Announcement

Collapse
No announcement yet.

Actieve studio monitoren

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Actieve studio monitoren

Hallo,
    Ik ben op zoek naar monitoren voor gebruik op een kamer en kleine feestjes tot max 30 man.
    Mijn budget is ongeveer 300 - 400 euro.
    Ik heb een beetje rondgekeken en ben zelf uitgekomen op de Rokit RP6 of de Alesis M1. Ik vroeg me af wat jullie aanraden.
    Het is voornamelijk voor thuisgebruik om techno te draaien. Ook vroeg ik mij af of ik een externe geluidskaart nodig heb of dat ik ze gewoon kan aansluiten op mijn macbook pro.
    Alvast bedankt!

Met de BX85 D2 monitor set van M-Audio bent u verzekerd van een ware geluidssensatie. Deze opvolger van de BX8A set heeft wat kleine veranderingen ondergaan.

Comment

KRK RP6 is leuk, de M-Audio's zijn ook prima monitoren. Uit de M-Audio's zul je waarschijnlijk iets meer lage tonen krijgen, wat mooi van pas komt bij techno muziek. Aan de andere kant zou je ook de RP6 monitoren met een losse sub kunnen uitbreiden in de toekomst, het is maar net wat je wilt.

Direct aansluiten op je Macbook is mogelijk, via verloopjes, maar persoonlijk zou ik er voor kiezen om er direct een goede externe audio-interface aan te hangen. De dynamiek van je geluid en de kwaliteit komt zo beter tot zijn recht. :)

Comment

Zoals Rick al aangeeft zal je bij de RP6 wat missen in het laag.
        Dit zal je minder hebben met de M-audio's minder hebben.
        Echter vind ik persoonlijk de KRK iets beter klinken dan de M-audio.
        De M-audio klinkt soms nogal wollig, en daar hou ik niet zo van (persoonlijke smaak uiteraard ;-) )
        Wat je eventueel zou kunnen doen is even doorsparen voor een setje RP 8.
        Dan heb je volgens mij het beste van beide werelden.
        Indien je budget vast staat zou ik opteren voor de RP6 en naar de toekomst uitbreiden met een sub.

Comment

Working...
        X