Announcement

Collapse
No announcement yet.

Verandering processor instelling door extra subs??

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Verandering processor instelling door extra subs??

Hoi,

Ik heb een vraagje, ik heb mijn set uitgebreid met 2 extra subs.
    Moet ik nu ook de processor instellingen wijzigen of blijft dit hetzelfde als met 2 subs?

Mijn set bestaat nu uit 2x DAP X12 en 2x DAP X15b met een Behringer DCX2496 processor, hier komen dus 2x DAP X15b subs bij (totaal 4).

Op dit moment staan de instellingen op:

X-15B
    High Pass: 38 Hz, BW-24
    Low Pass: 100 Hz, LR-24
    Gain: +3 dB

X-12
    High Pass: 100 Hz, LR-24
    Gain: -3 dB

Moet ik dit dus aanpassen wanneer ik 4 subs gebruik?
    Zijn er daarnaast nog andere op of aanmerkingen aangaande mijn instellingen?

Alvast bedankt voor de reacties,

Gr Phillip

Wat je zou kunnen aanpassen is het volgende maar niet perse nodig. Ik zou gewoon luisteren.

De sub gain gewoon netjes naar de 0
    Eventueel de toppen ook naar de 0 maar dat zul je zelf even moeten beoordelen.

De crossover durf ik zo niet te zeggen. Maar met een 15 inch zou ik aan 125 denken en dan ook de 12 inch op een 125 zetten. Dat kunnen de meeste 15 inch prima hebben en heb je een wat mooiere punch in je geluid. Dan hoeven de toppen dit niet dus zal je mid wat meer krijgen en je hoog wat minder snel mee naar beneden getrokken worden als je een keer wat meer kick / punch in je muziek hebt.

Ik zou zeggen ga hier wat mee experimenteren en wie weet is het dan beter en wie weet niet. Maar naar mijn idee zou ik vannuit dit punt beginnen.

Comment

De X-15B loopt door tot 160Hz dus iets in die richting kan je hem sowieso meer zetten. (Rond de 125Hz zit ook een heel lekker "punchy" deel van je laag)

verder wat ronennieshow zegt:
      je Gains zal je opnieuw in moeten regelen. Zou ik persoonlijk beginnen met je toppen en subs allemaal op 0db zetten. Dan terwijl je luistert bijregelen waar nodig tot je hem mooi vind klinken.

Comment

Working...
      X