Announcement

Collapse
No announcement yet.

Microfoon voor clubhuis.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Microfoon voor clubhuis.

Beste Baxers,

Voor de waterpoloclub waar ik speel regel ik alles wat met het geluid temaken heeft. Nu is kortgeleden de microfoon kapot gegaan, ook hebben de kabels hun beste tijd gehad. Ik heb daarom de opdracht gekregen een nieuwe microfoon uit te zoeken. Helaas ben ik niet zo thuis in dit segment. Vandaar dat ik om jullie hulp vraag.

De aansluiting op de mixer is 6.3 mm Jack, De kabel moet zo'n 10 tot 15 meter lang zijn.
    Het budget is ongeveer 70 euro voor een kabel en mic.
    Erg belangrijk is dat de mic een beetje sterk is want er word niet altijd even netjes mee omgegaan.
    De mic zal vooraal gebruikt worden voor spraak en heel uitzonderlijk voor zang.

Ik hoop dat jullie mij hier zo snel mogelijk kunnen helpen.

Ik moest zelf gelijk denken aan de Shure sm-58
    Kost wel 2 tientjes meer maar dan heb je ook wat.

Comment

Yep, 58. :)

Comment

SM58 is inderdaad mijn eerste keuze, maar dan zit je meteen een pak boven het budget.
        Een andere mic die wel in de buurt van je budget komt is de Sennheiser E835.
        Doe daar nog een Procab kabeltje bij en je bent gesteld.

Comment

Ik heb zojuist de Shure SM58 besteld. Bedankt voor alle reacties!

Comment

Gaat lekker snel! Toen ik alleen al de titel zag dacht ik ook al aan een 58! Heb er ook eentje, ga je géén spijt van krijgen!

Comment

Van de shure sm58 zal je zeker geen spijt hebben, het is denk ik één van de meest gebruikte microfoons, hele mooie en warme klank. Ik had onlangs een classic microfoon besteld van shure die net geen 200 euro koste en ik heb die na één week retour gestuurd naar bax, slechte klank en veel te schel, ik kom steeds terug op de sm58.

Comment

SM58 is mischien klankmatig niet het allerbeste (maar zeker wel goed)
                Maar voor een clubhuis (lomp gebruik) een uitstekende keuze.
                Deze zijn echt oer degelijk en stevig: http://www.youtube.com/watch?v=33QPLbQi9FI

Comment

Ik kreeg vanmiddag het pakketje van Bax binnen en ben zeer aangenaam verrast over de prestaties en de bouwkwaliteit. Hier zullen we waarschijnlijk nog jaren plezier van hebben!!

Comment

Even een update, afgelopen weekend heeft de Shure SM58 de eerste zware beproeving gehad, na gebruik is hij op de bar gelegd. Door een tikje tegen het draadje is hij van de bar gerold in een emmer water en zeep die gebruikt was om tafels mee schoon te maken. Direct in zoveel mogelijk stukken uit elkaar gedraaid en op de kachel te drogen gelegd (was niet te warm natuurlijk). Zojuist heb ik de boel even getest en doet het nog steeds goed.

Nogmaals bedankt voor het goede advies over deze aankoop.

Comment

Als mensen toch zo met een microphone en/of spullen omgaan dan had ik dit nog te veel geld gevonden.

Behringer XM1800S koop je bij Bax Music met 30 dagen bedenktijd. Voor 23:00 besteld = morgen in huis! We Support Your Stage

Maar dat zal wel aan mij liggen

Comment

Die had het waarschijnlijk al lang begeven: beyer wat meer uitgeven voor degelijkheid dan

Comment

Originally posted by Thomas_Lubbers View Post
                          Even een update, afgelopen weekend heeft de Shure SM58 de eerste zware beproeving gehad, na gebruik is hij op de bar gelegd. Door een tikje tegen het draadje is hij van de bar gerold in een emmer water en zeep die gebruikt was om tafels mee schoon te maken. Direct in zoveel mogelijk stukken uit elkaar gedraaid en op de kachel te drogen gelegd (was niet te warm natuurlijk). Zojuist heb ik de boel even getest en doet het nog steeds goed.
                          Nu is je microfoon tenminste proper.:p

Comment

Zo kun je het ook bekijken natuurlijk. Alle kapjes weer vrij van speeksel en andere bende, daarbij ook nog een fris geurtje van de Ajax allesreiniger.

Comment

Working...
                            X