Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wie heeft er ervaring met Synq speakerkasten?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wie heeft er ervaring met Synq speakerkasten?

Wij zijn opzoek naar een betaalbare passieve geluidset die de wat grotere evenementen van geluid moeten voorzien. Mijn oog is gevallen op Synq. Er zouden twee SynQ RS-218B subwoofers moeten komen en twee SynQ RS-212B topkasten. Als versterking heb ik een Synq digit 3k6(al aangeschaft) en een Synq digit 2k2(komt op zeer korte termijn).

Zijn er mensen die ervaring hebben met de speakers? Is dit setje voldoende voor een gemiddeld schoolfeest? Klinken de topkasten ook nog zuiver op grotere volumes?

Mijn ogen zijn niet op dit setje gevallen, omdat ik merk geil ben en alles van één merk wil. De versterkers zijn gigantisch licht, lekker klein en klinken ook nog eens goed. Deze stonden dan ook al vast dat ze gekocht werden. Ik heb ook nog een kleinere passieve set, waarvoor ze ook prima voldoen.

De speakers daarintegen heb ik nog mijn vragen over. Ik lees weinig ervaringen over dit setje op het internet. De toppen lijken mij zeer geschikt, omdat ze een 2'' horn hebben. Dit lijkt mij een must-have op grotere partijen.

Ik heb nu ook al een paar (zeer) negatieve reviews gelezen. Heeft iemand van het Bax-team ze al beluisterd?

Comment

Ik heb gehoord (ik weet niet zeker dat het waar is) dat synq het zelfde is als jb systems;).

Comment

Originally posted by stinos2000 View Post
        Ik heb gehoord (ik weet niet zeker dat het waar is) dat synq het zelfde is als jb systems;).
        Nee, SynQ is een zustermerk (of hoe je dat zegt) van Jb. Ik weet wel dat turntable's en mixers van synq goed te doen zijn, speakers weet ik niet ;)

Comment

JB Systems en Synq vallen beide onder Beglec, samen met nog een aantal productgroepen (oa - even uit m'n hoofd - Briteq??)

Comment

Yup, JB-Systems, BriteQ en SynQ vallen onder één hoedje, namelijk Beglec.

Comment

Is ipv de subs de american audio ps 1802 geen goed alternatief? Het merk Sirus heeft tevens dezelfde speaker in zijn assortiment.

Comment

Working...
              X