Announcement

Collapse
No announcement yet.

spatwaterdichte speakers

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• spatwaterdichte speakers

ik zoek een paar speakers voor mijn vaders hak vereniging.
    ik wordt op de achtergrond muziek afgespeeld en er wordt luid door de speakers gepraat.
    maar het probleem is dat ze in een niet waterdichte loods moeten staan en dat ze buiten (in de regen) worden gebruikt.
    dus zoeken we een paar goeie fullrange speakers.

ik wil wel de "vierkante kasten" behouden en NIET van die hoorn of 100 volt dingen hebben.
    voor de rest is mooi geluid en hard geluid gewenst.
    het budget is nog niet bekend.
    welke speakers moet ik kopen?
    ik ben al aan het zoeken geweest in google maar ik kon alleen van die inbouw dingen vinden:(.

alvast bedankt;)

stijn

Wat is een hak vereniging?

Hiernaast, JB-Systems heeft volgens mij een stel waterdichte luidsprekers, namelijk de K-series. (Niet te verwarren met DAP uiteraard.)

Comment

stihl timberteam, jullie geloven het misschien niet maar ze gaan dus daar echt stammetjes doorhakken!
      met bijlen die zo scherp zijn dat je je ermee kan scheren:D(echt!!)
      er wordt ook een beetje bij gezaagt maar dat hoeft het niet overheen te komen:D
      mijn vader is wel 2 keer wereld kampioen motorzagen geweest.
      ik ga even kijken naar die k serie;)

Comment

Ik heb gekeken en het is niet wat ik bedoel, ik wil echt van die kasten die je op een paal kan zetten. zoals normale fullrange speakers. niet van die vaste dingen;)
        we hebben nu 2x 120 watt en we willen echt wat meer geluid (ik ga nog even kijken welke het zijn, maar dat kan nog wel even duren)
        het is niet voor trainingdagen maar voor optredens.
        Last edited by stijn; Sunday-22-03-2009, 20:22.

Comment

In dat geval zou ik eens kijken naar twee fullrange luidsprekers waar luidsprekerhoezen (waterbestand) voor zijn, zoals bijvoorbeeld de dB Technologies Basic 100.

Overigens, staar je niet blind op watts, maar op SPL. Zeker als het om buiten gaat zul je redelijk wat vermogen nodig hebben omdat het zo wegwaait.

Liever zou ik er voor kiezen (afhankelijk van de ruimte die gevuld moet worden) om zeker vier stuks neer te zetten, voor de spreiding van je geluid.

Comment

daarom ga ik nog even kijken welke speakers we nu hebben.
            maar het geluid hoeft niet super te zijn, als ze maar niet uitvallen, dat is heeeeel belangrijk.
            die we nu hebben geven echt veel geluid af met een goede spreiding, alleen volgens de vereniging niet genoeg:(.
            4 van die db technologies laat ons budget niet toe:D
            we willen gewoon speakers
            en ik denk dat die hoezen geluid verminderen en dat er toch vocht dooreen komt. soms staan de luidsprekers wel 4 maanden in de loods. en de loods lekt:(
            ik ga eens kijken op luidsprekers met hoezen, maar ik denk dat daar niks goeds uit komt:(.
            ze moeten soms wel drie uur in de regen staan en we zijn de vuilniszakken zat:(.

edit: ik heb niks kunnen vinden met hoezen. staat er ook niet bij, welke speakers raden jullie aan?
            Last edited by stijn; Sunday-22-03-2009, 20:49.

Comment

Je vraagt wel heel onmogelijke dingen...
              Even op een rijtje:
              - Het moet zuiver zijn, maar géén 100V hoorn
              - het moet waterdicht zijn
              - het mag niet veel kosten
              - er is geen budget voor 4 speakers?

Ik denk dat je beter even een specifiek budget opgeeft en vervolgens een lijst aan eisen opstelt. Daarna kunnen er luidsprekers worden voorgesteld.

Comment

Over het budget wordt nog vergadert.
                We willen alleen een paar voorbeeld speakers hebben.
                Dat ze daar over kunnen vergaderen.
                En ik moet een paar speakers uitzoeken.
                omdat ik er het meeste over weet:D(alleen wat minder van waterdichte).

Comment

Waarom wil je eigenlijk geen 100V-materiaal?
                  En eventueel kun je kijken naar deze. Waterdicht en zowel op 8 ohm als 100V te gebruiken.

Comment

we willen de luidsprekers ook op statieven willen zetten.
                    en 100v komt meestal niet zo veel geluid uit.
                    hij moet minimaal het geluid hebben van een dap k112.
                    we willen gewoon pa materiaal.
                    eigenlijk willen we de k115 maar die is niet waterdicht:(.

Comment

Eigenlijk eis je verschillende dingen die moeten worden gerealiseerd met een zeer klein budget. Je zult op één van de twee kanten toch iets moeten veranderen. Óf meer budget, óf minder eisen.
                      Overigens wordt het buiten sowieso moeilijk om én een goede spreiding te maken én een flink volume te creëren terwijl de luidsprekers ook nog weerbestand moeten zijn.

Hiernaast ben je ook veel beter af als je meerdere kleinere luidsprekers naast elkaar zet, (100V-systeem dus) dan twee luidsprekers die op korte afstand hard klinken en even verder niet meer te horen zijn.

Wat is nu eigenlijk de reden dat je geen 100V-lijn wilt, maar alleen PA-materiaal? Want dat gaat erg lastig worden en zeker met jouw budget.

Comment

eigenlijk moet er nog over het budget worden vergaderd.
                        maar voor de vergadering wil ik alvast een paar voorbeeld speakers zoeken.
                        zodat ze daar over kunnen vergaderen.
                        we hebben nu een paar pa speakers en die goed ver met het geluid.
                        volgens met echt ver genoeg alleen volgens de vereniging niet:(
                        het is een optie om de luidsprekers in de aanhangwagen te zeten die van zeil is aan de buitenkant maar ik denk dat het geluid er niet goed dooreen komt.
                        en we willen snel kunnen opbouwen en soms de luidsprekers op statieven kunnen zetten (als het mooi weer is natuurlijk;))
                        ik ga even kijken bij 100v.

Comment

Veel 100V speakers kunnen ook op een statief, alleen heeft Bax-shop er nog niet zoveel in de webshop staan. Hiernaast kun je ook eens op Marktplaats kijken voor een tweedehands set. Worden wel meer aangeboden.

Comment

ik heb niks kunnen vinden alleen de ev zx1.
                            deze is een beetje duur maar is deze geschikt?
                            ik heb gehoord dat je speciale verf erover kunt doen en dat ze dan spatwaterdicht zijn.
                            ik ga nog een keer de oude speakers in de aanhangwagen zetten en kijken op het geluid er goed uit komt.
                            ik denk dat ik dat komend weekend ga doen.
                            Last edited by stijn; Monday-23-03-2009, 17:30.

Comment

Denk sowieso dat die buiten je budget gaat vallen... en verder, ik geloof niet zo in waterwerende verf voor luidsprekers. Je smeert dat spul toch niet op je woofer?

Comment

Working...
                              X