heb ik dan genoeg aan 1 speaker? De 'Power Dynamics PDE-15a MP3 Actieve speaker 15" 600 watt' heeft namelijk alles in één.
                  Last edited by Jessy1604; Wednesday-21-03-2012, 20:23.

Comment

Ik weet niet wat voor eisen je aan het systeem steld. Dus wat verwacht je van de kwaliteit van de klank. Is het van oke als er geluid uitkomt ben ik al tevreden dan zou ik zeggen ja gaan voor de alles in 1 speaker. Helaas is het namelijk zo dat die alles in 1 dingen vaak echt een heel stuk minder klinken dan wanneer je een klein mixertje neemt met een wat betere actieve speaker.

Comment

En zou ik dan ook voldoende hebben aan 1 speaker? Welke zou je me dan aanraden en wat voor mixer?

Comment

Een speaker van DB is voldoende voor in de huiskamer.
                        Zoals SLGV ook al zei misschien de Cromo 10 of Cromo 12 of eventueel de opera 10.
                        Klinkt vele malen beter dan die Power Dynamics.
                        Mixer zou ik zo simpel mogelijk houden, ik zou gaan voor deze:
                        Behringer 502 koop je bij Bax Music met 30 dagen bedenktijd. Voor 23:00 besteld = morgen in huis! We Support Your Stage

XLR kabeltje erbij en je bent klaar!

Comment

Het mixertje die DB DJ aanraad is een goede, heb hem zelf ook in bezit (:
                          Dus mocht je er nog vragen over hebben...
                          Vooral is hij goed geschikt voor alles met de microfoon, je kunt het zo aanpassen dat het lijkt of je stem er mooier van wordt, haha!

Comment

Hoi, bedankt voor aale hulp en reacties! Ik heb de mixer even bekeken maar kan niet goed zien of ik mijn microfoon hierop aan kan sluiten. Zit er een XLR-aansluiting op?

Comment

Originally posted by Jessy1604 View Post
                              Hoi, bedankt voor aale hulp en reacties! Ik heb de mixer even bekeken maar kan niet goed zien of ik mijn microfoon hierop aan kan sluiten. Zit er een XLR-aansluiting op?
                              Er zit inderdaad een microfoon aansluiting op, waar een XLR kabel in kan, er kan ook een jack in. Links te zien op de foto, bovenaan naast alle jack aansluitngen.
                              Je kunt dingen regelen voor de microfoon met 5 draaiknoppen eronder.
                              Gain, EG (high en low), Pan en Level (totale volume). Verder kunnen er 2 audio bronnen worden aangesloten via een Jack kabel naar het uiteinde dat je nodig hebt. Als het nodig is, werkt niet heel prettig, maar als het nodig is kun je ook de RCA input gebruiken. Hiervan kun je helaas niet het volume regelen, alleen of ze op de main mix (speakers) te horen moeten zijn of de Phones (hoofdtelefoon) of beide/geen natuurlijk. Als je wilt vertellen wat voor geluidsbronnen je hebt, kan ik de juiste kabels erbij zoeken.

Comment

Working...
                              X