Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kleine discotheek bouwen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kleine discotheek bouwen

Hallo mensen,

Ik wil binnenkort een bar bouwen en daar een vaste geluidsinstallatie in. Ik weet echter totaal niet waar ik op moet letten, kunnen jullie me een beetje op weg helpen? De eventuele versterkers kunnen onder de bar dus lijkt mij dat passief het goedkoopste is?

Het witte is de bar, het rode is een bank en het groene gedeelte is de dansvloer, de ruimte is 5 bij 7 en ik draai graag op housevolume.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

zelf heb ik 2x deze en 2x deze

Heerlijk geluid en draai altijd house/dance en soms zelfs hardstyle.

Maar misschien is het voor jouw beter om in te topjes 15 inch woofer te nemen

EDIT: ik zie net dat je passie wilt.

Comment

Wat is je budget, we kunnen je een setje voorzetten van 50.000,-- of meer, maar ik denk niet dat dit de bedoeling is. Een indicatie?

Comment

Budget, ja, hangt er vanaf wat de topjes aankunnen, de bass hoeft niet echt wow te zijn maar beetje laag is wel goed, ik weet niet of je aan alleen topjes dan genoeg zou hebben en eventueel later nog uitbreiden met een subwoofer? Budget is uit te breiden maar denk zo rond de 750,- is toch wel een goede topset te krijgen? Het is dan waarschijnlijk geen topmerk maar het gaat er in eerste instantie om dat het flink hard gaat, redelijke kwaliteit, beetje laag en echt laag kan dan later nog wel. Mensen hebben mij de Dap clubmate aangeraden, als deze genoeg levert vind ik het prima, maar het moet niet te weinig vermogen zijn want dan vergroot ik liever mijn budget
        Last edited by DJMrFreaky; Friday-23-03-2012, 22:37.

Comment

Zou zoiets als de Behringer Eurolive VP1520D (http://www.bax-shop.nl/e-200-tot-e-5...t-details.html) niet al een heel eind vullen? De mensen staan wel letterlijk onder de speaker.

Comment

Kom je denk ik uit bij een passief dan wel actief behringersetje.

Comment

Zeker bij vaste installatie is het handiger om 12" topjes te nemen dan vrij grote 15". Je hebt dan wel een subwoofer nodig maar dat is sowieso raadzaam.

Voorbeeldje: 2x deze top en bijvoorbeeld dit subje.

Comment

Maar hoe kun je de speakers het beste bevestigen, m.b.v. een wandbeugel? Weet niet of dit een bestaand voorwerp is? Of op een plank aan de muur?

Comment

PA speakerbeugel kopen? ♫ Niet-goed-geld-terug ♫ 3 jaar garantie ♫ Morgen in huis! ♫ PA speakerbeugels koop je online bij Bax Music

Hier kun je vast wat moois vinden.

Comment

Dankje ;)

Comment

"goede topset, kwaliteit en flink hard" als ik die termen combineer met een €750, dan neem ik aan dat je dat per stuk bedoelt ?
                      Zo niet ? Kijk eens naar dap x-series.

Comment

Als je dan ook daadwerkelijk de de x serie gaat aanschaffen, wacht dan nog even drie maandjes want dan komt, volgens de highlite, de nieuwe xt serie uit. Anders zit je straks met het probleem dat je de set wilt uitbreiden, maar is alleen de xt serie nog op de markt.

Comment

XT ziet er erg netjes uit, het zou mij miet verbazen als deze ook iets duurder zou worden.
                          Wellicht daarom juist wel nu x aanschaffen. Tweedehanfs zijn die tegen best leuke prijzen te krijgen

Comment

De highlite heeft gezegd dat de prijzen niet meer dan €100,00 per stuk zullen verschillen. Maar let op dit was een indicatie van hun.

Comment

Working...
                            X